El1 Skrevet 18. oktober 2011 #26 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg delammet helt fra dag 1 og gjorde det i 2 uker, da ga jeg pupp først og mme etterpå. Jeg orket ikke amme pga fødselsdepresjon og ga da opp, noe jeg ikke angrer på
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 18. oktober 2011 #27 Skrevet 18. oktober 2011 Dette er mitt tredje barn og ammingen har hittil forløpt nokså likt. Sliter med sårhet og dårlig sugetak ca 3-6 uker etter fødsel. Så bedrer det seg veldig og barna legger fint på seg. Ingen har villet ha smokk eller flaske, det har vært litt kjipt å ikke kunne være langt unna, men da slipper vi i allefall sluttemedsmokkproblematikken;) Dermed blir det også fullamming på alle. Det ville jeg nok gjort uansett siden i allefall minstemann er allergisk for kumelkproteiner. De to andre barna har vært veldig trege til å ville ha fast føde og har blitt ammet morgen & kveld osv i 21 og 18 mnd.
AlmaN Skrevet 18. oktober 2011 #28 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg bare ammer. Førstemann amma jeg i litt over et år. Andre er nå 7.5 mnd og ammes mye fortsatt. Jeg vil bare si at 11 uker fortsatt er tidlig. Det er så mye med amminga som blir lettere etterhvert. (men ikke alt..). Jeg har ikke hatt noen alvorlige ammeproblemer, men jeg har vært mye sliten, følt meg bundet, følt det er urettferdig at jeg må styre med amming om natta. Har vært vanskelig å amme sammen med andre, måttet sitte mye alene på soverommet med dempet lys. Har til tider for mye melk, må pumpe, er lei av å vaske pumpeutstyr.. Får ikke gjort så mye annet, kommer meg ikke avgåde noe særlig, blir sittende hjemme. Men jeg håper fordelene med amminga gjør at vi slipper lettere unna senere. Barna har ikke vært interessert i smokk eller flaske.
Studentmamma88 Skrevet 18. oktober 2011 #29 Skrevet 18. oktober 2011 Amming slet meg ut, var trøtt og dårlig humør hele dagen. Hadde ingen overskudd, og begynte derfor med mme når tøtta var seks uker. Da sov hun 6-7 timer i strekk om natten og hadde MYE mindre luft i magen. Både jeg og tøtta fikk en helt ny hverdag med lek, sang og morro, og jeg har aldri angret!
minimera Skrevet 18. oktober 2011 #30 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg gav MME da han var tre uker, jeg klarte ikke å amme pga bekkenløsning. Veldig sårt i starten, men det gikk over- og nå er alt bare fint Litt styr med flasker, men det blir en rutine det også. Fordelen er at man blir mer "fri" og pappaen kan hjelpe til litt mer Og han er frisk som en fisk, faktisk aldri vært forkjølet. Å kose seg er det viktigste, morsmelk eller mme
ToneC Skrevet 18. oktober 2011 #31 Skrevet 18. oktober 2011 Dere som har gått mer og mer over tilMME, hvordan gjør dere det i forhold til at brystene blir fulle?? Vurderer å slutte å amme, da jeg har hatt veldig mye vondt i brystene. Skal man pumpe litt eller hvordan fungerer det? Og får dere mer overskudd etter at dere har sluttet å amme?
Tia79 - ♥prinsesse♥ 23.07.11 Skrevet 18. oktober 2011 #32 Skrevet 18. oktober 2011 Jeg delammer fordi jeg aldri har hatt nok melk til snuppa. Etter en lang fødsel som endte med hastekeisersnitt og stort blodtap der jeg mistet litt over 2 liter, tok det lang tid før melka kom. Jenta var stor (4695 g) og fikk derfor mme allerede på sykehuset. Jeg har heldigvis ikke stresset med selve amminga, men har pumpet meg og drukket ammete og fått opp produksjonen noe, men ikke nok til å fullamme. Jenta har gått sugetak og er sugevillig og jeg har aldri vært sår på brystvortene. Jeg skulle gjerne ha fullammet, men har skjønt at denne gangen var det ikke mulig.
minimera Skrevet 19. oktober 2011 #33 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg fikk noen tabletter fra legen, som jeg nå ikke husker. Om du ikke vil slutte brått, så gir du babyen din mindre og mindre, så ordnes det av seg selv. Jeg fikk mye mer energi, når jeg først godtok at jeg ikke skulle amme
C.L.H85 Skrevet 19. oktober 2011 #34 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg gav mme da vesla var 2 uker gammel:) Jeg prøvde å få 2-3 timer i mellom hvert måltid, men fikk hvis hun viste tegn til sult:) Etterhvert blir det en slags rutine på det:)
zassy☆ Skrevet 19. oktober 2011 #35 Skrevet 19. oktober 2011 Jeg fullammer og håper å kunne amme helt til hun er 6 måneder, hun er 10 uker nå så tiden får vise om jeg får det som jeg vil. Hun får mat stort sett hver tredje time på dag, og ca 4-5 timer mellom på natt. Det er slitsomt særlig på økedager som har vært nå, da føler jeg at jeg ammer hele kveldene, men det går greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå