EgG Skrevet 17. oktober 2011 #1 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg spør her selv om jenta mi er 20mnd. Regner med det er mer erfaring her. Da jenta mi var 18mnd begynt hun i bhg. Etter 14 dager begynte hun å våkne ca 22.30 (30min til og fra) med hyl skrik. Hun nektet å roe seg og jeg koblet det til at hun hadde behov for "mammatrygghet" etter å begynt i bhg. Hun fikk derfor komme inn på vårt rom og i vår seng. Dette har blitt en vane som vi ikke klarer å bryte. Vi har prøvd "skrikekur" hvor vi roer henne i egen seng for så å gå ut igjen med gjevne intervaller, men dette resulterer i at hun holder det gåenende i opp til 2 timer! Da blir både foreldre og barn stuptrette på jobb/bhg dagen etter. Så dette ser jeg ikke som noen løsning. Flytter jeg henne med en gang over til oss, så sovner hun med en gang (er nok ikke riktig våken i utgangspunktet) Jeg kan da flytte henne tilbake i egen seng når hun sover. Dette resulterer i at jeg går mye frem og tilbake på natten fordi det hender hun tar dette enda en runde i løpet av natten. Noen med erfaring på dette området? Når kan vi få sengen alene igjen? Vi snakker om å gi henne søsken snart, men tanken på et spedbarn og en et barn som skal bæres frem og tilbake hele natten er ikke akkurat det jeg ser mest frem til...
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2011 #2 Skrevet 17. oktober 2011 Har du prøvd å legge deg på en madrass inne på rommet hennes til hun sovner igjen, slik at hun sovner i egen seng men med deg vedsiden av seg? Da tar det sikkert ikke lange tida før hun sovner igjen og forhåpentligvis sover resten av natta i egen seng=)
Underveis --> Skrevet 18. oktober 2011 #3 Skrevet 18. oktober 2011 Støtter anonym over her. Vi hadde gjesteseng stående permanent på barnerommet til han var over to år fordi vi ikke ville ende opp som dere med å ta ham inn til oss. Mye bedre for alle om man i alle fall kan ligge ned. Det er selvfølgelig viktig at hun må ligge i egen seng, men at man da er rett i nærheten og kan sove på samme rom. Jeg tror det er veldig viktig at barnet ikke forlater soverommet sitt før det er tid til å stå opp. Om dere klarer å bryte vanen, så tror jeg hun vil fallt til ro mye enklere selv om hun våkner på natten. De fleste barn har urolige perioder, og dette blir nok ikke første gang. Det er bare å stålsette seg til neste gang og ha planen klar ;-)
Ilenna Skrevet 18. oktober 2011 #4 Skrevet 18. oktober 2011 Vi har samme problemet med dattra vår nå på 20 mnd også. Jeg har aldri tenkt på at det kan ha noe med bhg å gjøre for hun begynte der i mai, men hun har blitt skikkelig mammadalt. I førsten tok vi med henne opp i senga vår, men da bare våknet hun enda mer og skulle leke osv så det funket ikke. Har også prøvd å sove på gulvet ved siden av henne. Da sovner hun etterhvert, men vi får jo helt sinnsykt vondt i ryggen hvis vi sover også. Det kan gå opptil en time før hun sover og går vi da så er det bare å begynne på nytt igjen. Det som ser ut til å virke for oss er at vi går ned til henne en gang, hvisker til henne at hun må sove, gir henne sutten om hun har mistet den og en kos og går opp igjen. Jeg pleier da å lukke døra vår for vi kan fortsatt høre henne gråte med den igjen, men det tar alt fra 15 min til bare noen få minutter før det er stille igjen. Nå har det gått to netter der hun ikke har våknet! Hurra! Jeg sto faktisk opp uthvilt kl 05.15 i går. Jippi
EgG Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2011 Har prøvd dette også, men det funker ikke. Andre forslag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå