Gå til innhold

9 mnd siden røykeslutt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallais, jeg kommer slengende inn her og ville bare skryte over meg selv litt jeg! :-) ikke så mange som gjør det lenger, så derfor gjør jeg det selv.

Jeg sluttet for 9 mnd siden å røyke etter at jeg var syk en peoride(influensa). Ha vært storrøyker i mange år med kun avbrudd under graviditet/ amming. Helt teit at jeg begynte igjen, syns jeg selv også..

Tok nå en bråstopp, ingen nedtrapping, ingen substitutt (snus, nikotintabletter ol) Bare fant ut at den guffen som kom opp når jeg hostet skulle jeg lagt på glass og sendt i posten til alle jeg kjennner som røyker, for det var helt forj....lig...

Og så har jeg fått super god samvittighet overfor barnet som slipper å kjenne sur røyklukt av mamman sin, datteren min sa en stund etterpå: "mamma, du lukter som blomster i gresset du!"

SÅ for min del: Jeg ønsker ikke at hun skal arve røykeegenskapene mine i form av at mamma gjør det jo, hvorfor ikke meg? Jeg hadde selv røykende foreldre, hun skal slippe å kose med meg og bli nedstinket i dårlig røykeaskebegerånde, og jeg føler meg myyye bedre (dog litt tykkere, må si kg ene kom fort på, hehe)

Så til mine gode røykende søstre der ute, dere klarer det om dere vil, det er kun i hodet det sitter!! Jeg tror at å ikke forkusere på det, bare bestemme seg kan fungere bedre enn å dra det ut og utsette det. Jeg sa det ikke til en sjel når jeg sluttet denne gangen, jeg bare bestemte meg for at nå var det nok, livet er mitt, jeg vil ha det bedre med meg selv. Selvsagt merket veldig mange det, men jeg fortsatte å være med ut i røykepausene med mine kollegaer uten å røyke, gikk helt fint! En skal ikke slutte å leve det livet en kjenner fordi en ikke røyker lenger, men en skal leve livet slik som før, bare det blir 100000 ganger bedre, trust me!

Suget er kun emosjonellt, en dør ikke av å slutte med det, men en kan dø av å røyke.

You go, girls, og om bare en røykende venn der ute leser dette og kansje blir sinna på meg, så har jeg truffet spikeren på hodet! :-) Kansje du en dag ser det samme, og blir "Glad-ikke-røyker" som meg, Medlemskapspris: Du sparer 100 vis av kroner i uken som du kan bruke på andre ting til deg selv og familien! Lykke til!

Skrevet

Wohoo?! Ingen? Jøss, den var ny, trodde jeg virkelig skulle få noen tilbakemeldinger med dette halleluja innlegget! :-) Og det iallefall innen et kvarter her inne på Anonymforumet.

jaja, skuffet nå... Rusler bort til tven for å gjøre meg klar for en helaften (uten røykepause;-) med 71 grader Nord!!

Skrevet

Leste det, prøver å fortelle meg selv at dette klarer jeg og.

Sitter i hodet er helt riktig. har ei venninne som røyka, hun fikk slag da hun var 30, legene fant ingen sikker grunn, men hun glemte at hun røyka.

Hun spurte mannen sin: "Røyker jeg?" Han fikk seg en god latter.

Flink er du, og så er du med de som røyker også, utrolig.

Håper innderlig jeg klarer det også, kjenner på kroppen at det virkelig er på tide å kutte ut dritten.

Gratulerer, skulle gjerne vært i dine sko.

Skrevet

Gratulerer SÅ masse :-D Er det ikke deilig? :) Endelig slipper all ledig tid å handle om å få tatt seg den ekle røyken. Jeg har vært røykfri i 4 mnd og snuser heller ikke. Brå stopp ! Syns det er helt herlig og savner ingenting som har med røyk å gjøre. :) VI er gode !! Ha en fin kveld =)

Skrevet

Kjære du anonym 19:14.

Jeg vet at inni deg finnes viljen til å klare det, for du er en sterk person. Hvorfor skal den hvite dingsen bestemme over ditt liv? husker ennda stresset jeg følte når jeg ikke fikk den røyken jeg hadde tenkt pga av uforutsette ting. Engang tilogmed når jentungen hadde slått seg når jeg var på vei ut,klarte røykemonteret i meg å bli stresset.. uff, nei, aldri mer her iallefall.. Jeg tror på at enhver kvinne klarer alt det en setter seg for, uansett om det er en lang vei, så aldri gi opp! :-)

Skrevet

Hei anno 19:20!

Så flott!! Ja, ikke sant! Slippe alt stresset med å alltid ha lighter og sigaretter for hånden! Hipphurra for viljen, og stå på, vi kan viss vi bare vil!!

Skrevet

Det er så fantastisk å ikke røyke. Jeg sluttet da jeg fikk blodpropper i lungene (jeg var 24), det var en fryktelig opplevelse, kommer aldri til å glemme det. Jeg trodde jeg kunne ta en røyk til fest når det hadde gått 8 måneder, men når jeg helte i et glass vin på en onsdag og røyka to røyk før jeg i det hele tatt smakte på vina, begynte jeg igjen. Men jeg fortsatte å motivere meg selv til å slutte, tenkte på den forferdelige opplevelsen med blodproppene, og oktober for 4 år siden la jeg bort røyken for godt.

Jeg brukte nikotinplaster i 3 uker begge gangene jeg slutta, og anbefaler det på det sterkeste. Jeg trappet ikke ned, men slutta tvert både med røyken og plastrene, og det gikk fint. Den siste gangen jeg slutta visste jeg at jeg hadde slutta for godt, i motsetning til den første gangen jeg slutta, da jeg hadde konstant lyst på røyk i 8 mnd.

Så, til dere som røyker, det er mulig! Jeg røyka 15 om dagen fra jeg var 13, så jeg var ganske dreven røyker, ja. Og om dere ikke klarer, så prøv igjen da vel . Det er ikke farlig å sprekke, det er verre å ikke prøve å slutte :)

Skrevet

Så flott!! Ja, det viktigeste er at en ønsker og vil det, uansett metode. :-)

Gratulerer med at du endelig fikk det til! Og nei, jeg har heller ikke en eneste gang fått lyst på en røyk etter at jeg sluttet! :-) Selv om jeg er på full fest, er full og god og sitter sammen med en hel drøss med festrøykere som absolutt skal si " Kommigjennaa, det skader jo ikke med bare een røyk vettu!" :-) Niks, naks, ikke denne piken, kjenner lusa på gangen, kan ikke bare ta eeen røyk. :-)

HI

Skrevet

Gratulerer!! :) har selv vært røykfri siden 1 januar , og gjorde som deg; kuttet tvert og helt uten hjelpemidler, og jeg er utrolig glad for det hver eneste dag!

Veldig glad på dine vegne! Lykke til videre som ikkerøyker :)

Skrevet

Takk det samme! :-) Så kjekt å lese! Det er så flott å ha det bra uten den der røyken som ødela mang et øyeblikk. :-)

HI

Skrevet

Gratulerer!

Jeg har faktisk min første røykfrie dag i dag, etter å ha røyket nå i 13 år.

Har gått helt fint, men kjøpte meg en minimocca snus da. Så har tatt 4 sånne i dag. Det er jo ikke sterkt, og langt mindre skadelig enn sigg, så tenkte å trappe ned med de.

Jeg merker at pusten min er blitt mye dårligere og jeg ble dritredd. Må hive etter pusten innimellom og det er ikke noe gøy....:( Skal sjekke ut lungene senere når jeg har vært røykfri en stund og se om det hjelper.

Noen råd for å gjøre det enklere?

Det verste er alle situasjonene man kommer opp i som røyken var fast inventar... Men i dag har det gått overraskende greit altså, og jeg er fast bestemt på å leve og ikke dø fra barnet mitt.

Hilsen Ikke røyker :)

Skrevet

Hallo! Og så flott å høre at du har sluttet i dag! Gratulerer med et nytt og bedre liv :-) Eneste rådet jeg har er å se på deg selv med stolthet, og ikke tenke på hva du går glipp av, men heller alt du nå får! Når du er på fest eller lignende er det bare å ikke tenke på det (vet det er lett si, men det er bare å bestemme seg for at dette er noe du ikke lenger driver med)

Og ikke endre livet ditt for at du skal unngå å ikke havne i røykesituasjoner. Vær med ut når venner eller kollegaer skal ut å røyke, så blir du vant med å være i slike situasjoner når du er edru, for det er oftest i festlig lag at en kan ramle utpå igjen. Og når du er opprørt, gå ut på trappen å trekk frisk luft i stedet for gift! ;-)

Lykke til, dette går så bra! Jeg heier på deg!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...