Gå til innhold

Bleier som holder hele natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et luksusproblem. Min baby på litt over 2 mnd sover hele natta. Men naturen går allikevel sin gang, så bleia blir overfylt. Noen ganger tyter det ut øverst bak på ryggen, enda bleia går nesten til skuldrene. Andre ganger blir bleia så full at den ikke lenger holder på fuktigheten og det siver tvers igjennom bleia. Bruker bleier i strl 3 og de er absolutt store nok, men absorberer ikke nok. Har prøvd litt forskjellig og det ser ut til at Pampers Aktiv Fit fungerer best, men som sagt ikke bra nok.

Noen tips? Eller må jeg bare finne meg i det hvis ikke jeg vil vekke babyen for å bytte bleie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så deilig med søvn hele natta! :) Vi bruker libero en str 4 om natta... (han er stor da, 3 mnd om 7 kg ) Men har hørt flere si at euroshopper, coop blerer, og first price bleier absorberer mer, selv om de ofte er litt stivere... Så kanskje verdt å prøve? Er jo billigere å så...

Skrevet

Å, da skal Coop bleier prøves. Vi har kjøpt de, men de var fra 7 kg og opp, så de ligger i skapet. Tester til natta :) Takk

Skrevet

Jenta mi tisset masse om natta så hverken Libero eller Pampers holdt... Men jeg prøvde Coop sine bleier og det var andre saker! Den absorberer bra å holder stumpen varm natten igjennom. Bruker de bare som nattbleier, da de er veldig tykke;) Billig er de og! Bare 30 kr for nesten 60 bleier... 20 hvis du er coop medlem;) Absolutt verdt å prøve:))

Skrevet

Jeg hadde samme problem til å begynne med, men det har gitt seg nå som gutten er 11 uker. Jeg gikk over til pampers nr 4. Prøvde COOP sine, men fikk helt vondt inni meg, for de var så stive og harde at jeg ville ikke la han sove med de. Ikke var det noe bedre heller, den natta jeg prøvde det:\ Jeg skiftet bleie i stummende mørke før jeg ga han mat, men jeg ser du har sluttet å gi mat om natta. Kanskje du skal skifte bleie før du legger deg selv? (Hvis ikke babyen har samme rytme som deg foreløbig da:p)'

Jeg ville gått for de største bleiene jeg kunne finne, og som ikke var for store (da vil det jo sive ut uansett)

Kjedelig å måtte vaske sengetøy o.l. hver dag, og av og til drive å skifte sengetøy midt på natta...

Deilig med hel natts søvn da!

Skrevet

Vi sover mest samtidig, så jeg håpet bare på vidunderbleien som gjorde at det gikk bra ;) Skal prøve coop sine og se om det funker. Hvis ikke får jeg bare vaske til ekstra frem til han blir stor nok til strl 4 bleie. Det går jo så fort :)

Skrevet

Vi har prøvd alle bleier tror jeg. Alle lekker, så jeg må skifte en gang i løpet av natta.

Heldig du er som har en baby som sover hele natta. Min på to måneder bruker meg som smokknhele natta, så ikke rart han lekker... ;-)

Skrevet

Ja, prøv Coop sine, de er kjempegode! Opplever ofte lekkasjer når jeg prøver andre bleiemerker, mens med Coop har vi faktisk aldri opplevd lekkasje av noe slag (har hørt flere med samme erfaring også! Tror det skyldes at de er ganske lange oppover ryggen og at de har veldig god absorpsjonsevne:)

Skrevet

Har sluttet med å bruke coop sine om natten... De lekker mye her, har måttet skifte sengetøy ofte og bodyer hver dag pga avføring som har lekket ut gjennom bleien, og ikke gjennom siden/opp ryggen...

Bruker libero nr 5 om natten og coop sine om dagen, skal gå over til bare libero når coop sine er brukt opp. Knetta er ca 3,5 måneder, hun er veldig laaaaang :)

Skrevet

Her var det mange forskjellige meninger! Vi har akkurat samme problem, så får bare teste ut det som er foreslått her. Virker ikke som alt funker på alle. Men takk for alle tips!

Skrevet

Prøvde Coop sine Maxibleier i natt. Ikke lekkasje bak eller på siden, og ikke fukt igjennom, selv om bleia var blitt tung. Helt supert :) Ungen sov fra 22:30-06:00 og fikk mat før vi sto opp og tok morgenstellet. De var ikke så stive at det gjorde noe heller, synes jeg. Vi har finni vår nattbleie!

Skrevet

Vi gikk over til coop sine bleier for over ett år siden og er veldig fornøyd med dem. En sjelden gang kan de lekke, men det er ikke ofte. Da har ungene gjerne drukket mye på kvelden.

Men jeg ville ha gått opp en bleiestørrelse hvis dere har problemer med mye lekkasje. Ihvertfall brukt en bleiestørrelse større på natta, pluss dobbeltsjekke at alle rillene langs bleiekanten er dratt godt ut ;)

Skrevet

og nå først så jeg at du har byttet bleier.

Bra at coop sine funket. Jeg syns heller ikke at der er spesielt stive. De er selvsagt stivere en pampers sine, men mine barn bruker de døgnet rundt og de ser ikke plaget ut.

Coop sine bleier kom også ut som testvinner ifjor :)

Skrevet

Kanskje jeg har brukt andre coop-bleier? Skal jammen sjekke om coop maxi-bleier var den typen jeg syntes var for stiv, eller om jeg kjøpte en annen coop-bleie.

De er jo mye billigere, så hvis de ikke er så stive er det jo endel penger å spare.

Bra du fant noe som fungerte da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...