Gå til innhold

Pergotime for første gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gratulerer så mye :) utrolig glad på dine vegne :) gikk det på første forsøk med Pergo? Hvor fort merket du at du var gravid?

Utrolig gøy å høre. Dette fortjener du så absolutt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk igjen :) Det var andre forsøk, men dosen var økt fra enkel til dobbel denne gangen. I tillegg testet vi etter EL og la inn mange forsøk innenfor de 24 timene :)

Jeg har en del symptomer, men ingen jeg ikke har hatt før - uten å være gravid. Så jeg anså ikke sjansene som så veldig høye før jeg testet positivt...

Alle her inne fortjener jo å bli gravid, så nå venter jeg på at dere følger etter!

Skrevet

<3 <3 <3 Gratulerer sååååååå mye Frk Hansen <3 <3 <3

Jeg er jammen blitt gravid jeg å !!!!!!! Kan nesten ikke tro det :D

Etter 1,5 års med prøving, fravær av tanta bortimot et år, og etter 3 mnd med akupunktur, 2 mnd homeopatiske medisiner og en dobbel kur med pergo sitter frøet godt planta i magen <3

Nå er jeg bare livredd for at det skal skje noe!!

Jeg fikk første positive test 22.11 (kun 5 dager dpo) Hadde maase symptomer, så bare måtte teste.... men gleden var kort, for 23. og 24. var testene negative :( har hele veien hatt på følelsen at jeg ER garvid, men klarte å ikke teste!

Klarte å holde meg helt til idag, og fikk to positive tester på rappen, og det før tiden var gått :)))))) Johooooo :)))))

*Lykkerus*

Skrevet

Hei jenter :) Hiver meg på her sammen med dere siden jeg starter første enkle pergokur i morgen :)

Sluttet med p-piller i februar, så har snart prøvd i 1 år. Har veldig lange sykluser, har tempet de to siste mnd, og tror jeg hadde eggløsning denne mnd ( om enn på dag 68 i syklusen, med andre ord kjempevanskelig å finne eggløsning).

Ser det er flere som ikke har vært til UL dag 11. Min gyn virket ikke spesielt gira på UL, men at jeg kunne ringe å høre om han var på kontoret den dagen. Har kjempelyst på barn, men tanken på tvillinger gjør meg svimmel!! Så tror jeg tar en telefon i morgen. ;)

Skrevet

Gratulerer Murmelina! Kjenner igjen det med å være redd for at det skal skje noe. Men nå er det bare å krysse fingrene, satse på at det går bra og å prøve å kose seg!

Skrevet

Gratulerer jenter med positive tester!!!!

Jeg var hos legen på dag 22, tok UL og blodprøve. Han fant et stort, modent egg. Men kunne ikke si om egget hadde løsnet eller ikke på UL. Legen ringte meg selfølgelig i går og sa progesteronnivået ikke tilsa at det hadde vært noen ordentlig eggløsning...:( så i dag skal jeg tilbake, er dag 33, og ta ny blodprøve for å sjekke om den var forsinket. Om den ikke har vært skal jeg visst på "trippel" kur.. 3 tabletter om dagen neste gang. Var på dobbel kur nå og tar kuren annenhver mnd. Bare jeg som ikke slipper eggene? Har hatt murringer siden dag 18-19, men det hjelper jo ikke om de ikke slipper...

Lykke til alle sammen!

Skrevet

slenger meg inn på tråden deres jeg, jenter :)

Kjennes ut som om tanta kommer på besøk idag. O lykke :D

ENDELIG skal jeg også spise pergopiller!!

Gleder meg! Endelig er jeg i gang med enda mer hjelpemidler liksom. Har gått til akupunktur hver uke siden september, og tatt fructus femina (babyklister) to ganger daglig siden da. Det virker på clearblue fertilitetsmonitoren min som at jeg har eggløsning. Men forhåpentligvis vil pergoen forsterke el - og kanskje, kanskje, kanskje jeg har en spire i magen på nyttårsaften?? :D

Etter to og et halvt år som prøvere, så er vi lei av ventetiden!

Skrevet

Hei vårbarnet :)

Jeg er i dag på 3. pergotablett, og er veeeldig spent på resultatet!! foreløbig ingen bivirkninger, og satser på at det holder seg sånn, og at virkningen er et etterlengta barn :) Om alt klaffer får jeg eggløsning om en ukes tid. Dumt i forhold til jobb, men må klare å legge inn aksjer imellom jobb og soving ;)

Krysser fingrene for at tanta kommer på besøk til deg i dag :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Nå har jeg virkelig mista troa på pergo. Er på 3 forsøk nå. Venter på tanta, men vet jeg garantert ikke er gravid :(

Hvordan går det med deg Frk Hansen? Er formen fin under graviditeten? Er så utroolig glad på dine vegne :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Uff Lisse, jeg vet jo akkurat hvordan det er.. Håper du har fått troa tilbake etter at du skrev her!

Hvordan var det igjen, hadde du vært gjennom utredningen? Betyr det at du også har sjekket om egglederne er tette/åpne? Om ikke anbefaler jeg veldig at du gjør det.

Formen er vel ikke helt fin, er en del kvalm. Men ettersom jeg fortsatt er veldig redd for at det skal gå galt denne gangen også, så er kvalmen en slags bekreftelse (i hvert fall velger jeg å tro at det er det) på at det fortsatt går bra. Så jeg skal vel bare være glad for at den fortsatt er der :)

Jeg krysser fingrene for at det enten allerede har klaffet for deg, eller at det gjør det veldig snart!!

Skrevet

idag har jeg spist min første pergotablett :) jeg skulle jo egentlig begynt på pergo i november/desember, men jeg klarte jo selvfølgelig å bli gravid i pp før pergokur så da ble pergokuren forskjøvet. Så da hadde jeg min fjerde spontanabort i begynnelsen av desember. Hele jula måtte mannen holde seg unna, for jeg hadde ny el i jula. Og jeg skulle IKKE bli gravid igjen, uten at jeg fikk tatt pergo. Det funka :) Så nå har jeg endelig begynt på min første kur, enkel. Håper håper håper håper at det skal gå!!!

Skrevet

Vårbarnet: Jeg begynner med mine første i morgen (har dobbel). Masse lykke til, dette skal vi få til!! :D

Skrevet

Slenger meg gjerne på her. Blir frustrert med all prøving og feiling. Er på dag 13 i 1. Pergokur i dag. Hadde ingen bivirkninger av pergo. I litt desperat forsøk prøver jeg samtidig akupunktur, grapefruktjuice, slimløsende hostesaft og protein tilskudd.

Fertilitetsmonitoren har vist høy fertilitet i 6 dager nå,noe den har gjort i hver syklus uten å slå ut på max. Ingen diagnose, mistet eggløsning ved SA mai -11. Greit å følge noen i samme situasjon.

• 2 uker senere...
Skrevet

FRk Hansen: du skal se det går kjempe fint med svangerskapet ditt :) langt er du på vei nå?

Tette eggledere? Ser ikke gyn på det når hun tar sjekk ang. Hva grunnen er til barnløshet? Hun ha jeg ikke feilte noe.

Nå har jeg hatt 5 dager med spotting. Har aldri opplevd mer enn 1-2 dager. Innerst inne håper jeg at dette alikevel kan bety at jeg er gravid. Men jeg vet jo at TR kommer straks :)

Så blir det pergo mnd NR 4. 2 mnd til, ellers blir det snakk om prøverør

Skrevet

Nå er jeg på dag 16 i syklusen, og fertilitetsmonitoren har vist høy siden dag 8. Hadde litt vondt på begge sider før helgen, men i dag har jeg no helt ekstremt vondt på høyre side!!! Håper virkelig at EL nå endelig nærmer seg, for jeg trodde jeg skulle ha EL i helgen... Eneste kjipe er at mannen har blitt forkjøla, og er litt lei sex om dagen :( Har ikke lagt inn aksjer siden fredag, så idag hååååper jeg på å få lagt inn aksjer igjen - i tilfelle EL er i morgen :)

Skrevet

Er over tiden. Skal kjøpe test i dag, og teste i morgen tidlg.

Spennende. Men sikkert negativ

Skrevet

Så spennende Lisse :) Krysser fingra for at du snart kan juble høyt *smiler*

Jeg har nettopp hatt EL og aksjene er på plass. Har tatt enkel pergo denne gangen. Skulle det ikke klaffe nå så blir det dobbel i neste runde *juhu*

Det må for pokker snart bli min tur vel ;)

Skrevet

Spennende Lisse! Jeg skal følge med ekstra her nå :) Krysser fingrene her også. Har du hatt stabile sykluser etter at du begynte på pergoen?

Skrevet

Ser nå at du har stilt et spørsmål her jeg ikke har svart på tidligere - er ikke inne her like ofte nå..

Ang: tette eggledere: det kan testes på to ulike måter. For meg ble det gjort med at det ble sprøytet inn en kontrastveske før det ble tatt røntgenbilde. Jeg tror ikke spesialister/gynekologer gjør det i utgangspunktet - og jeg tror du hadde visst om de hadde testet det hos deg! Jeg fikk henvisning fra den private spesialisten jeg var hos, tror ikke jeg betalte mer enn et par tusen for de undersøkelsene spesialisten gjorde og den undersøkelsen av egglederne. Verdt hver en krone!!

Skrevet

Takk for tips FRk Hansen :) kanskje jeg skal få sjekket det da. Vil jo bli gravid. Hvordan er formen din?

Regner med testen er negativ. Men har vært rimelig stabil ja. Jeg kjenner ingen symptomer. Jeg har mye hodepine og menssmerter. Spottet i 6 dager, men nå har jeg hatt 2 dager uten noe.var bare bittelitt brun utflod, og en dag med litt blod. Men ikke normal mens. Og er 30 dager siden sist mens. Men regner bare med det er ubalanse med noen hormoner eller noe.

Men pleier alltid å være slik at jeg kjøper en test, den er negativ og så kommer Tanta. Så regner ikke med å være gravid. Men jeg håper jo :)

Skrevet

Spennende Dossa :) håper dette er mnd det klaffer for dere :) er så kjedelig å bli skuffet hver mnd

Skrevet

Det trenger jo selvfølgelig ikke å være det, men det er absolutt verdt et forsøk :)

Kjenner veldig godt igjen det med å teste for å så få mensen. Er liksom ekstra kjipt når det skjer :( Men håper at du slipper en nedtur til nå - nå er det på tide med en opptur! Jeg hadde ingen andre symptomer enn de jeg hadde hatt tidligere -uten å være gravid- da jeg endelig testet positivt.

Formen har ikke vært helt på topp her. Har vært en del kvalm. Men jeg tror egentlig at det har vært positivt. For så lenge jeg har vært kvalm så har jeg stort sett klart å tenke at dette går bra. Men jeg er fortsatt ganske bekymret for at det skal skje noe, og har ikke helt klart å glede meg 100 % - er vel redd for å bli skuffet igjen. Men satser på at jeg om noen uker begynner å kjenne liv og at det blir lettere da :)

Lykke til i morgen!

Skrevet

Nå er testen kjøpt, så i morgen tidlig vet jeg det:)

Du skal se at det går kjempe fint i svangerskapet ditt :) men skjønner godt at du er nervøs. Håper formen holder seg grei nok hele tiden og. Slitsomt å bli utrolig dårlig :)

Hvor langt er du på vei nå?

Skrevet

Ok... Hjeeeeelp.

Jeg har testet. Alle gangene har jeg kun fått en strek, og helt hvitt resten. Men nå har jeg en sterk og en veldig svak.

Gravid????

Skrevet

Jeg er gravid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...