Brno 08,09, + 12:) Skrevet 18. oktober 2011 #1 Skrevet 18. oktober 2011 skal på ul imorgen og gleder meg veldig. Ble plutselig litt usikker på om ul kommer til å være utvendig eller innvendig? Noe som vet? Egentlig samme for meg, skal jeg ta innvendig vil jeg spørre om celleprøver også siden det er ei stund siden sist... Vanskelig å konse om jobb når alt jeg tenker på er ul'en!!!
nyttårsprins Skrevet 18. oktober 2011 #2 Skrevet 18. oktober 2011 Heisann!! Jeg hadde tidlig ul i uke 12 i forbindelse med fosterdiagnostikk. Den var utvendig. Imidlertid var ultralydapparatet av betydelig bedre kvalitet og presisjon enn det som ble brukt ved ordinær ul. Lykke til!
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 18. oktober 2011 #3 Skrevet 18. oktober 2011 Kommr ann på om du har polstring på magen slik som meg, i så fall kan du nok belage deg på innvendig ul, men de prøvde utvendig på meg først da. Så det kommer jo ann på om de ser det de skal når de bruker den utvendige.
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 18. oktober 2011 #4 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg har god polstring, ca 15 kg overvekt, og jeg hadde utvendig ul ved 12 uker. Nå er dette ultralydapperatet kun 4 år gammelt så av veldig god kvalitet. Skal på ultralyd i dag, ordinær ultralyd, til samme lege... håper å få med meg et 3D bilde hjem... Ang celleprøver så tror jeg at jeg heller ville tatt dem ved 6 ukerskontrollen etter fødsel... så slipper du å bli bekymret om du begynner å blø...Jeg blødde ganske godt sist jeg tok celleprøve, det har jeg ikke gjort ved de andre celleprøvene.. Vet ikke om de tar celleprøver ved svangerskap, eller om det kan utløse en risiko..
SNURF 5 GUTTER Skrevet 18. oktober 2011 #5 Skrevet 18. oktober 2011 Kan belage deg på begge deler. Spørs kor babyen ligger.
Arga G08+J12 Skrevet 18. oktober 2011 #6 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg hadde innvendig ul i uke 12 for 3 år siden, var ikke spørsmål om annet. Men jeg aner ikke hva slags apparat de brukte.
Linerlen og pipipen Skrevet 18. oktober 2011 #7 Skrevet 18. oktober 2011 Hadde UL i 13+0 i forrige uke, og da tok hun først innvending for å få skarpe detaljer. Så brukte hun utvendig etterpå fordi det var bedre til å sjekke hjertet, og høre hjerteslagene visstnok. Den innvendige er ikke noe ubehagelig om du er redd for det. Eneste som kan føles litt rart, er når hun vrir den rundt der inne!
Linerlen og pipipen Skrevet 18. oktober 2011 #8 Skrevet 18. oktober 2011 Apropos celleprøve, fortalte legen min at de hadde gått bort fra dette under svangerskapet, fordi det kan forstyrre mormunnen og gi feilaktige svar. Så han ville ikke ta det på meg.
Brno 08,09, + 12:) Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter #9 Skrevet 18. oktober 2011 takk for masse svar! Kan tydeligvis forvente meg både det ene og det andre, jaja får ta på meg skjørt på jobb imorgen (føles litt mindre naken da om det blir innvendig). Jeg har hatt tidlig ul innvendig i et tidligere svangerskap, men da var jeg kommet mye kortere enn nå... Hadde ikke tenkt på det med å blø etter celleprøven, kanskje det heller bør vente da... Håper, håper, håper alt er bra imorgen!!!
mizuno Skrevet 18. oktober 2011 #10 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg hadde utvendig i uke 11 (og har hatt utvendig i uke 9 tidligere)
Tingeling *januarbaby* Skrevet 18. oktober 2011 #11 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg hadde utvendig ul i uke 9 for 3 år siden, og innvendig ul i uke 12 nå i sommer. Så jeg vet ikke om det er noe felles praksis, eller om det kommer an på utstyret der du skal. Jeg hadde utvendig ul på privat klinikk og innvendig på offentlig legekontor...
Sussa85 - snart 2? Skrevet 18. oktober 2011 #12 Skrevet 18. oktober 2011 Celleprøver ugjør ikke noe risiko i svangerskapet... Jeg går og tar det hver 3 mnd pga celleforandringer som jeg fikk påvist rett før jeg ble gravid..jeg hari kke blødd etter en eneste prøve... jeg har alvorlige forandringer og skal opereres/koniseres rett etter fødsel.. ca 4-6 uker etter tror jeg Men om det er noe poeng å ta celleprøve når man først er gravid..det er jeg usikker på..for det er normalt med celleforandringer pga graviditeten... Og da vet jeg ikke hvor riktige svar man egentlig får...
MammaMø med to små Skrevet 18. oktober 2011 #13 Skrevet 18. oktober 2011 har også en del ekstra polstring på magen, men på meg tok de utvendig da jeg var i uke 12+5
Brno 08,09, + 12:) Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter #14 Skrevet 19. oktober 2011 ul var utvendig og alt så heldigvis veldig bra ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå