Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ikke ta puppen på dagen, men flaske er helt ok... Har gitt han flaske sjelden i det siste, men har så smått begynt med litt fast føde. Er veldig upraktisk om han ikke vil ta bryst når jeg skal noen steder:-(. Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier ikke hvor gammel han er, men jeg har en gutt selv som "puppestreika" rundt 3mnd alderen. Det var et styr uten like, men bar har ofte slike perioder, rundt 3-4 og rundt 6 mnd. Det er visst normalt, og det er bare aa staa paa. Ikke tving i han puppen paa noe vis, men proev igjen senere og ofte. Han sulter ikke ihjel! Blir han sulten nok saa gir han seg. Og, viktigst av alt. det gaar over!!!

Skrevet

Jeg har ei tulle som har slitt med puppen siden hun var 3 uker, hun er nå straks 6 mnd. Ammer fortsatt, men er fortsatt et styr. Hun snur hodet vekk og viser ingen interesse for puppen og begynner fort å grine. Jeg vet hun er sulten...når hun snur hodet håndmelker jeg litt på kinnet hennes slik at det renner ned i munnen hennes og da snur hun ivrig hodet igjen og tar puppen. Vi syntes hun er litt merkelig der :)

Er vi noen plasser feks på kafe er det totel puppenekt, hun er fryktelig nyskjerrig. Da er jeg avhengig av et stellebord der jeg kan legge henne ned for så å putte puppen i henne. Skikkelig strevsom stilling, men hun tar nå puppen. Og skulle hun virkelig ikke ta den har jeg ei flaske og en pakke med mme i veska.

Hun kan også være vriden i stua og da må jeg ta henne med i senga, slå av lyset og da blir hun helt i hundre....gaper og gaper og er virkelig intressert i puppen.

På nattetid kan hunb av og til virkelig ikke ville ha puppen og da tyr jeg til flaska. Er ikke blitt redd for å gi litt mme.

Vet ikke hvorfor hun er slik, er et styr og jeg har virkelig jobba med denne amminga, men har ikke lyst å slutte heller.

Men kan jo være at gutten din ikke er sulten, prøve heller å vent litt. Av og til kan det gå oppmot 5 timer før hun i det hele tatt vil ha mat og da har jeg prøvd pupp og flaske.

Jeg syntes i allefall at det ikke har vært lett med denne amminga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...