Gå til innhold

Vondt i magen etter amming..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er nå 5 uker og jeg føler meg fortsatt usikker på hvor ofte og hvor mye melk han trenger. Han etterlyser puppen ca etter 1-2 timer gjennom dagen, litt lenger mellom på natta. Han tar vanligvis bare en pupp, dersom jeg gir han på begge blir han ofte veldig urolig, småskriker og kaver.. Virker som han da spiser mer enn han har plass til for å si det sånn. Det skal jo egentlig ikke gå an med MM

På kvelden etterlyser han mat ekstra ofte som jo mange babbiser gjør,men når han får roer han seg godt en liten stund så begynner han kave enda mere, virker desperat etter mer, spiser på fingrene osv, og jeg gir ofte etter da jeg tenker at han sikkert har behov for mere før natta.. Men angrer ofte rett etter da han blir mere urolig igjen... Vanskelig!! Burde jeg gitt han mest mulig og strekke tidspunktet til neste gang lenger eller oftere og mindre..

Ikke lett å tolke disse små skapningene alltid..;-)

Hvilken erfaring har dere ??

Lurer også på hvor mye dere stresser med rapen på natta dersom babyen sovner skikkelig godt igjen ved puppen..........?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

det er ikke så godt å vite, men jenta vår (7 uker i dag) har endel problemer med luft i magen. Og det jeg ser da er at når hun spiser på hendende sine osv. er det fordi hun må rape/prompe, ikke fordi hun er sulten. Hun kan gjerne være mer sulten etter rap/promp, men hun må få ut det først.

Som du sier, skal de jo selv regulere hvor mye mat de trenger... Hvis han begynner å kave voldsomt og spise på fingrene, kan du jo forsøke å få ut et rap/promp før du gir ham mere mat, og se om han fortsatt gir tegn på å være sulten da?

Skrevet

Det kan høres ut som babyen din får litt for mye mat i magen:) Har opplevd dette med begge mine, hadde masse melk, spesielt til å begynne med. Problemet er jo at det er vanskelig å vite når man gir pupp, hvor mye som faktisk kommer.

Min første gulpet noe voldsomt hver dag, men virket (i mine øyne) sulten hele tiden fordi hun ville jo ha pupp! I tillegg gikk hun masse opp i vekt hele perioden hun gulpet. I ettertid ser jeg at sugebehovet trolig var grunnen til at hun ville ha pupp, og overforing var grunnen til gulpingen.

Jeg ga andremann smokk etter to uker for å se om mageproblemene etter måltidene ble bedre, og det ble de. Han la likevel på seg kjapt og godt, og ble mye mer fornøyd. Og så slapp jeg å bli brukt som smokk :)

Forstår veldig godt behovet ditt for å gi pupp når det virker som han vil ha, det er jo en måte å roe de små på som stort sett funker.

Ift raping nattestid har jeg stresset endel med det tidligere, spesielt de første ukene, da han fikk vondt i magen etter nattmåltidene. Nå prøver jeg et par minutter, og hvis han ikke raper legger jeg han ned. Av og til begynner han da å kave, og jeg tar han opp igjen. Da kommer ofte rapen:) Men sjeldnere og sjeldnere etter som han har blitt eldre. Han er 11 uker nå.

Ikke lett å forstå seg på ammingen nei, men det blir bedre etterhvert:)

Skrevet

Kan kanskje være sugebehovet ja, få tak i smokker. Og om dere hadde bestemt på forhånd at dere ikke skulle bruke smokker, så må jeg bare si at noen barn trenger det, andre ikke. Man må egentlig bare se det an istede for å bestemme seg før babyen kommer på akkurat det der;)

Hilsen ei med 2 barn som har hatt enormt suttebehov, hvor smokken har vert redningen til mye søvn hos både barn og foreldre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...