Gå til innhold

Ditt beste råd mot halsbrann!!?

Anbefalte innlegg

Gjest Milla med 1 Jente og Spire
Skrevet

Da har halsbrannen begyntt å melde seg de siste kveldene, og jeg lurer på hva du bruker for å lindre ubehaget? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Novaluzid mixtur, fås på apoteket og er reseptfritt og risikofritt.:)

Love hearts :)

Skrevet

Jeg går nå på en medisin man får på resept - ellers hadde jeg ikke overlevd.

I forrige svangerskap fikk jeg ikke denne medisinen før helt på slutten av svangerskapet, så jeg forsøkte absolutt alt:

Novaluzid og andre halsbrann-preperater fra apoteket, Zantac, mandler, melk, "you name it"....

Det som var en absolutt nødvendighet var å ha en ekstra pute i ryggen, eller heve hodesiden på sengen når jeg skulle sove. Tror jeg satt og sov de siste tre månedene...

Hold deg også unna mat med mye krydder, hvitløk og mat med høyt fettinnhold - kullsyreholdige drikker og appelsinjuice. Det forverrer halsbrannen. Lønner seg også å spise lite, men ofte!!

Lykke til!!

Skrevet

Etter mye desperat søking på nett, hvor folk sa sjokolademelk og vanlig melk hjalp, og etter å ha prøvd alle disse rådene (som forresten bare gjorde det verre, derfor fortsatte jeg å søke), kom jeg over en artikkel som forklarte hvordan melkeprodukter og slike "fete", basiske produkter som lindrer der og da, og som MANGE gravide tyr til, blir til syre I MAGEN, og derfor gjør alt verre etter en liten stund.

Mange gravide drikker melk fordi det kjennes så godt ut der og da, men er ikke klar over at det gjør alt verre etterpå:)

Vann med sitron f.eks er motsatt; syrlig, og det blir basisk i magen på samme måte som melk blir syrlig. Etter å ha lest den artikkelen har jeg drukket masse vann med sitron og knapt hatt et par veldig små oppstøt siden. Prøv det!:-) Om ikke det funker, ville jeg spurt på apoteket eller i helsekost.

Skrevet

Nyco fruktsalt, lovehearts (!!!), melk før leggetid:)

Hjelper meg å ikke spise noe på noen timer før jeg legger meg.

Holder meg så godt jeg kan unna, kaffe,brus (alt me kullsyre generellt!), tacokrydder, pepper og mye salt. Sjokolade gir meg også halsbrann og det er vell like greit=))

Håper du finner noe som passer deg slik du får roet ned halsbrannen. Jeg har vært veldig plaga i flere uker og med utgangspunkt ifra sist svangerskap blir jeg ikke kvitt denne halsbrannen før lillegutten er ute:)

Skrevet

Gaviscon tabletter hjelper også meg mye, men smaker helt SYKT ekkelt! Så det blir ikke tatt med mindre ingenting annet hjelper;p

Skrevet

Hos meg hjelper Titralac veldig godt. Dette er reseptfritt og kan fint brukes av gravide. Smaken er i tillegg helt grei.

Skrevet

Rennie tyggetabletter som kjøpes på apoteket i sverige. Trygge for gravide, smaker godt peppermynte og skummer ikke sånn ekkelt i munnen som gaviscon gjør :) eneste som virker for meg... var sånn i forrige svangerskap også :/

Skrevet

Det er helt riktig det du skriver om melk. Jeg fikk beskjed om å kutte det ut, da det kun hadde kortvarig effekt - og gjorde det mye verre over tid. Men jeg ser at det er mange som sverger til dette.

Fungerte i allefall ikke for meg, noe som selvsagt var kjipt da jeg var helt avhengig av melk under forrige svangerskap. Er litt mer bevisst denne gang!

Eplejuice med litt farris naturell ble jeg anbefalt på sykehuset mot kvalme - og dette synes jeg fungerer greit på halsbrann også. Dessuten får man i seg væske og salter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...