♥Spirevipp♥ Skrevet 17. oktober 2011 #1 Skrevet 17. oktober 2011 Heisann småbarnsmødre, jeg har en liten gutt på 3 mnd som spiser hver 2. time døgnet rundt (føles sånn ut). Nå vil jeg begynne men MME, og prøvde for første gang i går...men ikke særlig vellykket. Han vet ikke hvordan han skal sutte på flasken og når melken kom, så fikk han det bare i halsen og begynte å hoste. Han ble skikkelig sinna og det endte med at jeg slengte frem puppen. Storebroren tok flaske og MME med glede.... Hvordan kan jeg gradvis tilvenne veslegutt MME? Noen tips og råd der ute???
sk Skrevet 17. oktober 2011 #2 Skrevet 17. oktober 2011 Hei på deg! da er vi i samme båt.. det jeg gjør er at jeg har gjerne litt malt i mme,han får ikke så masse mme de første gangene (etter at han hat "laært" seg å sutte på flasken) bruker mye tid på å venne på flaske, er ikke helt i mål enda vi heller. men greit å la han sitte i vippestol eller ligge på ammepute,prøv å få han til å fokusere på noe mens du prøver å gi flaske. veldig greit at han ikke er super sulten men at han kan bli kjnt med flasken før det største hunger kommer. men det er bare å prøve å prøve å prøve, det går nok til slutt,håper jeg vertfall veldig slitomt når de er så hyppige på puppen,han min vil jo ikke ha smokk heller,så her blir puppen brukt til det også,så ja jeg håper flaska faller snart i smak hos min lille sjarmør. håer noe her kan hjelpe vist ikke så tar jeg også imot flere råd greit å prøve forskjellige flasketyper også,mange som kommer mye ut av m d samme å det faller vertfall ikke i snak hos min,men dr,browns sine er veldig greie. lykke til
Tauriel Skrevet 17. oktober 2011 #3 Skrevet 17. oktober 2011 Vet ikke om tilvenning, mi tok flaska uten problem men jeg ammet ikke... Prøv de smokkene med minst hull i størrelse eller antall. Får han den i halsen så kan melken komme for fort og for mye. Du kan også prøve forskjellige merker, kan være at han ikke liker den mme, mi tåler ikke noen av ingrediensene som er i mme så da mått ejeg bare prøve ut
Zana123 Skrevet 17. oktober 2011 #4 Skrevet 17. oktober 2011 Vi har brukt avent flaske med ett hull. Det har fungert på babyen vår. Blandet også MME med melk jeg hadde pumpet ut så smaken ikke skulle bli så forskjellig. I følge pappaen gikk det uten problemer første gangen han skulle gi flaske. Pappaen måtte lære seg å koppmate baby med MME når han var nyfødt for jeg hadde ikke melk. Så det kan jo ha gjort det lettere å gi MME på flaske senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå