Gå til innhold

Baby sover lenge-opprettholde mm produksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så heldig at min baby på litt over 2 mnd sover hele natta nå, fra ca kl 22 - 5-6. Men hva skjer da med melkeproduksjonen? Er redd den skal avta. Fullammer og har ikke hatt noen problemer med dette hittil.

Er det noen som har erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det på samme viset. Jenta mi er straks 2mnd og sover fra kl.22 til 05 hver natt. Jeg gir henne det ene brystet kl.05 og det andre brystet når hun våkner igjen kl.09. Da er det 11 timer siden sist hun drakk fra det brystet. Hun får annenhver gang fra hvert bryst og spiser hver 3-4 time på dag/kveld. Foreløpig har jeg masse melk, så jeg regner med at det regulerer seg selv? Jeg pleier ofte å pumpe litt på morgenen fordi jeg har endel melkespreng da og så er det greit å ha litt i frysen tilfelle vi skulle få bruk for det etterhvert.

Skrevet

Jeg glemte å si at hennes to storesøsken sov hele natta fra de var 6 og 8 uker uten at det gikk ut over melkeproduksjonen :)

Skrevet

Å så bra. Takk, nå ble jeg litt roligere :) Håper jeg er like heldig. Ofrer gjerne litt nattesøvn for at amminga skal funger. Men kan jeg få i både pose og sekk så er ingenting bedre enn det!

Skrevet

Utrolig hvor tilpasningsdyktige disse puppene våre er;)

Her går det 8-9 timer mellom kvelds og nattmåltidet, og så ca 3-4 timer til morgenmåltidet, og på natta gir jeg bare den ene puppen. Morgenmåltidet består av den andre puppen, og resten av dagen er det begge.

Det handler jo om tilbud og etterspørsel, og jeg har hvertfall ikke opplevd at jeg har fått mindre melk på dagtid fordi det er færre måltider om natta.

Skrevet

Som regel går det fint å ta de pausene i amminga som barnet selv vil ha :-)

Dersom lang nattesøvn skyldes at man fyller opp barnet med flaske om kvelden, er det derimot større sjanse for at man etterhvert får for lite melk. Da vil brystene rett og slett ikke produsere det barnet trenger i løpet av døgnet etterhvert. (Du kan ofte opprettholde med pumping, men det er slitsomt og ofte mindre effektivt.)

Barnet ditt vil sannsynligvis ha økedøgn etterhvert, og dette kan du kanskje merke ved at hun plutselilg begynner våkne på natta etterhvert - men det kan også hende at hun fortsetter å sove om natta og heller vil die oftere/lengre på dagtid.

Se http://ammehjelpen.no/artikkel/10/%C3%98kedagerokedogn

Jeg er ammehjelper.

Skrevet

Takk :) Ingen flaske her. Han har hatt et par økedøgn, det er mer slitsomme døgn ja

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Så lenge dere har nok melk på dagtid hadde jeg ikke bekymret meg for det :) Men dersom babyen vil amme oftere og oftere og dere føler at dere har for lite melk, så kan det være lurt å pumpe en gang ila natten :) Melkeproduksjonen går jo tross alt ned når man har spreng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...