Gå til innhold

Er dere også kvalme??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 35 uker på vei og har de siste dagene vært veldig kvalm og dårlig form, spesielt på kveldene! Er det flere i samme båt eller? Noen som vet årsaken i så fall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jah! Har også vært kvalm de siste dagene, og er 35 uker. Har lurt på om det kan være fordi jeg begynte med Link mot halsbrann ( stod i pakningsvedlegget at det kunne gi kvalme). Men har ikke tatt Link i dag, og likevel vært kvalm. Har også hatt masse og lange kynnere. Mye mer enn normalt. Er vel kanskje sånn mot slutten. De sparker jo i tarmer og alt der nede, så kanskje ikke rart vi blir litt kvalm;)

Skrevet

Etter 2 måneder uten kvalme er jeg blitt skikkelig kvalm igjen. Det er fælt å si det; men nesten litt betryggende å høre at andre har det på samme måte.

Hos meg begynte kvalmen igjen i uke 26, og jeg er nå i uke 30. Lite matlyst, aversjon mot stekelukt og generelt sett uvel. Har ikke gått opp i vekt på 4 uker - og bare gått opp i underkant av 3 kg totalt. Legen er imidlertid ikke bekymret - så jeg bør vel ikke være det jeg heller. Gutten i magen vokser jo som han skal... Toppet seg for et par uker siden da jeg ble innlagt for dehydrering. Da kastet jeg opp masse, men det gjør jeg ikke nå. Er bare kvalm og uvel.

Har også en meget aktiv krabat i magen, og jeg kjenner at det hjelper ikke akkurat på kvalmen at magen tar salto hele tiden...

Håper at dette er noe som går over igjen. Blir jo helt tappet for krefter av dette her...

Skrevet

Har vært kvalm de siste kveldene selv, men det er vist hormonforandringer i kroppen som fører til det - med andre ord - helt normalt ;)

Skrevet

Jeg har funnet ut at jeg blir kvalm og uvel når jeg er sliten. Dersom jeg har gjort mye en dag, eller stresser så blir jeg kvalm og uvel.

Har vært 100% sykemeldt siden slutten av august og er nå i uke 37.

Fredag var jeg i byen i 5 timer, måtte handle endel til babyen og gjøre en del andre ting. Dette fikk jeg igjen for senere på kvelden og ble i tillegg sengeliggende hele lørdag med kvalme og uvelhet.

Så for meg gjelder det å ta det rolig og ikke gjøre for mye - kjedelig, men det beste for kroppen...

Skrevet

"Godt" å høre at jeg ikke er alene! Men samtidig utrivelig å høre at flere opplever å ha siste tiden med baby i magen ganske ødelagt pga kvalme og uvelhet :( Nok en grunn til og bli ekstra lei nå på slutten merker jeg.. Begynner å bli veldig klar for å få fødsel og alt det innebærer overstått..

Skrevet

Jeg var ikke så mye plaget av kvalme i begynnelsen, men nå har jeg begynt sånn innimellom... uke 33...

Ikke hver dag og det varierer når på dagen, men hovedsakelig morgenkvalme... Går over etter en liten stund....Slitsomt!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...