Ønskermegnr 2 :-) Skrevet 17. oktober 2011 #1 Skrevet 17. oktober 2011 Hei! Jeg er ny her inne og lurer veldig på om noen har noe erfaring med eller kjenner noe som har blitt gravid etter at kjæresten har blitt refertilisert. ( dvs operert sammen sædlederne igjen, etter å ha blitt sterilisert tidligere. ) Jeg og samboeren skal nemlig starte denne prosessen nå og jeg lurer veldig på om noen her inne har erfaring med dette og kan fortelle meg litt.... Jeg vet liksom alt det tekniske rundt operasjonen osv, men jeg vil veldig gjerne høre litt fra noen som har vært igjennom dette selv/kjenner noen som har vært igjennom dette. Og GJERNE vil jeg høre om dere har blitt gravide, hvor lang tid det tok osv osv :-)) Veldig takknemlig for svar !! :-)
ikkegiopp Skrevet 17. oktober 2011 #2 Skrevet 17. oktober 2011 Hei Dessverre så er ikke historien vår noe veldig hyggelig, men tenkte å svare på innlegget ditt uansett. MAnnen min ble refertilisert 4 år siden på Volvat. Operasjonen gikk veldig fint og sædanalysen 3 måneder etterpå var fin. =) Og vi satt i gang. Vi prøve 1,5 år da mannen min tok et nytt prøve og da visste det 0 spermier!! Sædledere hadde tettet seg!! Hadde jeg vist at det kan skje hadde vi nok prøvd med inseminasjon, det koster ikke så mange tusen kroner og gir en litt større mulighet til å bli gravid. Siden det var blitt helt tett, fikk vi henvisning til Porsgrunn hvor de skulle ta ut spermier fra testikler og befrukte egg. Metoden heter icsi, og krever hormonstimulering. Dette ble gjort 3 ganger hvorav en gang jeg ble gravid, men det endte opp i spontanabort. Veien videre... inseminasjon med donorsæd.. Står fortsatt i venteliste hos Riksen, hvor de ikke har kapasitet til alle så driver og reiser til Danmark en gang i måned hvor jeg blir inseminert med donorsæd. Ble gravid på 5. forsøk, men det gikk ikke heller. Men jeg gir ikke opp. Ønsker dere masse lykke til!!! Håper at refertiliseringen går bra. Om jeg hadde gjørt alt om nå, hadde jeg bestillt en time til meg selv og krevd for utredning, bare for å være sikker på at dere blir fort gravide etter han er blitt operert. Ikke kaste bort tid sånn som vi gjorde. Jeg hadde lyvet til gynekologen og sagt at vi har prøvdt snart 2 år og mannen har sjekket sæden sin. Det finns også historier som er veldig hyggelig å lese, så ikke la innlegget mitt ødelegge dagen din. Håper alt ordner seg for dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå