Gå til innhold

6 mnd kontroll :)

Anbefalte innlegg

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Ja da har Muffin rukket å bli 71 cm lang og 9770 gram tung <3

Nesten skremmende at han snart veier 10(!) kilo, men da han stort sett ligger pal på ryggen og snuser på livet så er jo ikke det så rart <3

Lille Muffin var forøvrig SÅ fornøyd inne hos barnelegen i dag (helt til han måtte oppgi stetoskopet), og trur du ikke at han rulla rundt for alle første gang, 2 sekunder etter at mammaen klaget på han var sååå seint ute motorisk...

Selv fikk jeg en veldig lang og god samtale med helsesøster da jeg syns ting er tøft nå, og skal få snakke med psykolog allerede i starten av neste uke. Veldig fornøyd med helsesøster og helsestasjon, som er utrulig flinke på å følge opp når ting blir vanskelig :)

Hvordan gikk 6 mnd kontrollen på deres små?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott at du skal få snakke med psykolog! Synes du er tøff som klarer å fortelle om hvordan du har det.

Jeg klarer ikke å fortelle om det til noen, uansett hvor tøft jeg har det...

Så kjemper alle mine "kamper" alene.

Da helsesøster var på hjemmebesøk etter denne fødselelen, spurte hun meg ut om fødselsdepresjon, barseltårer etc., og jeg satt og løy og sa at det har jeg aaaldri hatt. Da sa hun: "Så sterk du er da!"

Sannheten er vel heller at jeg er svak som ikke klarer å snakke om det.

Men har det fint nå altså. Lillegutt har endelig roet seg og har det mye bedre. Tror det er magen som har plaget han.

Og så stor og fin gutt du har! :-)

Skrevet

Hehe, så morsomt at han rullet på selve kontrollen da - stolt mamma da vil jeg tro :-) Psykolog er nok bra, så lenge dere "klaffer", kan være lurt å få litt hjelp til å sortere tankene avogtil. Og det er iallefall ikke noe nederlag!

Her skal vi ikke på 6 mnd-kontroll før om tre uker, selv om lillemor fyller halvåret nå på torsdag. Men hun ligger iallefall ikke særlig langt bak Muffin vektmessig....

Skrevet

Stor gutt du har. Min eldste rundet ikke 10 kg før han var nesten ett år (og da var han over 80 cm). Lillebror var 7,5 kg og 70,5 cm på 6 mndskontrollen.

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Happy girl: da ER du jo kjempesterk, som klarte å komme deg gjennom det selv, og hele tiden gi babyen det den trengte underveis :)

Valiana: ja det var litt sjokk å se at vekta hans nærmer seg 10 kg allerede... Men han har jo veldig mye valker, så egentlig ingen overraskelse. Og han får kun 5 måltider per døgn, så det er lite vi kan spare inn på... Har slutta med fruktnett/kavring og økt på med vann, men hjelper ikke :P Han må rett og slett komme lengre motorisk sett og bevege seg mer for å stabilisere vekta litt. Blir spennende å høre hvordan snuppa di er på ktr, Valiana :)

Skrevet

Forresten, veldig fint med god oppfølging fra helsestasjonen. Det er dessuten ikke alltid man skjønner hvordan man har det når man er midt oppe i det. Etter første fødsel tenkte jeg at det meste var normalt og snakket ikke videre om hvordan jeg hadde det. Nå når jeg har fått nr 2 ser jeg at jeg ikke hadde det særlig bra etter fødsel nr 1 og slet mye fordi fødselen var tøff og jeg hadde smerter pga stor ruptur som preget hverdagen mye. Men jeg tenkte ikke over det da, for jeg visste ikke hvordan det kunne eller burde være, jeg bare taklet den situasjonen som var der og da.

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Lemonia: ja han er diger :( Mest fordi han er veldig bedagelig anlagt og beveger seg lite, kan ikke skjønne hvem han har det fra ;D

Skrevet

Gratulerer så masse med flott 6 mnd. kontroll, og ikke minst med verdens fineste og beste Muffin:) Han er helt perfekt han....

Brutus også var jo treg motorisk, men som jeg sa til deg før en gang, når han først knakk koden skal jeg si deg det går unna:) Synes det er veldig moro nå som han kommer seg rundt, men var jo trygt og deilig når jeg viste hele tiden hvor jeg hadde han da.....hehe:)

Så godt du ble tatt på alvor på helsestasjon og får hjelp:) Bøyer meg i støvet av respekt for hvor tøff du ahr vært, som du er og for åpenheten din:)

Klem fra Drammen

Skrevet

Så stor og flink!

Det er en måned siden vi var på 6 månedskontroll, men siden 7 månedersgreia ikke er for i morgen kan jeg vel likegodt skrive her, siden jeg husker hvordan det gikk! ;)

Lille My er ikke akkurat en kjempe med sine 5995 gram og 63 cm, men legen var veldig fornøyd med henne, selv om hun skrek "MAMAMAMAMAMAMAMAMA" hele tiden mens hun var på kontoret hans. Hun har egentlig ikke fremmedskrekk men liker ikke menn for en eller annen grunn! Sært! Helsesøster skrøt av henne da hun rullet rett over etter leken hun la ut for henne, og så tilbake igjen like etterpå. Synes det var godt å vise henne, for hun skal alltid kommentere på størrelsen til mini selv om hun er en god og førnøyd baby. Legen bekymrer seg ikke et sekund, men vi blir uansett sent på ekstra veiinger i hytt å pine! Jaja..

Skrevet

Her var jenten på kontroll 1 1/2 uke før hun blir 6 mnd, og hun var 65 cm og 6,8 kg... men hun følger sin kurve, og det er det viktigste:)

Her ruller hun heller ikke.. hun "løfter" opp overkroppen når hun skal rundt, men jeg må hjelpe henne med rumpen, hehe:p Ellers trekker hun beina opp under seg når hun ligger på magen, så er fornøyd med det:D Også har hun fått 3 tenner nede, og flere på vei:)

Det er så viktig å ha en god helsestasjon med en god helsesøster!:) Jeg er på min 3 helsesøster pga at vi har flyttet til annen kommune og fordi hun faste er på permisjon.. men det går greit, de har vært hyggelige alle tre!:) Hs har vært utrolig flink mtp å finne det ene og det andre og jobbet hardt, mens legen som jeg trenger henvisning fra ikke er like samarbeidsvillig.. menmen, får ta imot den hjelpen jeg får:)

Skrevet

Så flott med en god helsestasjon og helsesøster og en deilig god-gutt!!:) Tenkte bare jeg skulle slenge inn at min gutt kun spiser 4 måltider, så hvis du skulle ønske å kutte på noe, så er det mulig liksom. Ikke at du skla slanke gutten dinm for det er jeg totalt i mot! Men de skal kunne sove gjenneom hele natten i denne alderen, så da er 4 måltider i løpet av dagen helt ok for min gutt iallefall:) Masse lykke til med oppfølging og baby gutten!!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...