Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 18 uker og har begynt med litt fast føde. Tenker at han kanskje er tørst etterpå, men får han ikke til å ta pupp etterpå. (gir det først). Kan jeg gi litt vann nå? Vet man skal koke det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Det kan du absolutt :) Det viktigste er at ikke vannet fortrenger behovet for næringsstoffer. F eks om du har en tynn/underernært baby, så er det bedre å slutte tørsten med mm/mme :) Om babyen følger sin vektkurve, eller ligger over, så er det bare bra med vann som tørstedrikke etter smaksprøvene med fast føde.

Skrevet

Ok:-). Han ligger akkurat på gjennomsnittet. Men vil som sagt ikke ta pupp etter mat:-(. Han er mest glad i fruktmos da... Prøvde med most gulrot, men falt ikke helt i smak. Blandet det med fruktmos (etter tips her) og vips så elsket han det;-). Glad i søtt disse småtrolla:-)

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Ja de elsker det som er søtt :) Her sliter vi med å få Muffin til å konvertere fra 4 mnd grøt til 6 mnd grøt; jeg smaker jo selv at 4 mnd grøten er veldig, veldig søt i fht 6 mnd (selv om den også er veldig søt!).

Gutten her er mest glad i vann etter at han har spist fast føde, eller en time eller to etter de faste måltidene. Han drikker vann fra tupperware tutekopp; nekter å drikke vann fra flaske for der er han jo vant til å få melk :)

Her gikk det fint å gi pupp etter fast føde, men etter at vi gikk over til MME på flaske så vil han sjelden ha mer enn 20-30 ml etter et måltid (som kan være f eks 60 g grønnsaksmos). Vi har derfor slutta å tilby melk etter alle måltidene og har i stedet to måltider per døgn som er kun MME (da drikker han 150-180 ml). Og så lager vi lager kun 1/2 porsjon grøt på kvelden som vi blander ut med MME (ca 80 ml) for nok næring til natten.

Skrevet

Du kan gi vann ja, og du trenger ikke å koke det når han er så stor:)

Han spiser jo på alle mulige slags ting som ikke er kokt uansett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...