Gå til innhold

Pergotime for første gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spennende Murmelina! Jeg fikk besøk av tanta i kveld så jeg begynner første kuren min på fredag. Gleder meg også til å komme i gang. Blir spennende å se om det blir noe futt i eggløsningen!

Lykke til:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da var EL overstått, fikk positiv EL test i helga og aksjene er på plass *smiler* Så nå er jeg i DPO land, og det er faktisk litt godt å vite at vi traff på EL, så nå gjenstår det å krysse fingra for at gullegget blir beftukta *juhu*

Spennende å se om jeg får noen symptomer, vil ha en spire nåååå......hehe...begynner å bli noe utålmodig *ler*

Når har dere jenter IKM?

Jeg har IKM den 9. november, og da skal jeg få en positiv test, det har jeg bestemt *gliser*

MASSE lykke til jenter <3

Skrevet

Åssen er det egentlig med eggløsningstester når en går på pergo? Blir det riktig resultat da? Hvilke tester bruker dere?

Og skal en teste da en forventer eggløsning til vanlig (jeg har litt lange sykluser, ca 37 dager) eller kommer den tidligere med pergo? Noen som vet?

*Løsne egg! Løsne!*

Skrevet

Gyn sa til meg at jeg ikke trengte å bruke EL test med pergo. Har alltid brukt det før. Men vet ikke hvorfor.

Hun sa vi måtte ha sex annenhverdag fra dag 12 i en uke.

Litt uforsiktige med at vi prøvde uten å prøve. Men blir sikkert ikke gravid alikevel, men håper :)

Lykke til alle pergoprøvere. Alle her er nesten på sin første dose. Blir spennende hvem som kommer i mål først. Hehe...

Krysser fingrene for at det er alle :)

Skrevet

Tida går så utroooolig sakte når man venter.. VIL begynne på pergo nå!!! Men må vente heeeelt til onsdag :S føles som en hel evighet til! :P

Min gyn sa vi burde være veldig aktive fra dag 10, men gjerne litt før for å "fylle opp" egglederne ;) han sa el mest sannsynlig ville komme på dag 13-14... Venter i spenning, men tenker jeg skal teste etter el for ikke å gå glipp av den!! Sist mnd kom el helt uventet (første på et år) og da hadde vi selvsagt ikke fått lagt aksjer rundt el... Så ingen el å miste denne gang!!! Her skal det både testes og hoppes i høyet ;P

Neste gang jeg tisser på pinne da skal være en positiv graviditets-test :D Må jo tenke positivt og visualisere!!

Husk det jenter <3 tankens kraft <3

Lykke til alle sammen, vi går alle spennende dager imøte :)

Skrevet

Nå er det torsdag, og du har begynt på pergo :) Merket no bivirkninger du?

Håper du får positiv test denne gangen. Vi krysser fingrene :)

Venter selv på IKM, så er spennende. Men kjenner kun PMS,så har vel ikke skjedd så mye.

Lykke til :)

Skrevet

Hvordan går det med dere jenter? Hvordan ligger dere an ifht. både EL og IKM? Og har dere troa?

Lisse, det ser ut som du har IKM snart? Når er det? Har du troa?

Skrevet

Hei.

Jeg har tatt min første pergo kur, og fikk mensen i dag.. Skikkelig kjipern. Men har fortsatt to kurer igjen. Har time til ferilitetsklinikken om 1,5 uke og er veeeeldig spent på hva som skjer der-og hva som blir planen videre. Hadde ikke store forventninger til pergo og var ganske avslappet til det hele. men merker i dag at underbevisstheten nok har jobbet litt for jeg ble ganske lei meg:( Men sånn er det jo. vi har prøvd i litt over ett år nå. Foreløpig er alle prøvene mine normale, mens mannen min har redusert kvalitet, men ikke så håpløst at ikke det er mulig. spent på hva som skjer videre...Spennende å høre at andre er i akkurat samme sted som meg selv nå og prøver pergo. intressant å følge dere.krysser fingre

Skrevet

Hei! Jeg har sniklest litt på tråden deres, og håper det er greit at jeg blander meg inn nå:) Jeg har tatt pergotime for første gang denne syklusen, og fikk positiv eggløsningstest lørdag (to like streker) og søndag (sterkere teststrek enn kontrollstrek). Vi fikk lagt inn aksjer fredag, lørdag og søndag kveld, men jeg reiser bort i dag og er ikke hjemme på 2 uker... Tror dere vi har klart å treffe eggløsningen??? Er så redd for at el kommer i morgen eller i overimorgen, og at løpet er kjørt for denne gang...

Skrevet

Hei.Det er i forkant av eggløsningen det er lurest å være mest produktiv.. Sædcella kan leve i 72 timer, mens en eggløsning varer i 36 timer, så har man litt hygge noen dager i forkant og også på de dagene man har eggløsning, så tror jeg nok man har lagt inn gode nok aksjer hvis det er ment to be:)

Skrevet

Tanterød er kommet. Irriterende. Men skulle jo ikke prøve denne mnd. Skal på UL igjen til torsdag. Spennende. Håper det ikke er 4 egg nå :)

Hvordan går det med dere andre?

Gravide eller har tante rød kommet?

Skrevet

Hverdagsdiva, tror dere skal være sikra for denne pp med de aksjene dere har fått lagt :) er som lisse sier i forkant av el en skal være ekstra aktive :D kysser fingrene for full klaff for deg!!

Å nei Lisse, tanta skulle jo ikke komme nå :(( Huff, men godt du skal på kontroll nå da :) hva skal de sjekke der??

Jeg venter spent på el i disse dager. Ut ifra hva Gyn sa skulle el vært her dag 13-14, dvs ca 11.11, på fredag. Jeg har tatt el tester siden dag 9, men enda ikke funnet el :( får vel bare fortsette å teste OG legge aksjer fremover... Har jo ikke hatt stabil syklus det siste året, så aner ikke hvor lang den blir nå!

Håper håper håper på el idag <3 <3 <3

Skrevet

Ops, den ble lagra litt fort fort...

Hvordan går det med dere andre pergodamer??

Noen som har fått positiv test? Superspent :)))

Jeg merket forresten ingen symptomer når jeg tok min doble kur med pergo :)

Skrevet

Hei jenter :-)

Jeg fikk besøk av blodtanta igår :-(

Det var tungt men får jo ikke gjort annet enn å brette opp arma og prøve igjen :-)

Kanskje det blir min tur neste gang :-)

IKM blir nå ca 11-12 desember.

Hadde blitt en fantastisk julegave om det ble en positiv test på meg da *smiler*

Hvordan går det med dere jenter?

Skrevet

Her venter vi på eggløsning... Håper på at den kommer i løpet av uka. Bruker den digitale fra CB annenhver dag så lenge vi har fått lagt inn aksjer:) for da er vi jo på den sikre siden uanett:) Er på dag 15 i dag. Har faktisk fått lagt inn aksjer annenhver dag siden dag 10, akkurat slik legen sa. Er på dobbel kur, men har ikke hatt noe bivirkninger.

Lykke til alle sammen! Spennende å høre om det blir noen spirer på tråden etterhvert!

Har forresten IKM uke 49 så jeg tenkte å vente lengst mulig og hvis ikke tanta har kommet så kanskje det hadde vært spennende å tatt en test på julaften:) HÅPER!!!

Skrevet

Spennende å se hvem som blir gravide først. Håper noen kommer i mål snart :)

Skal på uL i dag. Skal sjekke hvor mange modne egg jeg har. Spennende. Så skal jeg få en sprøyte som får eggene til å slippe visst. Og da forteller hun meg f.eks at vi må legge inn aksjer mellom kl det og det f,eks fredag.

Spennende. Lykke til alle

Skrevet

Så artig Lisse! :) Hvordan gikk det idag?

Skrevet

Var på UL i går. Hadde 2 modne egg, så var bare å kjøre på. Fikk en resept på sprøyte jeg skal ta mandag. Så må vi legge inn aksjer mandag og tirsdag. Den sprøyte gjør slik at eggene slipper.

Også burde vi legge inn aksjer i helgen i tilfelle de slapp selv før. Men det tvilte hun da de ikke var heelt modne ennå. Spennende.

Hvordan ligger dere andre an nå?

Skrevet

Oj, finnes det noe som får eggene til å slippe også? Da er det håp her også da, for mine sitter dønn fast... Har jo ikke løsnet noe egg siden i mai... Har tatt eggløsningstester hele uka men får ingen smilefjes... Skal til legen på UL til onsdagen så vi får se da om det har sluppet noe egg. Er tom for tester så det får bare stå til i helgen. Får bare fortsette å legge inn aksjer for sikkerhets skyld:)

God helg!!!

Skrevet

I går tok jeg sprøyte hjemme selv. Var litt skummelt, men var jo helt uproblematisk.

Kjente ikke nåla engang, men litt ekkelt å sprøyte inn det som var i. Fikk utrolig hodepine som biviirkning.

Hvordan går det med dere andre? Noen blitt gravide?

Denne mnd har vi lagt inn mange mange aksjer, så går det ikke nå går det aldri :(

Lykkelarsen: ta en prat med legen/gyn, så ordner de noe greit for deg vet du :) Men ting tar tid.

Skrevet

Jeg har sannelig blitt gravid! Testet positivt i dag etter å ha prøvd i over halvannet år. Helt fantastisk! Samtidig så har jeg jo hatt en SA tidligere, så jeg frykter veldig at det skal gå galt igjen. Men jeg krysser fingrene for at vi har fått vår andel nå og at det går bra denne gangen :)

Lykke til til alle dere andre - jeg krysser fingrene for dere!

Skrevet

Gratulerer!!!! så spennende:) Ønsker deg hell og lykke og at spiren klorer seg fast!!!!

Skrevet

Gratulerer så masse!!!

Det var kjempe gode nyheter, sååå glad på dine vegne at det endelig ble en fulltreffer *smiler*

Vi andre kommer snart etter *håper* :))

Skrevet

Tusen takk alle sammen! Det er veldig stas, litt rart og nokså skummelt! Men jeg har et godt håp om at det går bra denne gangen :)

Så venter jeg fortsatt spent på å høre når dere andre også tester positivt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...