hufsetufs Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 Lurer litt på hvordan deres søte små er iløpet av døgnet? Sover de mye, spiser de mye etc? Lillebror her har akkurat rundet 7 uker og forsåvidt så er det stor variasjon fra dag til dag.. men han har begynt med å "ta kveld" mellom 21 og 23 og sover da i ca 4 timer før han spiser. Sover kanskje et par timer til før han spiser igjen. Varierer litt. Han får både pupp og flaske, men bare pupp om natta... flaske rett før han legger seg for natta. Vi står stortsett opp 8-9, da etter mye kos etc i min seng. Så går dagen slag i slag med bæsjing, spising, soving, kosing, osv. Syns han spiser ganske ofte når han er våken, det går nok sjelden over 2 timer mellom hver gang.. lenger hvis han får flaske men kan få følelsen av at jeg ammer hele tiden hvis han får bare pupp. Han er ikke spesielt glad i å bli lagt på gulvet på lekematta, men får han sitte i vippestolen er han storfornøyd. Kan gjerne ta et par små dupper der også - sålenge han vippes såklart. Blir det stillestans på stolen så får jeg høre det ;-) Smiler og "skravler" gjør han gjerne men ikke så lenge i slengen. På kvelden har han ofte en periode hvor han er litt urolig/ har magevondt og gråter. Det er mye rart man tenker på, og jeg tar meg selv i å google både farge på bæsj, sovevaner, spising etc.. litt redd for å gjøre noe "feil" kan man vel si. Kan man gi en så liten baby alt for mye mat forresten? Hehe
abella Skrevet 18. oktober 2011 #2 Skrevet 18. oktober 2011 Jenta mi blir 7 uker på torsdag. Vi har ikke noe særlig rutine på noe som helst enda. Prøver å få henne i seng rundt 21-22 og det funker stort sett. Hun sover veldig godt om natta, ammes et par ganger og sover videre med en gang. Spiser me 2-4 timers mellomrom. I begynnelsen ville hun bare sove oppå meg på dagen, men nå har hun allerede begynt å godta vognen uten problemer. Hun er veldig enkel å ha med å gjøre, gråter aldri. Sovner med/uten smokk (litt varierende) uten byssing etc. Ikke noe magevondt, men har ofte en lengre våkenperiode på kvelden. Hun kan gjerne ligge på magen på gulvet, men klarer ikke løfte hodet ordentlig enda. De er selvregulerende ift mat, så det trenger du ikke bekymre deg for. Bare sørg for veie regelmessig så du vet om han følger kurven sin. Siden vesla bare får mm, pleier jeg å veie hver andre uke.
bebebe Skrevet 18. oktober 2011 #3 Skrevet 18. oktober 2011 høres nesten akkurat ut som hos oss han blir 7 uker på torsdag.. Vi står opp i 9 tiden etter å ha koset litt i sengen., når akkurat å stelle meg og han før han spiser, koser litt og tar en liten blund så er det spising, kosing, bleier og spising før vi triller og da sover han i maks 3 timer..etter det varierer det..noen ganger sover han hele ettermiddagen og bare er oppe å spiser..eller så er han våken og spiser av og til og dupper litt.. han vil nesten bare sove på oss og liker ikke å ligge lenge på gulvet eller i vippestol.. er urolig på kvelden.. Vi har etter mye prøving og feiling funnet ut at det er fordi han er alt for trøtt. derfor legger vi han klokken 8, noen ganger går det andre ikke på natten spiser han 12 og 03, og etter det ligger han i sengen med meg og spiser ganske ofte.. jeg googler alt mulig jeg gir han mat når han vil egentlig
zombie2be Skrevet 19. oktober 2011 #4 Skrevet 19. oktober 2011 Heisann. Har en rolig babyjente som er 7uker til mandag, dagene varierer litt mtp på søvn og spising,mistenker at jeg noen dager har mindre melk og da blir hun mer urolig/sover dårligere. De dagene spruten står fra brystet kan hun fort drøye 4timer mellom måltidene.. Gid det hadde vært sånn hver dag:P natt fra ca 21/22 til en gang mellom 9 og 11. ammer 2 ganger på disse timene,skal sies at pga lite melk om kveldene så får hun mme i tillegg før hun legges for kvelden. Så hun sover godt på den! ellers sover hun mye noen dager, er da veldig våken og med og prater,smiler og ler. liker å ligge på gulvet og legges ofte på magen. greier å holde hodet og brystkasse en god stund mens hun kikker seg rundt. så faller hun boms over på siden;p Sover i sprinkelseng på natt, vogn/vugge/fanget på dagen,liker å ha masse lyd rundt seg om dagen. Har vært rolig fra hun så dagens lys, har bare jobbet litt med å venne henne til å sove selv fra dag 1. eller jobbe.. kall det hva man vil..
Prinsen og mamma`n :) Skrevet 19. oktober 2011 #5 Skrevet 19. oktober 2011 Prinsen her i huset blir 7 uker på torsdag. Han er tydligvis av den typen som ikke trenger masse søvn. På dagtid står vi opp mellom 9-10, og da steller vi oss og han får mat, er da våken og vil gjerne ligge å "prate" og følge med. Ligger en del på gulvet og koser seg der. Han spiser ganske ofte, det går aldri mer en 2 timer mellom hvert måltid. Sover kanskje 10-15 minutter, men aldri mer på formiddagen. Bruker å trille tur ca rundt 1, og da kan han sove opp til 3 timer på en god dag. Resten av ettermiddagen varierer svært. fra 17-18 og utover vil han bare være i fanget og kose. Legger seg i senga si en gang mellom 22-23, og sover til 3-4. Da får han mat og sover til 6-7.. Trodde alle spedbarn stort sett bare sov jeg, men det gjør ikke denne karen Men han virker ikke som han har behov for mer heller, men ikke vet jeg............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå