Gå til innhold

Flere med trege babyer her?:) 11 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi har ingen hast. Hun er litt over 11 mnd, og lærte seg å sette seg opp når hun var 10,5 mnd. Krabber gjør hun ikke, åler seg fremover i rekordfart:) Tror hun hopper over krabbestadiet muligens, siden hun ikke krabber ennå? Hun går opp i krabbestilling, men et par krabb, så er hun nede på magen igjen :) Hun har siste par ukene begynt å reise seg litt opp. Bare på lave ting, som f.eks en lav puff, vinduskarm, krakk o.l. Da står hun ei stund før hun enten hoier og vil ha hjelp, eller dumper ned på rompa. Hun er verdens søteste og snilleste. Sover hele natta. Så jeg strekker ikke med tanken på at hun er "treg". Sikkert fordi det også er andremann, he he. Så mens de fleste vennene hennes går nå, 11 mnd, tror jeg hun har langt igjen dit :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Har nok ikke trege babyer, men svarer likevel. Synes det er så utrolig mye fokus på at babyene skal være så kjappe! Har spesielt ei venninne som er helt fokusert på det, og alt er konkurranse. Slitsomt!!! Babyen gjør ting når de er klare, og jeg er ikke mer begeistret for raske babyer enn for de som koser seg i litt tregere tempo. Så var så deilig å lese om den glade, fornøyde tulla di som ikke har noe hast. :o)

Skrevet

Jenta mi er litt på samme sted ;) snart ti mnd. Sitter ikke selv (kun i stol osv men velter raskt om hun sitter på gulvet aleine noe som i utgangspunktet heller ikke er noe mål) og setter seg heller ikke opp. Åler seg fremover, men ingen antydning krabbing annet enn at rumpa kanskje innimellom løftes litt opp på gulvet når hun ligger på mage eller kryper. Står veldig ustøtt og vingler frem og tilbake før beina ikke orker mer etter noen sekunder om vi holder henne i/under armene for å stå oppreist, og ikke antydning til at hun ville tatt ett skritt en gang når vi holder henne slik. Faktisk litt deilig også for slipper å passe på at hun raskt kan stikke av eller at hun reiser seg opp/ klatrer til noe som velter osv... Jeg har mer kontroll over henne og hun får nok mer kontroll over sine bevegelser den dagen hun faktisk bestemmer seg for å reise seg opp og gå osv...

Hun er også blid og fornøyd, og sover og spiser bra, så stresser ikke med noe her heller...

Men her tror jeg faktisk det sosiale/språklige er etter skjema eller kanskje litt tidligere så er jo moro det da:) men er jo ingen konkurranse heldigvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...