Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med dere? I rute med forberedelser? Formen?

Her er formen fortsatt bra, men absolutt ikke i rute med forberedelser til babyen. Har mange jern i ilden, og først nå begynner jeg å få tid til å starte med slikt noe. Er redd babyen skal komme før tiden, før jeg har ordnet det mest nødvendige av utstyr, selv om det selvfølgelig går bra det også. Hadde vært fint å slippe stresset med å skaffe alt etter at baby er kommet da!

Og så det huset, og alt jeg gjerne skulle gjort her av organisering, rydding og vasking...baby bryr seg vel neppe om det, så det er kun for egen del jeg gjerne skulle vært ovenpå i hverdagslivet før hun melder sin ankomst:)

Termin 11.11, og går ut i permisjon torsdag neste uke. Håper å ha litt tid og energi til overs da:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg har termin et par dager før deg, og merker at jeg er virkelig kommet i en slags fødemodus.. Konsentrerer meg mer og mer om det som er nærmest meg, det er som om jeg trekker meg inn i meg selv.Helt merkelig, men ganske så koselig å ha det sånn!

Jeg har feriedag i morgen, og så er siste dag tirsdag ( og den er bare halv) Det blir merkelig å ikke skulle gå på arbeid på ganske så lenge!

Venter nr tre, så her blir det livat i leiren. Men fy søren, dette blir sistemann, jeg synest det er sååå trist å ikke skulle oppleve dette mer! Jeg nyter virkelig disse siste ukene!

Du da? Har du barn fra før?

Når det gjelder de praktiske forberedelsene så har jeg gjort litt, endel har vi liksom i huset fra før. Det ordner seg det meste!

Fytti, dette ble jo altfor langt, har jo munndirare her jo.

Skrevet

Hei!

Så bra at formen holder. Her må jeg innrømme at den er sterkt avtagende... termin 6.11 og føler meg som en flodhest. Masse vann i kroppen, kynnere hele tia og vondt både her og der. *Syte, syte* 3 uker igjen i dag, så kan hun egentlig bare komme. Det meste er klart også. Vasking og rydding orker jeg ikke alikevel.

Skrevet

Termin 30 november å alt er faktisk klart.men formen min er helt på trynet. halsbrann fra helvete å vann i hele kroppen. slimproppen gikk mest sannsynlig på torsdag å magen sank natt til i går. Nå føler jeg meg helt skutt å har en skikkelig rar følelse i kroppen å Det er plutselig skummelt rolig i magen. Veldig merkelig:s

Skrevet

I dag har jeg vært skikkelig LEI! Sliten og dårlig form.. mindre bevegelser i magen enn vanlig. Så like før jeg ringte føden for en sjekk.. men mannen mente det sikkert ikke var nødvendig. Kjenner jo her er liv da, men mindre enn vanlig. Får vel bare se det ann til i morgen.

Er veldig klar for å bli ferdig nå kjenner jeg. 20 dager igjen i dag, og det føles veeeeldig lenge ut!

Skrevet

Skrømti; dette blir vår nummer 2, og sannsynligvis vår siste. Synes også det er kjempetrist!! Nyter virkelig siste måneder av graviditeten! Skjønner at det ikke nødvendigvis ville blitt slik en evt 3. gang...ikke en selvfølge å være i god form under graviditeten selvfølgelig. Men både første og andre graviditet har vært flotte den siste delen. Sover dårlig og har halsbrann til og fra, men det er til å leve med.

Og dere andre; håper de av dere som har fått nok av graviditeten pga alle plagene slipper å gå så mye lenger. Blir spennende å følge med framover; ikke lenge igjen til noen av oss popper babyer:)

Skrevet

Jeg har termin 1 november og er veldig klar for å føde NÅ! hehe, men det er vel alle på slutten?

Men jeg lurer på en ting? hvordan kjennes bekkenløsning ut?

Jeg har veldig nedpress og mensensmerter og jeg merker tydelig at babyen dytter og dytter der nede( det stikker og river litt)... magen har sunket noe voldsomt etter uke 35 og nå føles det ut som hun skal dette ut når jeg går lenge og er i mye bevegelse. Det er ikke vondt, men det er mye press og det kan bli litt ubehagelig bare.

Kan dette være bekkenløsning? Jeg tror at kroppen modnes og at hun kommer snart, mens andre sier at det høres ut som bekkenløsning.

hvis det er bekkenløsning så vil jeg jo ta det med ro og ikke gjøre det verre, men hvis det kan " sette " i gang noe så vil jeg fortsatt være aktiv!

Hva tror dere??

Skrevet

For meg høres dette mere ut som modning enn bakkenløsning...

Skrevet

Jepp, høres i grunnen ut som meg selv, tror det dreier seg om modning ja. Har lest at det stikker og presser gjerne de siste ukene når modningen skjer. Sist gang hadde jeg det ikke sånn, men da tok fødselen sinnsykt lang tid også, så jeg er bare sjeleglad for alt som kan bety at det modnes.... Her er magen også veldig lav nå, navlen peker nesten nedover, hehe.

Skrevet

Ok det var godt å høre, jeg trodde også det, men når flere sa at de trodde det var bekkenløsning så ble jeg litt redd for det vil jeg ikke ha.

men er det sånn at bekkenløsning føles sånn som modning, siden noen mente at jeg hadde det? har man ikke vondt i ryggen og smerter uavhengig om man er aktiv eller ikke da??

Jeg har jo hørt om folk som ikke klarer å gå pga bekkenløsning?

Skrevet

Her har jeg nettopp gått ut i permisjon, har ikke helt fått energien tilbake, men regner med det er bedre imorgen. Har 22 dager igjen til termin, og er ABSOLUTT ikke klar for å føde ennå. Trenger ikke kommer på minst 14 dager ihvertfall. Setter fødselen igang nå, tror jeg at jeg friker ut..

Stikker og presser, og føler jeg må tisse hele tiden, selv om jeg nettopp har vært på toalettet. Litt slitsomt akkurat det. Halsbrann også, men tar titralac for det, noe jeg tydeligvis elsker smaken på akkurat, så blir nesten glad når jeg må ta tablettene, for de smaker så godt.

Blir å finne fram sengen og vaske ned vognen og bilsetet nå i den kommende uken. Kanskje fødebagen også burde vært pakket snart?? :-)

Skrevet

Her er det meste ordnet til babyen kommer, venter bare på en vugge vi har bestillt :) har også pakket fødebagen sånn delvis, da jeg har hatt perioder med ganske ubehagelige kynnere. Fikk litt panikk, og begynte å pakke ;o) men har ikke skjedd noe enda..så trengte sikkert ikke stresse med det..hehe

Ellers så har energien min sunket helt til bunns etter at samboeren min reiste på jobb for en uke siden..tror det tok litt motet i fra meg at han skal være borte i 3 uker rett før termin. Så er litt smådeppa av å gå her alene i ventetiden..føler alle andre har mennene sine der når det nærmer seg fødsel. Eller er det noen av dere andre som også er alene de siste ukene frem mot termin? Har forresten termin 9.november.

Ellers så sliter jeg med halsbrann til alle døgnets timer og har vært 100% sykemeldt for bekkenløsning den siste mnd. Så sånn er det her :)

Skrevet

jupp; jeg og storebror på 4 har vært alene mer eller mindre siden i vår;) Enten er mannen borte på jobb (borte i litt over 2 uker av gangen) eller så er han i bygginga på et hus vi renoverer. Akkurat nå er han borte, men kommer hjem om 4 dager. Skal egentlig reise på jobb igjen dagen før terminen, men den turen må han kanskje hoppe over. Han rekker ikke hjem dersom fødsel starter mens han er borte på jobb.

Det at han er borte nå er ikke noe problem, det er vi vant til og livet går sin vante gang. Verre er det at han er så lite hjemme når han har fri, og det har vært strevsomt for oss alle med renovering og bygging. Nesten litt deilig når han er borte, for da kan jeg i alle fall konsentrere meg om livet i hjemmet, foruten jobben da.

Kanskje det har blitt ekstra tungt for deg siden du er sykemeldt, og dagene blir lange?

Skrevet

Ingenting i orden her, og 4 uker og 4 dager igjen til termin nå! Her *blir* ingenting i orden i tide heller, siden vi driver og bygger ut, så får bare ta det som det kommer... litt irritert for at vi flyttet rett før vi fikk storesøster, så har enda ikke hatt muligheten til en sånn fin redebyggingsperiode som jeg drømmer om, men det viktigste er jo at det blir bedre på sikt... :) Orker ikke så mye heller, men gleder meg til jeg slutter på jobb for denne gang, og siden jeg tar ut litt avspasering er det ikke lenge til det! Termin er 17. november.

Synes forresten mini har vært litt rolig i magen i dag. Håper det tar seg opp igjen til i morgen...

Skrevet

Ja det hørtes slitsomt ut at han er borte så mye når han egentlig har fri og. Er det mye som gjenstår på huset dere renoverer da? Kan tenke meg at det er en strevsom prossess når dere i tillegg skal bli foreldre igjen, men er ikke alt man kan planlegge her i livet :) vi skal igang med husbygging snart, så vi kommer nok også til å få travlere dager. Men ser frem til det og.

Min samboer er her hjemme når han har friperiodene sine, og jeg får mye tid sammen med han da stort sett. Men han har en fast turnus der han er 1 mnd på jobb og 1 mnd hjemme, hele året. Så visste jo om at han skulle reise ut når jeg hadde 4 uker igjen til termin...men ble likevel mye tyngre enn jeg hadde forestillt meg. Det kan absolutt ha en sammenheng med at jeg går her hjemme og trør ja...og skulle ønske jeg hadde vært i jobb helt til nå egentlig. Hjelper å komme seg ut å være med folk :)

Men er greit å høre at flere må "klare" seg alene, så synes jeg ikke så synd på meg selv ;o)

Skrevet

Her er så og si alt klart så nå kan han bare komme. Har termin 4.

Gjorde i stand siste rest i helgen... Bagen er pakket og vuggen står ferdig oppredd og klar for lillebror.

Formen kunne ha vært bedre. Skal ikke mye til for at jeg blir sliten. Denne gangen har jeg vært plaget av bekkenløsning... Vondt, vondt, vondt.... Ble litt klaging...

Skrevet

Myyye gjenstår av renoveringen ja! Er et langtidsprosjekt det her...vi gjør så langt det meste selv så det tar lang tid når man skal starte helt fra scratch med riving, graving, muring osv og har fulle jobber ved siden av. Men vi har da valgt det selv, så kan ikke klage:) Og vi har faktisk planlagt det slik; vi er voksne mennesker, og syntes ikke vi kunne vente lenger med de barna vi skulle ha. Spm er vel heller om man burde unngått å lage så mye arbeid for seg selv på husfronten:)

Skrevet

Er skikkelig sliten og lei svangerskap, men er så definitivt ikke klar ellers! Barnerommet har igjen noen malingsstrøk her og der, på mur og dør. Og mangler skapdører og ellers alt av møbler og stæsj. Og kan ikke være klar før uke 37 uansett for først da går hjemmejordmor på vakt =)

Dessuten skal min mor og svigermor komme og vaske huset før fødsel og jul ;) Så har det ikke travelt sånn sett... Men tålmodigheta er nok snart brukt opp i forhold til svangerskap og plager...SLITEN!

Men har ikke termin før 27. heller da ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Heisann jenter

Hvordan står det til med dere nå? Her har jeg termin den 17., men skal ha KS den 7. november. Det går egentlig ganske greit, har slitt med bekkenløsning men nå de to siste ukene har jeg faktisk avbestilt fysio'en:))

Av forberedelser, så må jeg nok innrømme å være helt tilbakesatt..hehe.. Vogga er montert. Har laga liste i dag over det som skal være med på sykehuset og liste over det som jeg ser må handles inn. Har jo en del stæsj fra før av, så det er ikke så mye da:) Tenker at jeg får ligge på sykehuset med lillenurket og skrive lister til mannen, så får han bare "utføre"..hihi;D..

Fått barnevakt nå i helga, så da blir det shopping på byens nye kjøpesenter nå i ettermiddag. Da blir det sånn 15 min shopping, sittepause, 15 min shopping, spisepause, litt mer shopping, drikkepause, og enda en ny pause før vi kjører hjem:)

Gooooood helg, jenter.

Skrevet

Ferdig med de fleste forberedelser her, 10 dager igjen til termin. Har jo alle ting fra storebror, så bare å vaske og styre litt. Men energien er jo fraværende da, så tar jo en hel dag bare å vaske noen få ting.

Men selv om jeg er sliten, så er jeg ikke klar i hodet for fødsel, blir nok aldri klar. Men kan jo være kjekt å ikke gå like lenge som elefanten. Så får vel bare holde ut når det starter. Men tror nok ikke han kommer ennå. Storebror kom 5 dager før termin.

Men skal bli deilig å måtte løpe på do hele natten gjennom, er sikker på at blæren min har merker etter babyens ansikt, sånn som han presser seg nedover.. :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...