Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi har nok kolikk. Er 4 uker nå og de siste 2 ukene har hun grått hver kveld i 3-6 timer nesten uten pause. Sånn hysterisk utrøstelig gråt. Hjelper litt å bære henne men ikke helt. I går var hun våken fra 17-01 og gråt fra 19-01. Alt for lenge våken stakkars lita.

På dagtid er hun rolig og sover gode lurer. Og om natta når vi endelig har fått henne rolig sover hun greit men avbrutt av pupp hver 3 time. Men det er altså disse kveldene som sliter oss fulstendig ut. Vi har en på 1 1/2 også som står opp 6.30 så får ikke sovet lenge om morgenen heller.

Noen andre? Noen tips? Vi tenker prøve kiropraktor snart

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv med kiropraktor det kan hende det hjelper;) Jeg dro til Manuellterapi med min og fikk bevist KISS... Det kan visst ligne litt på kolikkbarn, bortsett fra at det ikke alltid er skriking til samme tid på døgnet....- Her var det som regel fra 23 - 5... , eller fra 16-23.. blæhhh.

Håper dere avbelaster hverandre litt, for det er nok viktig. Regner med du har prøvd alt innen hva du spiser når du ammer? Melkeprodukter og slikt?

Hadde ikke mye tips å komme med gitt... Men føler med deg, vet hvordan det er å ha en baby som har vondt og skriker.

Lykke til og en stor klem fra meg:)

Skrevet

Min hadde det. For oss hjalp det veldig at jeg kuttet marinert kjøtt, alt av melkeprodukter inkludert smør basert på melk og ost (tok kalktilskudd), krydret mat (salt og pepper gikk), løk, hvitløk, bønner, erter og brus/alkoholfritt øl. Alt som står i spebarnsboken at kan gi kolikk.

Min reagerte veldig på brus, alkoholfritt øl, jordbær og marinert/krydret mat.

Fra og ha skrikeøkter som du sier så ble de helt borte når jeg holdt meg unna alt som kunne gi magevondt.

Vi var hos manuellterapaut for å sjekke låsninger, men det var det ikke. Men han sa at hun var veldig oppblåst, så han anbefalle og herje mest mulig med henne slik at hun fikk ut luften. Alt tilpasset alder så klart. Men fly i lufta, forsiktig opp og ned i luften (ikke kast, hold henne hele tiden) hjalp veldig på å få ut lufta fra magen. Det samme med å ligge mye på magen hjalp her.

Det er jo ikke sikkert det hjelper snuppa di, men det gjorde underverker for jenta mi. Jeg hadde aldri nok melk, og mme var hovednæringen hennes, likevel hadde kostholdet mitt mye å si.

Lykke til. Håper virkelig dere finner ut av det!

Skrevet

Min pode hadde også kollik. Han fikk MME og oppi der hadde vi fenikkelte og roiboos-te. Funket kjempebra!

Om du ammer, så drikk teen selv :)

Minifom kan dere også prøve!

Nå han skrek som værst så la vi han i vognen og trillet han over dørstokken. Da sovnet han :))

Hold ut!! Det går over :)

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Leste en gang om en baby som fikk intense magesmerter av at moren drakk èn liten kaffekopp hver morgen.. Hadde definitivt prøvd å kutte ut alt av melkeprodukter og mat som kan gi luft i magen. På:

www.utenmelk.no

Finner du masse info om hva du kan/ikke kan spise.

Og forsøk med litt sukkervann når skrikeriene blir for ille.

Bæresele er lurt slik at dere kan ha armene fri når snuppa må bæres, her er mye info:

http://www2.tettinntil.no/

Ellers kan denne være fin for å lindrer smertene hos babyen:

http://www.tummytub.no/

Masse lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...