Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er etter BIM inn i 33 uke og babyen skal etter det som står her være ca 40cm og 1500 gram.

Jeg var derimot på ul i dag og fikk da vite at babyen min er i overkant av 200gram :P Ligger 5 % over gjennomsnittet sa jordmor...

Noen andre som vet ca vekt på baby'n sin? :)

Skrevet

Gutten min ligger 13% over, så ingen grunn til bekymring :) hehe

Skrevet

Jenta mi veier 1650 gram i uke 32, og da sa legen på sykehuset at det var -1%. Så jeg tror ikke du skal bekymre deg! Tallene her inne er helt annerledes enn andre steder på nettet... Andre steder står det at barnet skal veie 1800-1900 gram i uke 32, her inne 1400 gram.

Skrevet

Var på UL i uke 33 +0 og fikk vite at jenta mi var 2 kilo akkurat. Det var visstnok helt på gjennomsnittet og perfekt i forhold til vekstkurven.

Skrevet

BIMs vektestimering virker å være litt lav. Jeg er inne på Babyverden også, og der beregner de vekten litt høyere enn på BIM.

Her er ei som har spurt jordmødrene om dette med vekt:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/143653991

5% over gjenomsnittet høres ikke så mye ut, så du har nok ingenting å bekymre deg over ;-)

Skrevet

Tror det er noe tull med informasjonen son kommer opp på in egen side, for hvis du går inn på fra uke til uke nest øverst i den oransje margen, under min egen side, så står det at babyen å veier ca 2kg. Lengde og info til mor er den samme, kun vekta som er feil, og slik er det mange av ukene.

Skrevet

Puh, høres flott ut :P:D

Skrevet

Jeg er også i uke 33. har akkurat vært på ul og fikk også beskjed om at babyen var litt stor. Han mente rundt 2kg. Skal ha ny ul om fire uker for å følge med på veksten.

Skrevet

hei, litt usikker på om disse målingene på Bim stemmer. Var hos fødsellege i dag og er i uke 36. babyen veier 2.5 kilo og var 2 % under gjennomsnittet. I følge Bim skal den veie 2.2 kilo i uke 36 som er mindre...men tror gjerne fødsellegen vet "bedre"?

Skrevet

Hei :) Er det vanlig at legen måler babyen nå, eller er det noe dere ber om? Er i uke 34+3 og har ingen aning om hvor stor babyen er. Vet sympfysemålene, men det er vel ikke ut i fra dette at dere vet vekten? Må dere i ultralyd for å finne vekten? Er jo så spent på hvor stor den lille er, men har jo ikke kontroll før i uke 36 igjen på legekontoret :)

Skrevet

hvis ikke ymfysemålene er unørmale så tar man ikke noe vektkontroll. det gjøres med en ultralyd. jeg blir fulgt opp med vekstrkontroll for "lille"gutt i magen er så stor. ny test på torsdag så ganske spent på hvor stor han er nå. veide 3,3 tre uker før temin :-S

Skrevet

Vi var på ultralyd i uke 34. Babyen var da 2,5kg. Fikk ikke noen beskjed om at han var for stor eller for liten. Så lurer litt på dette selv.

Skrevet

mi var 2300 når ho skulle vært 2700

Skrevet

Jeg var på ul i går og da regna han seg fram til at babyen veide ca 2200gram. Jeg er 32+4. Han sa at det var helt normalt og at når de regner ut vekta på babyen så er ikke den helt nøyaktig. For meg kunne det vike med ca 500gram opp eller ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...