Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter noen negative innsett skal jeg snart i gang med fryseforsøk. Jeg har en gutt på 6 år, men har ikke sett antydning til to blå strek siden (har vært prøvere i 5 år...) Jeg spotter alltid minst en uke før mens, og har lyst til å prøve blodfortynnede ved neste innsett. Noen som har erfaring med dette. Har hørt at en dispril om dagen gir en blodfortynnede effekt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tenkt å gjøre det på egenhånd eller i samsvar med klinikken? Jeg forska litt om dette på nettet...ligger jo mye rart der ute....men det var ikke bare positivt å ta det hvis man ikke trenger og siden st.olavs ville ikke gi meg så ble det ikke noe på meg :D Jeg torde ikke å ta på min egenhånd.

Skrevet

Jeg har nevnt det for de på Riksen, men de ville ikke gi meg det! Spør nok før neste forsøk også, hvis ikke er det jo en mulighet å ta en dispril om dagen selv. Den har bare lett blodfortynnede effekt. Vanskelig dette.... Har hørt at det nesten er standard på noen klinikker å gi blodfortynnede, mens andre er veldig tilbakeholdne.

Skrevet

Beklager, men jeg skjønner ikke helt at du tør å vurdere en dispril om dagen som selvmedisinering ut i fra at du har hørt at den har blodfortynnende effekt. Selv om en del får blodfortynnende, ville jeg aldri tatt dette uten klinikkens velsignelse. Hvis du velger å ta Dispril (som ikke selges i Norge lenger) uten godkjenning fra Riksen, så vær iallefall sikker på at du tar riktig dose. Altså ikke for høy.

Skrevet

Jeg har 3 års prøving bak meg, og to tidlige SA. Spottet også endel dager før mens. Har nå icsi gutt i magen etter prøverør ved Aleris, og har gått på blodfortynnende siden egguttak. Vet ikke om det var det som gjorde susen, men sitter nå her i uke 32;)

Snakk med legen din om det, verdt ett forsøk:)

Skrevet

Rugekassa lader opp: neida, jeg tar nok ikke de store sjansene uten velsignelse fra legene.

Popstar: gratulerer :-) Det er ikke sikkert det er det som er løsningen for meg, men jeg sliter også med spotting og da jeg fikk gutten min var morkaka full av infarkt... Noe som sterkt indikerer at blodfortynnende kan være på sin plass.

Skrevet

Jeg brukte Albyl-E og Prednisolon ved mine to siste forsøk, og positivt resultat ble det på det siste :-) Kommer til å be om dette om vi skal igang med søskenforsøk etterhvert.

Jeg har forresten også slitt MYE med spotting. Snakker sånn ca 14 dager før mens. Vet nå at det skyldes ektopivev. Dette kan endre seg etter graviditet, og det har det gjort for meg. Ikke antydning til spotting etter fødsel. Legen kan fortsatt se at jeg har ektopivev, men det er lite. Veldig greit å finne ut av hva spottingen kommer av. Kommer den fra livmortappen, har det ingen betydning for om man kan bli gravid eller ikke. Bare utrolig kjedelig med denne spottingen, da ;-(

Lykke til alle damer :-)

Skrevet

Håpefull: Så bra at du lyktes med blodfortynnende. Hvilken klinikk tilhørte du? Jeg hører til Riksen og de virker veldig tilbakeholdne med å gi blodfortynnende. Jeg skal spørre før neste innsett, men de virker så travle. Føler at de ikke har tid til å svare på spørsmål og da er det kanskje enklest for dem å si nei...

Jeg har også fått forklart at spottingen skyldes ektopivev - da skal det jo strengt tatt ikke ha noe å si med tanke på å bli gravid - men hjernen min er ikke enig. Hver gang jeg begynner å spotte tenker jeg at alt håp er ute, og siden jeg ofte begynner å spotte noen dager etter eggløsning er det ikke mange dagene med spenning.

Skrevet

Når jeg hadde mine tre første forsøk på haugesund sykehus,nektet de meg blodfortynnende å prednisolon...selv om jeg ba om å få dette.

Da jeg gikk over i det private satte de meg på det uten å nøle..

Jeg ble testet negativt,men ble spontant gravid rett etter.. første gang i mitt liv fikk jeg min første positive test:)

(endte uheldigvis med ma i uke 7)

Vet ikke om det var blodfortynnende og prednisolonen som gjorde susen da,men tror det er greit å få prøve ut litt forkjellig siden de private klinikkene har så god erfaring med å bruke disse medisinene under ivf/icsi beh..om ikke Riksen vil gi deg det kan du jo gjøre et forsøk å høre med fastlegen din evt så får du rett dose iallefall:)

Lykke til uansett:)

Skrevet

Takk for svar Caramello. Tror nok desverre at fastlegen ikke vil overprøve klinikkens beslutning. Skjønner bare ikke at noe som nesten er standard behandling på en klinikk er så vanskelig å få på en annen. Greit at de er restriktiv og ikke deler ut medisiner i hytt og pine, men...hva om det er det som skal til!

Skrevet

Jeg hører til st.olavs i trondheim. Og har gått til en gynekolog i ålesund på UL kontroller.

Jeg også hadde lest på nettet at de private gir veldig ofte både prednisolon og albyl-e og så prøvde jeg å snakke med st.olavs først. Men nei da, det var ikke nødvendig. Fikk jo aldri snakke med legen selv men gjennom sykepleiere.

Når jeg dro til ålesund på kontroll så spørte jeg ham om det ikke bedrer sjanser i mitt tilfelle med blodfortynnende. Han sa at det er forska på det og ingenting tilsier at dette skal hjelpe. At noen bruker det og så blir dei gravide skal jo ikke bety at det var akuratt blodfortynnende som gjorde det :D

Så der enda jeg opp med dette! Og har slått meg til ro :P

Babyklister er jo på et vis blodfortynnende.... den bruker jeg.

Skrevet

Jeg hørte til i Porsgrunn, og de har vært veldig lydhøre for mine ønsker og behov :-)

Om jeg husker rett, gikk jeg på Prednisolon de 7 første ukene av svangerskapet, og blodfortynnende de 12 første ukene.

Kjenner meg godt igjen tankene dine ift spottingen. Jeg har pleid å spotte fra rundt el-tid og fram til mens. Jeg spottet MYE, snarere blødde friskt, mellom innsett og mens på de to første forsøkene (brukte da Crinone). Da hadde Crinonestaven rispet endel på ektopivevet sånn at det hadde blitt sår på det. Ble penslet for å få det til å gro. På de to siste forsøkene brukte jeg Progesteronkapsler i stedet, og hcg-støtte i tillegg. Null spotting fram til mens på det nest siste forsøket, og gravid på det siste :-)

Skrevet

Jeg hørte til i Porsgrunn, og de har vært veldig lydhøre for mine ønsker og behov :-)

Om jeg husker rett, gikk jeg på Prednisolon de 7 første ukene av svangerskapet, og blodfortynnende de 12 første ukene.

Kjenner meg godt igjen tankene dine ift spottingen. Jeg har pleid å spotte fra rundt el-tid og fram til mens. Jeg spottet MYE, snarere blødde friskt, mellom innsett og mens på de to første forsøkene (brukte da Crinone). Da hadde Crinonestaven rispet endel på ektopivevet sånn at det hadde blitt sår på det. Ble penslet for å få det til å gro. På de to siste forsøkene brukte jeg Progesteronkapsler i stedet, og hcg-støtte i tillegg. Null spotting fram til mens på det nest siste forsøket, og gravid på det siste :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...