Gå til innhold

galopperende hjerte...

Anbefalte innlegg

Jeg er en dame på 38 år, gravid i uke 32.

Tidligere i dag da jeg tok meg en hvil, så opplevet jeg noe skremmende. Akkurat da jeg "duppet", så begynte hjerte mitt å banke noe voldsomt. Faktisk så voldsomt at jeg trodde det var noe som vibrerte i rommet...som en vaskemaskin som sentrifugerer tøyet. Ble oppmerksom på at "dunkingen" kom fra hjertet mitt. Det varte i et-to min, og jeg ble kvalm og varm etterpå.

Lurer på om dette kan være noe "farlig", eller om det er normalt? Tenkte at siden det roet seg, så ville jeg vente med å ta kontakt med lege, men er usikker på om dette er en rett avgjørelse. Er det noen innpå her som har opplevet noe lignende?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143691842-galopperende-hjerte/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Høres ut som noe jeg opplever innimellom. Har hatt det de siste 6-7åra. Det kan komme når som helst og vare i alt fra et par min til ca 1 times tid.. Selv om jeg prøver å sitte helt rolig så rister liksom hele overkroppen.

Men en gang var det litt annerledes: Jeg kjente at det dunka i området der hjerte ligger, men pulsen øka ikke.... så jeg lurer på om det kan være leamus i en muskel v hjertet som drar med seg hjertet i tillegg. For vanligvis øker pulsen til ca 2,5 slag pr vanligvis 1 slag.

Er ganske slitsomt, og blir faktisk anpusten av det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...