Muffy Skrevet 17. oktober 2011 #1 Skrevet 17. oktober 2011 Vi er en familie på to voksne og fire barn som nettopp har kjøpt oss campingvogn. Ingen av oss har noen erfaring med å feriere på denne måten og trenger noen gode råd. Supert hvis du som har erfaring med campingvogn og små barn deler dine erfaringer med oss. Smarte tips? Lure løsninger? Hva trenger man av utstyr? Noe som er helt nødvendig? Unødvendig?
lille sprelle Skrevet 17. oktober 2011 #2 Skrevet 17. oktober 2011 Har bare erfaring med campingbil. Anbefaler at dere sørger for å ha markise eller fortelt. Det gjør at dere voksne kan være ute når barna kan sove selv om været ikke er på topp. Kjøp skikkelig plastservise - hver har sin farge. Da slipper man å vaske opp hele tiden. Ellers det man har på et kjøkken forøvrig. En dørmatte og eventuelt en større matte utenfor har vi funnet ut at er veldig greit. Om dere ikke har tv, så er lydbøker veldig fint. Husk å ha med noen "løpe-aktiviteter" og noe som er stilleaktivitet. Det er ikke mye plass å bevege seg på. Det blir uteliv. En liten grill er supert, da kan man lage mat på den i stedet for å grise til på kjøkkenet. Vi har en liten gassgrill og er veldig fornøyd med det. Lommelykter er stas.
Hufsla Skrevet 17. oktober 2011 #3 Skrevet 17. oktober 2011 gratulerer :-) Vi har campet i en årrekke, og stortrives på tur :-) Jeg kommer likevel ikke på noen gode tips i farta, annet enn at du selvfølgelig trenger bestikk, servise (engangs eller plast) og litt kokekar. Ta en prøvetur i nærheten så ser dere hva som trengs og er nyttig. Vi bruker hagemøblene vi har hjemme, men noen har egne til vogna. Anntar at de da er lette og blir små. Hva slags vogn har dere kjøpt?
lille sprelle Skrevet 18. oktober 2011 #4 Skrevet 18. oktober 2011 Ja - selvsagt "utemøbler". Kjøp noe som tar liten plass sammenlagt (sjekk hvor dere kan tenke dere å plassere det i vogna før dere kjøper). Vi har fått tak i et bord med stillbare bein og det anbefales på det varmeste! Da gjør det ikke noe om bakken ikke er helt flat!
Gjest Hercule Poirot Skrevet 18. oktober 2011 #5 Skrevet 18. oktober 2011 Mitt aller beste råd: Skynd dere og selg hele greia! Du leier mange fine hytter og hotellrom for hva det koster deg å kjøpe og drifte en campingvogn i året. Kan ikke tenke meg no' stussligere enn camping. Sorry.
lille sprelle Skrevet 18. oktober 2011 #6 Skrevet 18. oktober 2011 HP - Nå er jeg bare kjent med bobil og ikke campingvogn, men jeg synes det er deilig å legge meg i en seng jeg vet er ren uten å måtte re den opp hver kveld. Det er deilig å slippe å slepe bagasje ut og inn. Jeg vet at det ikke er mugg og møkk der vi oppholder oss og om vi vil kan vi stoppe et helt annet sted enn på en campingplass for natta! (og det gjør vi stadig vekk). Det er heller aldri fullt når vi kommer dit vi velger å dra og vi slipper å planlegge reisen ifht å bestille hytte osv for å være sikker på å få overnatting. Vi kjører etter vær, dagsform og aktivitetsønsker vi!
Hufsla Skrevet 19. oktober 2011 #7 Skrevet 19. oktober 2011 om jeg hadde aldri så mye penger så hadde jeg ikke solgt vogna mi! Det finnes ikke noe stusselig med det. Alt inni er mitt, det er rent, ingen andre har brukt det, det ser ut som jeg vil ha det. Finnes ikke noe koseligere enn å sitte inne i vogna og høre regnet tromme på taket, heller ikke når man står opp om morgenen, rusler bort til campingbutikken å kjøper ferske rundstykker som man spiser ute. Ingen plikter og ting som må gjøres, bare ting vi vil gjøre... Camping er ikke for alle, det er sant. Men synes helt klart at campingvogn er mye bedre enn campinghytte eller hotell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå