zombie2be Skrevet 16. oktober 2011 #1 Del Skrevet 16. oktober 2011 Bedre seint enn aldri.. Fødselshistorien;) Fantastisk,nesten smertefritt!! Vår store/lille jente blei født 5/9 kl 7.20, 5dager på overtid. kom på føden med 5cm åpning 23.45, "riene" var kynnere for min del,de varte ca 50sekund, men jeg verket bare litt i kanskje 5-10 sekund. trodde overhodet ikke jeg skulle føde! reiste inn for å få noe å sove på etter 3døgn med modningsrier som tok nesten hele søvnen. Blei sjekka og fikk beskjed om at det blei fødsel inatt og vi skulle få en fødestue. skjønteikke heilt dette,hadde jo ikke noe vondt, og begynte å grue meg for det som skulle komme (eller det jeg trodde skulle komme). Var såå uendelig trøtt at jeg bare la meg i et godt varmt bad og duppet av flere ganger, "riene" kom sjeldent, ca 10min mellom og var over på 2pust.. så da jm sjekket og fant 7cm(!!!) kl2, da skjønte vi lite.. og fortsatt ikke vondt, bare noen ubehagelige sekunder. så kl 4.30 begynte det å verke i korsryggen under riene, men heilt overlevelig, varte fortsatt bare litt. likevel valgte jeg å prøve de steriltvannspaplene man kunne få mot ryggsmerter. Hehe,må le litt innimellom her. de skulle stikke 4nåler i korsryggen og ville gjøre det på en "rietopp",så da ville det verke ca som et vepsestikk og i 20sekund. meen med mine rier så må jeg si at de stikkene der var det VERSTE med hele fødselen!! gikk rett ned i knestående:P men skal si de funka-for ryggen blei som ny og nå fikk jeg spist litt og drukket et par kopper kaffe, ventet fortsatt på vondt! neeida,ikkenoe vondt, begynte å merke et visst press i 6tida,da var det 9cm,men manglett en kant på at det skulle være full åpning. jm advartte om at dette nok ville bli verre-for nå ville hun ta vannet:) joda-det rant og rant-men ingen rier.. så fikk jeg drypp! wohoo!!! skjønte aldri gjennom natta om jeg ville orke å presse denne ungen ut såå trøtt som jeg var! men jaggu kom de berømmelige pressveene-0 sjangs til å ikke presse ja.. tok litt tid,var hardt men heilt greit dette her. hun datt ut på noen gode press,og morkaka kom susende med det samme.. fikk 6 pyntesting og følte meg sprek som bare det! Lykke til alle dere som venter!! håper dere snart er i mål nå!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143687952-min-dr%C3%B8mmef%C3%B8dsel-59-2011/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maizen Skrevet 3. november 2011 #2 Del Skrevet 3. november 2011 Å dette var koselig lesing etter å ha lest MASSE om worst case scenario fødles Gratulerer så mye med ei lita prinsesse Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143687952-min-dr%C3%B8mmef%C3%B8dsel-59-2011/#findComment-143749866 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå