Gå til innhold

Ang SØVN!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har egentlig under hele svangerskapet sovet MYE! Alltid vært trøtt og sliten å har lett kunne sovet 14 timer liksom.

Siste to nettene har vært HELT annerledes, virker ut som om det har snudd bare sånn helt plutselig.

Igårnatt sov jeg kanskje 1 time totalt (rastløse bein, astma, hodepine, halsbrann,vondt i magen å vanskelig for å puste når jeg ligger osv. ALT var galt). Sov 2 timer igår på dagen og var daaautrøtt når jeg la meg klokken 23.00 ca igårkveld. Men har kaaanskje fått sove nærmere 2 timer bare inatt.

Flere som har store soveproblemer allerede? Er i uke 26 og sist svangerskap ble jeg ikke plaga med dette før jeg kanskje var høg gravid!

Skal sies at jeg har veldig bekkenløsning og vondt når jeg ligger nå i tillegg. Slik var det ikke sist. Men lurer litt på hvor veien skal gå dersom dette fortsetter, er sliten som f, og kommer ikke til å klare noe særlig jobbdager uten søvn:/

Noen som kjenner seg igjen eller er det bare meg?!:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ja, kjenner meg godt igjen fra forrige svangerskap med nr 3... ble pluteslig søvnløs og det skjedde ganske tidlig og varte ut resten av svangerskapet.... dvs jeg sov ikke på nettene, så tilslutt måtte jeg sykmeldes for å ialllfall få tatt igjen litt søvn på dagtid.... Utrolig slitsomt, iallefall når du har små barn hjemme fra før og ikke har mulighet til å hente deg inn igjen etter jobb... Har ikke kommet der enda, men jeg håper jeg slipper det denne gangen. Er bare 13+6 i dag, men det er lov til å håpe...

Lykke til!

Skrevet

Har ikke sovet mer enn 2 timer sammenhengende siden uke 20. Jeg sliter også veldig med bekkenløsning/symfyseløsning, men er faktisk smertefri i horisontal stilling - så det er neppe det som er årsaken for min del.

Nei, jeg har vært nødt til å innfinne meg med at søvnen ikke er på god-fot med meg i dette svangerskapet - og forsøke og la være å stresse med det. Jeg må hele tiden tenke at jeg slapper av, selv om jeg ikke sover - og nøye meg med det. Men alt jeg ønsker er skikkelig drømmeløs søvn hele natten - istedenfor følelsen av å ligge "ovenpå sengen" når jeg først sovner.

Jeg har faktisk hatt såpass problemer at jeg har fått innsovningsmedisin av legen. Men det hjelper dessverre ikke meg. Kan sovne, men våkner opp etter en time...og da er man jo egentlig like langt.

Er forresten i uke 30 nå.

Skal bli spennende å se hvor mye energi som er igjen når det er tid for fødsel...grøss!!! Har jo en mann og et barn til som skal ha litt av mamma også... Hjelper litt at jeg er 100% sykemeldt. Da slipper jeg å stresse mer enn nødvendig!!

Søvnmangel er tortur!!!!

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Jeg har ikke sovet noe godt i noen av mine svangerskap... og egentlig ikke heller i tiden mellom disse (men det har mer med et barn med lakenskrekk å gjøre, hehe!).

I mitt tilfelle har det egentlig bare blitt verre og verre utover i svangerskapet. Alt fra rastløse bein, halsbrann og vondt i bekkenet. Men det er vel kroppen som skal venne seg til lite søvn;)

Skrevet

Jeg går rundt å er konstant trøtt, men å ovne når jeg legger meg på kveldne det klarer jeg ikke. Det tar meg ofte flere timer å sovne:/ Føler jeg snart går under pga søvnløshet. Dette er også mitt 3 svangerskap, med 2 små barn hjemme er det ingen mulighet for å slappe av etter jobb heller... Er i uke 25, føler det bare blir værre å værre.

Ble jo gravid når nr 2 var 8-9 mnd så jeg hadde vel ikke så veldig mye overskudd på søvn når svangerskape startet så det kan jo ha litt å si.

Skrevet

Nesten litt styggt å si det, men er litt " deilig" å lese om andre som har det slik også!:P Missforstå meg rett, føler med dere. Er bare veldig frustrert over dette og leser overalt at alle er så trøtte og sover mye. Slik jeg også har vært. Er sykt trøtt absolutt hele tiden, sliter med å holde oppe humøret pga lite søvn nå om dagene og det passer dårlig med 50% stilling og ei lita snuppe som må ha kos , stell og oppmerksomhet.

Har faktisk noen tanker inni hodet at jeg ikke klarer jobben mer nå ( sitter på et kontor og får svææært lite arbeidsoppgaver for tiden pga lite å gjøre det), sitter for det meste å ser ut vinduet eller leser vg på nett.

Tanken på å bli 100% sykmeldt frister da siden jeg nå sliter sånn på natta.

Skal ikke være lett alltid! Men deilig er det da å vite at det er helt verdt det!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...