Gå til innhold

Noen med kolikkbarn her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår lille jente på 5 uker har fått diagnosen kolikk, men jeg vet ikke helt om jeg er enig. Hun skriker og styrer fælt 2-3 timer hver kveld og er mye plaget med luft. I tillegg har hun en nakkelåsning som følge av styrtfødsel, men dette er behandlet og hun snur hodet like fint til begge veier nå.

Spørsmålet er om det er vanlig at kolikkbarn sover hele natten? Jeg har hatt en før med kolikk og han sov så og si aldri. Lillemor sover lange økter fra ca kl 23 på kvelden og får mat 1 gang om natten, sovner med en gang hun har spist. Jeg synes dette rimer dårlig med kolikk, men kiropraktoren vil ha henne til flere behandlinger. Jeg synes hun har bedre nytte av minifom og massasje enn behandlingene.....lurer på om jeg skal avslutte.

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange kolikkbarn sover ofte godt i de periodene de ikke er plaget med luft. Eldste jenta vår var mest plaget frafem tiden om kvelden, og holdt det gående utover natten, sov veldig godt på formiddagene. minstemann er plaget i perioder gjennom hele dagen, men gir seg så og si alltid før midnatt, og da sover han som en stein gjennom natten (sikkert super sliten). Vi har syns vi har best effekt av kiropraktor, og svært liten effekt av alt dette andre.

Skrevet

Lillegutt hadde kolikk da han var så liten, men han sov godt om nettene fordi om. Han sov fra rundt kl 22 til kl 10, som regel uten mat. Skjønner at vi var svært heldige der, for selv om dagene var et sant helvete, fikk vi likevel muligheten til å hente oss inn igjen siden han sov så godt om nettene :)

Skrevet

Det er vel kanskje der vi er heldige:-) Hun sover godt på dagtid også, det er bare denne perioden på kvelden, kan nesten stille klokka etter henne. Broren hylte døgnet rundt og jeg har jo ingen andre å sammenlikne med. Mellomste hadde heldigvis ikke magetrøbbel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...