Gå til innhold

Når pleier kvalmen å komme? uke7?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror det er veldig individuelt. Noen er ikke kvalme i det hele tatt, andre er dårlige fra de finner ut av graviditeten og i flere mnd. Får krysse fingrene for at du slipper unna :) Om noe er vanlig er det vel fra uke 6-12 iflg en artikkel jeg leste. Jeg er 7+3 og kastet opp tidligere i dag, første gang. Håper det ble med den gangen :P

Ja, det er vel individuelt. Med førstemann var jeg ikke dårlig, men søsteren min var ekstremt dårlig med sønnen sin. mener det startet i uke 7... Får vente å se. Håper det ble med den ene gangen for din del ja :) Uff, kvalme er noe av det verste! Krysser fingrene for deg :)

Jeg fryser en del, men det er igrunn bare godt å kjenne at noe skjer i kroppen. betryggende :)

Jeg har vært litt uggen noen dager, men i dag har jeg tilbrakt dagen på sofaen. Helt slått ut. Kjøpte meg sea band på apoteket i går, kan ikke si de hjelper så mye.Er 5+5 i dag. Ved første svangerskap kastet jeg opp til jeg var 4.5 mnd. Håper virkelig jeg slipper unna denne gangen, men det lover ikke godt.

Jeg ble kvalm 2 dager før jeg testet positivt, og det gjorde jeg ganske tidlig. IVF-legen mente dette var en veldig tidlig positiv test, så det kunne være 2 der. Det var det også. Kanskje derfor jeg ble kvalm så tidlig. Er nå 6+4 og har vært forferdelig kvalm denne uka. Torsdag måtte jeg ut å kaste opp, fredag måtte jeg også springe på do, men brakk meg bare da. Er kvalm det meste av dagen. Nå vet jeg ikke om den ene tvillingen er der enda, for forstersekken var falt litt sammen. Men er fortsatt veldig kvalm. De 9 ukene jeg var gravid i fjor var jeg ikke kvalm.

Annonse

Jeg er nå 7+2 og kjenner ikke så veldig mye til kvalmen, bare litt uggen til tider. Men det er også stort sett på ettermiddag/kveld, eller hvis jeg er ekstremt sulten :) Jeg går til vanlig og setter nåler i naakken og ryggen, og hun sa også til meg at kvalmen kommer som regel i uke 7. Hun setter nåler på punktet som gjør at man blir mest kvalm av og sa dette hadde hatt stor hjelp for mange gravide tidligere. Så blir jeg ille, så vil jeg ihverfall prøve dette:) Et tips til alle som blir skikkelig dårlige!

Jeg har vært kvalm og kastet opp i begge mine forrige svangerskap. Det begynte da i uke 7-8 begge gangene og varte til rundt uke 22-25.

Ikke ekstremt som noen blir, bare dårlig gjennom stort sett hele dagen, kastet ikke opp før rundt uke 20, med begge.

Rundt uke 12, med begge, var kvalmen så intens at jeg lurte sterkt på om å være gravid var noen god ide...

Nå er jeg 6+2 og er uggen...Regner med å måtte vente litt før den store kvalmen kommer, men den kommer nok, begynte slik de nadre gangene også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...