Gå til innhold

3 cm åpning, venter veldig nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jm idag, hun sjekket meg, og jeg har vist 3 cm åpning. Hun syns det var rart at jeg ikke var i fødsel, men at slik kunne det jo være noen ganger.

Nå venter jeg bare enda meeer, og håper det skjer noe ikveld. Har mer kynnere nå, men ingen kraftige. Merker en del nedpress, og må veldig ofte tisse.

Vil sex føre til at denne prosessen kanskje går raskere, eller er det ikke lurt å ha sex nå som det er 3 cm åpning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke sex er noe problem. Så lenge du ikke har vannavgang er jo hinna intakt, og systemet er "tett":) Det sies at det kan få fortgang i prosessen, da prostaglandiner i sæden framskynder modningen.

Skrevet

Samboeren er ikke mye løsten på sex nå, ikke jeg heller, men spørs om ikke vi bare må få te en kjapp tømming :P

Noen andre som har efaringer for hvor lenge man kan gå med 3 cm?

Skrevet

Jeg var hos jm forrige torsdag og fikk beskjed om at jeg også hadde 3-4 cm åpning. Iom at jeg ikke er førstegangsfødende så er det visst mulig å gå i mange dager med åpning. (noe som var nytt for meg) Slimproppen har gått gradvis over 5 dager og jeg har hatt flere korte perioder med rier, men de har alltid gått over. Begynner å bli utålmodig jeg også (3 dager til termin) så trur jammen jeg også skal få mannen min med på litt kjapp sex i kveld. :))

Skrevet

Heldiggris! Går og venter her og. Er det JM på helsestasjon som sjekker åpning, eller må man på sykehuset da? Har 11 dager igjen og skal til JM på torsdag - lurer på om hun kommer til å sjekke åpning da?

Skrevet

Jeg hadde termin om fredagen som var, den 14. Det var min jm som jeg tar akupunktur hos som sjekket meg istad.

Blir til at man venter ekstra ille på at noe skal skje når man får beskjed om at åpningen er 3 cm. Vurderer å legge meg nå, så jeg kan være uthvilt om noe skjer i natt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...