Gå til innhold

Dere fra Vestfold: ville dere bodd i Larvik eller Sandefjord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begrunn det gjerne?

Hva kan de byene tilby?

Fortell det du vet:)

Fortsetter under...

Skrevet

Sandefjord!!

Vi flytter til sandefjord om 1 mnd, der er det koselig butikker og mange flotte turplasser.

Jeg jobber i Larvik, vet bare at det nesten kun er store kjøpesentre der og at de har en svært skakkjørt kommuneøkonomi.

Skrevet

Enig med 12:44... ingen av stedene, flytt heller til Tønsberg.

Har bodd noen år i Sandefjord, og aldri igjen. Larvik er jo bare masse bakker...

Skrevet

sandefjord.. men vær oppmersom på at dette er en by med STORE klasseskiller..

Skrevet

Store klasseskiller?

Kan du fortelle hvordan det geografisk er inndelt?

Hvor bor de rike og hvor er belastede områder?

Annonse

Skrevet

Av de to, ville jeg nok valgt Sandefjord. Begrunnelse, en penere by, beliggenheten. Men ville ikke selv valgt noen av dem!

Skrevet

Larvik :)

Har besteforeldre og far der, og vært der alle somre siden jeg ble født. Nydelig lite sted.

Skrevet

Vel.. fra ranvik og utover der bor det mange mennesker med VELDIG god råd. er noen byggeområder der hvor man minst må ha 6 mill for å kjøpe seg et hus.

Ellers er østerøya + varden et såkalt belastet sted.. det er egentlig ikke belastet men her finner man blokker og litt sånn.. er vel bare et gammelt rykte som henger igjen.

Vesterøya er også et steed der det bor mange rike mennesker.. Personlig er jeg veldig gladi virik området da dette er veldig nært sentrum men allikevel bor man i hus/rekke med hage.

Skrevet

Takk for den forklaringen:)

Virik høres bra ut. Er det andre steder som er sentrumsnært og i hus/rekke med hage?

Skrevet

Larvik.

Men jeg ville bosatt meg i området som ligger mellom Larvik og Sandefjord by, i det som var gamle Tjølling eller Hedrum kommune. Da bor man slik at man kan utnytte det beste av begge byene, men samtidig landlig.

Skrevet

Ok skal se litt på det.

Er det fint for barn å vokse opp der?

Skrevet

Nå bor vi i Tjølling, og der er det flott å vokse opp!

Annonse

Skrevet

bodde i larvik i 5 år, før vi flyttet til Bergen. lengter tilbake til larvik hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...