Gå til innhold

Pergotime for første gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd i 19 mnd uten resultat. Har blitt utredet, og jeg og typen var 100% friske, ingen grunn til å ikke bli gravide.

Fikk uansett pergotime, og håper dette er løsningen.

Vl gjerne høre andres erfaringer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk pergo for å sette litt fart på prosessen. Ble gravid med en gang:) Desverre mistes jeg i SA. Nå har jeg tatt en ny kur, har IKM onsdag:) Masse lykke til, tenker du blir gravid snart:) Legen min sa at jeg trolig blir gravid innen 3 mnd med pergo:)

Skrevet

Hei Lisse_01,

jeg husker at vi begge ventet på henvisning til utredning før sommeren. Så bra at dere nå har fått sjekket det og att det ikke feiler dere noe! Krysser fingrene for at det er pergo som skal til for dere. Sa de noe om hva som skjer om dere fortsatt ikke får det til uten pergo?

Jeg venter fortsatt på utredning, men har mens jeg venter sjekket litt hos en privat klinikk. De har ikke funnet noe feil på meg men jeg har også uansett fått pergo. Jeg tok tabletter for første gang denne syklusen men er ganske sikker på at det ikke funket denne gangen ihvertfall. Jeg lurer nå veldig på om vi blir henvist til ivf selv om de ikke finner noe feil? Vet du noe om det? Som dere har vi også prøvd i over halvannet år nå, så det er jo ett eller annet som ikke fungerer :P

Skrevet

Heisann!

Jeg har også fått pergo nå, etter et år uten el og tr :( Skal ta provera først får å fremprovosere blødning, også ta første pergotablett på 5.syklusdag. Gleder meg til det! Og håper det blir en spire på oss nå:)

Gyn min sa jeg kunne prøve tre runder med pego, så kunne vi evt ta en lap om ikke jeg ble gravid med det..

Lykke til :) Håper det klaffer!!!

Skrevet

Jeg tok den første pilla idag.

Har bare en enkel kur, skal ta en pille de neste fire dagene :-)

Jeg skal til legen og ta blodprøve på CD 22 for å sjekke om pergo hjelper. Spennende dager og uker som ligger foran meg og dere :-):-)

Skrevet

Frk Hansen: husker vi begge ventet ja :) håper virkelig at pergotime virker. Skal brukendet nå i 6 mnd. Hvis vi da ikke har blitt gravide så blir det prøverør. Så håper jo å slippe det :)

Du nevner henvisning til ivf. Hva er det? :) er ikke så god på de forkortelsene her inne.

Håper så pergo er løsningen for dere også. jeg er på dag 2 med pergo nå. Så skal jeg på ultralyd neste mandag får å se hvor mange modne egg det er :) nå skal vi bli gravide.

Skrevet

Dossa: er på dag 2 på pillene nå. Krysser fingrene for at pergo er tingen :)

Skrevet

Jeg har fått pergo for 3 måneder, men kun enkel kur.

Håper jo at det skal være nok, men tror dere jeg kan spørre om dobbel kur dersom jeg ikke blir gravid i løpet av de tre neste månedene?

Legen sa vi skulle prøve tre måneder først også ta det derfra :-)

Håper på en spire før jul, hadde alt gått bra ville jeg hatt en baby i armene mine rundt juletider.

Blir gøy å følge dere jenter :-):-):-)

Krysser alt vi har, for nå skal vi bli gravide <3

Skrevet

Jeg fikk pergo for fire måneder, en tablett hver dag i fem dager den første måneden og så to tabletter hver dag i fem dager de neste månedene. Så rart at vi alle har fått forskjellig?!

Jeg håper veldig at det er det som skal til jeg også, men etter så lang tid og så mange nedturer så tør jeg ikke tro på det. Spesialisten jeg var til mente også at jeg har eggløsning, så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg fikk pergo heller - annet enn at ingenting skal være uprøvd. Og det er jo forsåvidt greit.

Så bra at du får sjekke om egg modnes Lisse. Er det noen spesiell grunn til at du får gjøre det? Jeg skal ikke gjøre det, men mulig det er fordi jeg gikk til privat spesialist og bør be om det selv?

Dossa, jeg tror nok at du kan få dobbel kur etterpå om det ikke fungerer nå. Men det kan kanskje hende at du må ha en liten pause før du går på en ny kur? Ser det er en del bivirkninger som det høres ut som det er (ihvertfall relativt) høye sjanser til å få - slik at det kan hende de ikke vil pøse på for mye?

Lisse, med henvisning til ivf så mente jeg henvisning til prøverør. Jeg har begynt å innstille meg på at det er veien å gå - og håper det ikke blir utsatt alt for mye når vi tross alt allerede har prøvd så lenge uten hell...

Men en spire som sitter før jul hadde vært fantastisk. Lykke til til oss alle!

Skrevet

Frk Hansen, er nok lurt med pause før jeg event går løs på en dobbel kur :)

Vil jo ikke risikere noe som helst *smiler*

Men hadde vært utrolig deilig om det kunne bli en spire ut av en av de 3 kurene jeg har fått :)))

Hvor lenge har du prøvd Frk Hansen?

Skjønner ikke hvorfor leger praktiserer forskjellig når det gjelder pergo.....noen tar blodprøver, andre skal til ul, noen begynner med enkel kur og går over til dobbel....ja ja, så lenge resultatet blir en spire så spiller ikke fremgangsmåten noen rolle *smiler*

Skrevet

Jeg har også fått for tre mnd :) håper det holder med det jeg :)

Men gyn min nevnte at hvis dette ikke gikk så ville han ta en lap... sa ingenting om fler pergokurer til meg... jeg har jo hoppet rett på dobbel dose da, men har jo lest om flere her inne som har fptt trippel dose og..

ikke vet jeg, spire skal det bli enten den ene eller andre veien ;)

Har der barn fra før dere andre her?

Vi har ikke, men prøvd siden juni 2010 på nr en... *etterlengta babyen*

Skrevet

Ja, merkelig at vi alle har fått forskjellig. Jeg har fått for 6 mnd. Skal ta to tabletter hver dag, men bare annenhver mnd, hun sa at tablettene varte for 2 mnd,.

Det gyn sa til meg var at det var 10 % sjanse å få flerlinger. Det var to alternativ. Enten ha sex annenhver dag i en uke fra og med dag 12, eller man kunne komme på UL dag 12 å se hvor mange modne egg det er. Så skulle man få en sprøyte, så gir hun et tidspunkt man må ha sex på for å kunne befrukte egget.

Så tenkte å prøve UL. Hun sa også at hvis det f.eks var 3 modne egg ville hun råde oss til å ikke ha sex den mnd. I tilfelle det kunne bli trillinger. Men om det var ett eller to så var det bare å kjøre på.

Skal på UL om 1 uke. spennende.

Merkelig at jeg fikk tilbud om det, og ikke du FRk Hansen. Jeg går til en privatklinikk, med henvisning fra legen min. Hun som tilbydde UL.

Går Evt. Ann å høre med din gyn og du ønsker det?

Du må ikke innstille deg på at det blir prøverør. Skal se at vi alle er gravide før jul :)

Skrevet

Enig i at så lenge det fungerer så er det vel det samme hvilken kur vi er blitt satt på :)

Høres ut som du har fått bedre oppfølging på den kuren din Lisse enn jeg har gjort - men det er mulig at det har sammenheng med at jeg bare har fått den kuren for "sikkerhets skyld". Blodprøver på dag 2 og 21 i syklusen tyder på at jeg har eggløsning, så det har kanskje sammenheng med det? Hvordan er det med dere? Hva sier blodprøvene? Kan vi stole på dem?

Så utrolig kjedelig det må være å få råd om å la være å prøve en måned! Men skjønner veldig godt at et trillingsvangerskap ikke er å trakte etter! Satser på at det er modnet ett eller to i stedet :)

Vi bikker halvannet år med prøving i disse dager. Ble gravid veldig fort da vi begynte å prøve, men hadde en SA etter kort tid. Og de siste fjorten månedene har det ikke skjedd noe. Så jeg er litt motløs om dagen.

Skrevet

Jeg tok også prøver dag 2 og 21. Ingenting galt å finne. Eggløsning hadde jegbogså. Så jeg går også bare på pergo for sikkerhetsskyld. Tror vi kan stole på prøvene.

For noen tar det bare mere tid. Snart sitter spiren der. Du må for all del ikke miste håper. Jg føler jeg er gravid heve mnd jeg, og vi har prøvd evig.

Vi krysser fingrene for pergograviditet :)

Skrevet

Har dere kjent noen bivirkninger?

Har hatt noen vanvittige hetetokter.

Skrevet

Er nå blitt gravid på min første enkle Pergokur (er 3+6), merket ingen bivirkninger i det hele tatt (det er heller ikke vanlig på enkel dose) utenom graviditet da;-)

Skrevet

Hei igjen,

Har du vært på ultralyd Lisse_01? Var det noen modne egg? Er spent på å høre!

Jeg startet med dobbel kur i dag. La ikke merke til noen fysiske bivirkninger forrige gang, men var skikkelig nedfor i ca ett døgn ca midt i kuren. Visste jo at de tingene jeg var lei meg for da var sånne ting jeg vanligvis ikke bruker mye tid på å tenke på, så jeg lurte på om det var hormonene som fikk herje litt.. Er derfor spent på hvordan det går nå som det er dobbel kur! Foreløpig virker det greit - bortsett fra at jeg sippet som besatt til et tvprogram tidligere i dag ;)

Skrevet

Så spennende at det er flere som er i gang med pergo. Jeg venter bare på at blødningen skal komme slik at vi kan sette i gang. Har så ugjevne sykluser og har ikke hatt eggløsning siden i sommer. Da tar det tid å få spiren i boks...

Er blitt satt på dobbel dose av legen min, men skal bare ta annenhver mnd. Skal inn til blodprøve og UL dag 22 for å se om jeg har hatt eggløsning. Sa han ev. skulle justere dosen etter det. Også fikk jeg råd om "å være sammen" med mannen min annenhver dag fra dag 10:-)

Lykke til alle sammen, blir spennende å se om spirene kommer på løpende bånd!

Skrevet

var på UL på mandag jeg. var suuper spent. Går jo på dobbelkur, og hun sa at hetetoktene var en bivirkning.

Men søren altså, hadde 4 modne egg, så hun frarådet oss å prøve denne mnd. Jeg hadde reagert litt for godt på kuren, og må ned på enkel kur. Så søren altså :(

Er ikke medisinsk bra hvis det skulle bli firlinger. Flere som skal ta UL?

Jeg måtte komme å ta UL hver mnd jeg, i alle fall anbefalt.

Skrevet

Lisse, skal si du har reagert super bra på pergo, for bra siden du fikk 4 modne egg *smiler*

Når tok du ul?

Jeg har gått på en enkel kur denne runden.

Er på dag 14 idag, venter EL i løpet av de neste to dagene *juhu*

Jeg skal inn til legen og ta blodprøve på dag 22, men da har jo EL vært og hvis jeg skulle ha klart å fått 3 modne egg så er vel sjansen stor for at det blir tvillinger eller trillinger....burde vært slik at alle fikk tilbud om ul for å sjekke ut hvor mange egg som ble modnet :)

Skrevet

Å shit Lisse! Det er jo masse! Skjønner veldig godt at dere ble frarådet å ta sjansen det. Tenk om det hadde blitt fire? Bare tanken er jo å bli svett av! Samtidig så undrer jeg jo på hvor store sjanser det er for at alle blir befruktet? Satser på at en halvering av dosen gir halvparten så mange egg neste gang!

Må si det høres fantastisk ut å få slik oppfølging. Tror jeg skal høre om det er mulig når vi skal inn til utredning i det offentlige neste måned.

Spennende dager for deg nå Dossa! Krysser fingrene for at den sitter denne gangen!

Jeg er på dag tre med dobbel dose pergo og kan bare konkludere med at jeg helt klart lar meg påvirke av hormonene... Gleder meg til de to neste dagene er ferdig!

Skrevet

Hvilke bivirkninger har du Frk. Hansen?

jeg var inne dag 12, det er da de kan se hvor mange modne egg det er.

Syntes det var veldig rart at ingen av dere har fått tilbudet om UL. Skal det hver mnd jeg, så er det mer kontrollert.

Hvis du ønsker der ville jeg ha spurt altså, men da bør du ringe nå.

Sjansen er ikke så veldig stor for at det kan bli firlinger. Men den er såpass stor at man må passe seg.

Sies at 1 av 10 kvinner som går på pergo får fler enn en :)

Skrevet

Ups.. Var visst litt uforsiktige denne mnd.

Vanskelig.

Får bare se hva som skjer nå:)

Skrevet

Hvordan går det med dere pergodamer?

Jeg fikk etter proverakuren tanta på besøk sent igårkveld, så da begynner jeg på min første pergotablett til onsdag :D gleder meg til å komme igang :))

Har dere hatt masse synptomer dere? Spent på hva jeg har i vente :)

Skrevet

Lisse - uforsiktige som at det ble prøving uten at det var ment å prøve? Skader sikkert ikke :)

Jeg er ferdig med kur nr. 2, denne gangen med dobbel dose. I morgen skal jeg starte testing etter EL. Forrige gang kom den antakelig ganske mye senere enn jeg trodde, så nå tør jeg ikke annet enn å teste!

Tror jeg blir påvirket av hormonene ved at jeg blir veldig mye lettere lei meg enn til vanlig. Har gått til jobb med tårer i øynene flere dager underveis i kuren, helt på tuppa og tenker bare på alt som er vanskelig. Det begynte dag 3 i kuren. Akkurat samme dag som det dukket opp forrige kur. Skikkelig rart. Selvfølgelig kan det være tilfeldig eller at jeg lar meg selv bli mer lei meg enn vanlig siden jeg vet jeg går på kuren. Men det føles veldig ekte!

Hvordan ligger dere an ifht EL og IKM dere andre nå da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...