Gå til innhold

Sentralstøvsuger- hva og hvordan??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er huset vårt snart ferdig, og det er lagt opp rørsystem til sentralstøvsuger. Vi har aldri hatt dette før, og aner virkelig ikke hva vi skal se på av merke og diverse. Vi har funnet ut at det holder med 8 meters slange. Vi har fått tips om at vi bør velge et munnstykke med som har elektrisk stopper(??). Vet ikke helt hva dette er, men regner med at det er noe som gjør at en styrer suginngen, sånn at støvsugeren ikke suger hele tiden?

Hvilket merke bør vi velge, og hvor selges dette? Ser jo at på feks Coop bygg, er det tilbud på sentralstøvsugere rett som det er. Dette er av merket Foma. Er det "bra nok" å kjøpe en støvsuger på tilbud, eller bør vi ta kontakt med andre forhandlere??

Er helt blank på dette området, men innbiller meg at en sentralstøvsuger er bra... HJELP!!

Skrevet

Foma er helt suverent :) Hatt det selv før :) Er helt greit å kjøpe på f.eks obs. Og ja, jeg anbefaler "stopp-knapp" på håndtaket, veldig kjekt

Skrevet

Jeg anbefaler sentralstøvsuger fra Systemair. Har bare prøvd denne, men mulig du finner andre gode også. Vi har en "smuleoppsamleravløp" på kjøkkenet som er koblet til sentralrørene - ganske genialt.

Er munnstykket med av og på knapp er også greit. Og har du flere etager anbefaler jeg to slanger.

Kjøp en sentralstøvsuger som er kraftig - som suger godt. Og som har stor nok oppsamlingsdunk.

Skrevet

Jeg har foma, den har av og på knapp på håndtaket. Noen er slik at de slår seg på når du pakker slangen inn i hullet i veggen.

Jeg er fornøyd med foma men har aldri prøvd noe annet heller. Dunken vår er ganske stor og den tømmes 1-2 ganger pr år. Kjøpte den på tilbud på obs.

Skrevet

Jeg har jobba hos systemair tidligere (å hatt sentralstøvsuger fra de hjemme), veldig fornøyd den gangen jeg hadd sentralstøvsuger å gleder meg til huset vårt blir ferdig bygd sånn at jeg får det igjen.

Du må sjekke hvilken leverandør du har fått rørene til sentralstøvsugeren fra, nytter ikke å ha rør fra systemair og støvsuger fra Foma eller Flexit, de passer ikke til hverandre.

Du kommer ikke til å angre på å få sentralstøvsuger i hus, uansett hvilket merke du ender opp med :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...