Gå til innhold

Vogndillemma!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi har ei Simo kombivogn. (arv etter sin bror)

Venninna mi har en Simo bagvogn.

Nå har det seg sånn at vi byttelåner vogn, fordi jenta mi ligger i skinne med lårene i spagat. Da ble bagen i kombivogna for smal.

En veldig grei løsning helt til den bagvogna faktisk kollapser (heldigvis da den var tom for baby!!) og jeg leverer den inn til reparasjon.

Da får jeg en lånevogn fra Barnas Hus som er en Brio Duovogn, og det må jeg si: Den er knallgod!!

Snuppemor får plass med både dunpose og skinne, og vogna veier ingenting!

Det siste er et viktig poeng fordi jeg har store bekkenplager. Simo er tungt inn og ut av bil!

Nå har jeg funnet en brukt briovogn på finn...Akkurat den typen jeg låner.

Den koster litt, og dette er liksom sistemann. Snart er hun ute av skinna, og da passer kombivogna igjen. Men bekkenplagene mine er fortsatt store, og jeg skal helst ikke gjøre NOE som trigger( går flere ganger i uka til behandling)

Såååå.. selge Simovogna og kjøpe Brio? Jeg får et mellomlegg på ca 1700 kr.

Mannen min sier at eneste grunnen til å bytte vogn er bekkenet mitt (sitat: "vi har jo egentlig ikke råd til det akkurat nå")

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det vært meg, så hadde jeg ikke kjøpt ny vogn dersom det er snakk om kort tid før kombivogna kan taes i bruk igjen. Men skjønner godt at du tenker i de baner - drømmer selv om en lettere vogn til snuppa - men vi har rett og slett ikke råd til det nå som jeg skal gå hjemme i ulønna permisjon i 6mnd. Har en emmajunga edge duo kombi, og nå som snuppa nærmer seg 10kg, så blir den TUNG å dytte i oppoverbakker osv...... for ikke å snakke om at den er tung å laste inn og ut av bil (jeg er 1.60 lav, så den blir jo "stor" for meg i tillegg).

Men vogna vi har funker til mitt bruk, så jeg har valgt å slå fra meg tanken på ny vogn.... denne her skal hun kunne bruke ut vognperioden sin, det var jo derfor vi kjøpte en kombivogn.

Men det hele blir jo en vurdering du og mannen bør ta sammen - dere må jo finne ut av om behovet for ny vogn virkelig er der, eller om det går fint med den løsningen dere har nå :) Så hopp inn i tankeboksen, så finner du nok ut av det :)

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Hvis du bruker den pent kan du selge igjen til nesten samme pris på finn ;)

Skrevet

Hei

Jeg har en brio duovogn og synes det er tung og dra inn og ut av bil. Ikke så tung som simo riktignok. Jeg anger på at jeg kjøpte en slik vogn og ikke en av de som tar mindre plass i bilen og som er lettere å slå sammen og som veier mindre. Jeg hadde veldig lyst på TFK, men ble advart mot den av 2 jeg kjenner. Flere i barselgruppa er superfornøyd med den, og jeg anger på at jeg ikke stolte på megselv.

Når jenta de blir større, vil du ikke da ha en mindre lettere trille? Er det ikke da bedre å legge pengene i en slik enn en ny vogn som bare er hakket mindre enn den dere har?

Skrevet

Slenger meg på det sistemann sier her... Jeg har ikke peiling på de vognene som nevnes men hvis at den er lett er veldig viktig og det med plass pg skinna kanskje ikke like viktig nå som den snart skal av likevel... Jeg ville da isåfall sett meg godt rundt om jeg fant en lett vogn, høre med folk på forum hva som anbefales og prøve ulike vogner i butikker. For at du faktisk får en som møte behovet deres om lett vogn... Kanskje du finner noe som er enda bede o kanskje billigere til og med! :)

Ps- bæresele er enda billigere når det kjøpes brukt og er en lett måte å frakte barn på hvis du har ungen på ryggen og hvis den sitter riktig og passer til din kropp :) slipper å bæres tungt inn i bil osv... bare som et tips... Men har aldri hatt sike bekkenplager som deg så vet ikke hvordan bæreseler blir da.

Skrevet

Takk for handelen, mamsen30! Det var jo litt vittig!! :))

Kjøpte vogn ja, fordi den er veldig mye lettere enn Simovogna. Det bekkenet mitt er virkelig dårlig..

håper jeg får solgt kombivogna... ;)

Jeg har ikke prøvd bæresjal. Jeg ser ikke for meg at det er noe særlig ok når man har bekkenløsning?! Men jeg har aldri undersøkt det, så jeg vet ikke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...