angelsound Skrevet 17. oktober 2011 #1 Skrevet 17. oktober 2011 Hei. Jeg er en dame på 38 år, gravid i uke 32. Tidligere i dag da jeg tok meg en hvil, så opplevet jeg noe skremmende. Akkurat da jeg "duppet", så begynte hjerte mitt å banke noe voldsomt. Faktisk så voldsomt at jeg trodde det var noe som vibrerte i rommet...som en vaskemaskin som sentrifugerer tøyet. Ble oppmerksom på at "dunkingen" kom fra hjertet mitt. Det varte i et-to min, og jeg ble kvalm og varm etterpå. Lurer på om dette kan være noe "farlig", eller om det er normalt? Tenkte at siden det roet seg, så ville jeg vente med å ta kontakt med lege, men er usikker på om dette er en rett avgjørelse. Er det noen innpå her som har opplevet noe lignende?
Mammatil3? Skrevet 17. oktober 2011 #3 Skrevet 17. oktober 2011 Jeg har hjertebank så det holder, og ifølge min lege så er det "normalt" siden hjertet jobber "overtid" i å med morkake o.l skal ha mye forsyninger med blod. Min "bank" utarter seg slik at jeg får en merkelig følelse i bryst/hals(faktisk) og hjertet banker HØYT og FORT og jeg blir skikkelig andpusten....og når jeg blir redd blir jeg også svimmel,varm og kvalm (ikke så mye mer siden jeg har fått forklaring på det) .... Jeg vil ikke annbefale deg hverken det ene eller det andre og er du engstelig så ta kontakt med lege du
Mammatil3? Skrevet 17. oktober 2011 #4 Skrevet 17. oktober 2011 http://www.sinnetshelse.no/helsenyttarkivet/artikler/svangerskapet.htm Står litt der og du kan google "hjertebank og svangerskap" ...........
1+1 blir 3 Skrevet 17. oktober 2011 #5 Skrevet 17. oktober 2011 Har hatt et par episoder med dette jeg også. Kommer utenom anstrengelse, og er skikkelig ubehagelig, kjenner det hamrer i brystet, blir klam og anpusten. Har ikke bekymret meg over det da det jo går over av seg selv, og ikke skjer ofte. Husk at blodvolumet ditt også øker betraktelig under svangerskapet, og det er i tillegg tungt for kroppenå gå gravid (værtfall nå mot slutten), så det er litt av en jobb hjertet skal gjøre også.
angelsound Skrevet 17. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 17. oktober 2011 Takk for svar, jenter! Har to jenter fra før, men har aldri opplevet tilsvarende i svangerskapene med de. Ble litt mer beroliget når jeg leser at flere enn meg erfarer dette. Takk for det:) Skal til jordmor i morgen, og får jo sjekket blodtrykk og slikt da...satser på at alt er bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå