Gå til innhold

Tidlige symptomer, skjønner ikke helt dette...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først av alt må jeg si at jeg tror IKKE at jeg er gravid, og er foreløpig ikke kommet dit at jeg higer sånn etter å være gravid at jeg leter etter symptomer overalt og hele tiden...

Likevel har jeg de siste dagene opplevd noen symptomer som kan tyde på graviditet, slik som trøtthet, kvalme og oppkast, hodepine og murringer i magen. "Problemet" er bare det at EL ikke er før onsdag. Uff, dette høres sikkert helt latterlig ut, men uansett.. Har lest litt rundt om, og sett at det noen steder står at symptomene kan komme så tidlig som i uke 2, eller 1-2 uker etter samleie. Men vil det si 1-2 uker etter samleie i forbindelse med EL?? For når man tar en test på IKM-dagen og den er positiv, så sier man jo at man er 4 uker på vei (i forhold til mens, dersom man har 28 dagers syklus). Vil dette si at man kan merke symptomene FØR befruktningen liksom? Jeg hører jo selv at dette høres helt idioti ut, men jeg skjønner ikke helt dette her likevel...

Jaja, første pp og første EL på onsdag;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan da ikke merke symptomer før du er befruktet.

Skrevet

Er du sikker på at du ikke allerede er gravid da?

Skrevet

Det betyr at du kan merke syptomer 1-2 uker etter befruktningen, altså når du er 3-4 uker på vei:)

Det er ikke mulig at du allerede er gravid da?

Skrevet

Muligheten er der vel kanskje... Sluttet på p-pillen for 3 mnd siden for å ha fått det litt ut av systemet til vi skulle begynne å prøve (på nummer 1 brukte vi 7 mnd, men da begynte vi rett etter pille-slutt...).

Forrige EL, altså for 4 uker siden, hadde vi sex den dagen og glemte helt av kondom. Men jeg hadde mensen som normalt for to uker siden, så jeg har liksom ikke tenkt tanken at jeg kan være gravid... Ikke at det hadde gjort noe da, deilig å slippe alt "stresset" rundt prøvingen;p Men i og med at mensen kom som normalt, og mengde/farge på blod var som vanlig, så tviler jeg på at jeg er gravid...

Og bare for å ha sagt det, jeg skjønner jo i og for seg jeg også at man ikke kan merke symptomer før befrutkningen, men jeg ble forvirret at disse ukene...

Skrevet

Noen har jo "mens" i starten av svangerskapet, men skjønner at du ikke tror på graviditet hvis du hadde en helt normal mens:)

Jeg har hatt mye rare symptomer i forbindelse med el, spesielt helt i starten av prøvingen..Man merker så mye bedre alt som skjer i kroppen når man kjenner etter:) Det kan ikke være el du merker?

Om du har noen billigtester liggende så er det bare å ta en test og få det gjort, så er du sikker på at du ikke er gravid allerede:)

Skrevet

Hehe, etter igår så måtte jeg bare ta en test idag tidlig, men den var negativ som ventet...;) Det kan selvsagt være EL jeg merker, for dette er helt "nytt" for meg. Før jeg ble gravid med nummer en merket jeg aldri noe til EL, og pga at ammingen ikke gikk som den skulle begynte jeg ganske tidlig på p-pillen igjen etter fødselen og har derfor ikke hatt EL på en stund. Men etter at jeg sluttet på pillen for 3 mnd siden, så har jeg merket EL hver gang (i form av smerter/murring i magen, og slim som kommer ut), så det kan jo bare være andre symptomer på EL denne gangen. Å selvsagt kan det være helt andre ting som ikke har noe med hverken svangerskap eller EL å gjøre...

Testen var værtfall negativ, EL er ventet i dag (alle tegnene er på plass), deilig sex igår;p og satser på en omgang ikveld også... Hihi;) Håper denne spiren sitter ganske fort=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...