Gå til innhold

Dr. Brown Micro-ovn sterilisator...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. men hvorfor kjøpe dyr sterilisator til microen når du oppnår det samme med å ha litt vann i bunnen på flasken, og litt vann inni smokken som du setter på hodet nedi flasken. Så kjører du dette i microen noen minutter (setter inn mange flasker samtidig). Jeg fullpumper og har gjort dette helt siden småtten var nyfødt. har aldri hatt problemer med det. Bare et lite tips.

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Vi kjøpte Avent sterilisator for under 200 kroner på Apotek 1 og er veldig fornøyde. Her kan vi jo i tillegg "sterilisere" (jeg er operasjonssykepleier, så sterilisere her er jo et veldig relativt begrep) skjeer, ringene og hettene til flaskene, smokker osv :)

Skrevet

Jeg har denne :) Veldig grei, selv om jeg har byttet til andre flasker, så fungerer den fint ;) Ta litt vann i bunnen og sett microen på 8 min, så er den ferdig!

Skrevet

Kjempefornøyd! Bruker den enda selvom sønnen min er 9 mnd, så superenkel.

Skrevet

Så godt å høre at dere er fornøyde med den. Jeg har kjøpt en brukt men fulgte ikke med noen bruksanvising, og får ikke svar av hun jeg kjøpte den av.

Så jeg lurer på: Hvor mye vann tar i bunnen? Og hvor mye vasker dere flaskene før dere legger de i sterilisatoren?

Hva gjør dere med flaskene når de er ferdige, må de taes ut og legges til tørk sånn som man gjør når man har kokt?

Skrevet

Jeg har pleid å ha i så mye vann at det nesten når opp til flaskene som du legger i, jeg veit ikke om det er riktig... men det funker bra. Flaskene skyller jeg godt i varmt vann og bruker flaskekost på flekker. Jeg kjører de også i oppvaskmaskinen ca annenhver uke. Etter at det er ferdig setter jeg de på et håndkle eller bruker de rett fra sterilisatoren.

Skrevet

Det står i bruksanvisningen at du skal bruke 6 oz, dvs ca 2 dl vann :) og 8 min på 750 w :)

Skrevet

ja, er ca 1,7 dl vann. Jeg vasker de med såpe og vann først da. Med dr.brown sin kost også den lille tynne kosten inni røra osv:) fornøyd med den. I Avent sin kan du bare ha de korte flaskene, men flere flasker da.

Skrevet

jeg dytter også oppi smokker :) men har du brown flaskene da? følger jo med forklaring i den bruksanvisningen hvordan du skal plassere flaskene og delene :)

Skrevet

Jeg har byttet til tomme tippee sine flasker, den fungerer da også ;)

Skrevet

Jeg har avent sterilisator som går på strøm. Helt super.

Den tar liten plass og er meget energi vennlig. Bruker også liten tid ca 8 min. samenlignet med å koke flaskene i en panne, er dette en helt fantastisk innrettning.

Skrevet

Da har jeg testet ut sterilisatoren og det fungerte jo i grunn veldig greit. Syns det var godt å slippe og følge med på gryta med vann som plutselig kokte over fordi jeg hadde glemt den.

Men syntes dampen(duggen) i flaskene liksom aldri forsvinner... Skal det være sånn? Bruker Dr. Browns flaskene.

Skrevet

Syns heller ikke at den dampen forsvinner:p men venter til de har kjølt seg ned så tørker jeg alt med papir før jeg setter det i skapet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...