vinterbebbis Skrevet 17. oktober 2011 #1 Skrevet 17. oktober 2011 Hei. Jeg er gravid i uke 12, eller uke 12+ starter i morgen. Leste ett sted at jeg skulle slutte i uke 12, så bestemte meg for å slutte i går. Men så leste jeg ett annet sted nå at man skulle gå på de ut 1.trimester og det er jo ikke over før uke 14 begynner. Så nå er jeg forvirra... Skal jeg begynne igjen? Er det farlig? Eller skal jeg bare fortsette å la være å ta de?
3 små skatter Skrevet 19. oktober 2011 #2 Skrevet 19. oktober 2011 Legen min sa at man skulle slutte i 3 mnd, men vet at noen går til 7 mnd.
lindynatt Skrevet 19. oktober 2011 #3 Skrevet 19. oktober 2011 I flge en studie jeg har lest burde man gå frem til uke 22. Viktig er også å trappe ned slik at kroppenf remdeles får litt hjelp og ikke går fra full dose til ingenting
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 21. oktober 2011 #4 Skrevet 21. oktober 2011 Jeg er i uke 8 nå, og klarer bare 500mg for dagen pga kvalme.. Men jeg trodde man kan ta det til litt før termin jeg? Hvor mye tar dere andre? Jeg tenkte å prøve å gå opp igjen til 1000mg når kvalmen fordufter?
Barn nr 3 (termin 29 mai) Skrevet 21. oktober 2011 #5 Skrevet 21. oktober 2011 Fikk en god forklaring på dette fra gynekologen på sykehuset. Synest i alle fall det hørtes logisk ut. Jeg gikk på metformin til uke tolv, og da var det helt ok å slutte, pga at rundt det tidspunktet har morkaka tatt over hormonproduksjonen og eggstokkene er gått i dvale eller satt helt ut av spill, og siden det er eggstokkene som er problemet, er det da helt trygt å slutte med metformin.
BAcer vil ha flere :) Skrevet 22. oktober 2011 #6 Skrevet 22. oktober 2011 Spør legenn din! Det er så mange forkjellige svar å få. Jeg fikk beskjed om å slutte med en gang jeg ble gravid. En annen sa jeg skulle slutte etter 3 mnd. Man skal iallefall ikke selvmedisinere seg uten at legen har sagt noe ang dette..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå