Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #1 Skrevet 16. oktober 2011 Vi er ett samboerpar med store problemer om dagen. Han har vært utro mot meg over en periode og det gjør utrolig vondt. I tillegg så har jeg rotet til økonomien vår så mye at vi har fått inkassoregninger langt opp etter ørene. Dette er jo han sint på meg for at jeg kunne gjøre. Uansett jeg vil redde dette forholdet og det håper jeg og tror han også vil, men vi klarer ikke snakke sammen nå alt er bare trist og det ender med krangling. Noe her som kjenner til og har erfaring med Psykologer eller andre som kan hjelpe oss?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #2 Skrevet 16. oktober 2011 Hva med familievernkontoret? De er gratis, men ikke sikkert du får psykolog. Eller i Bergen kan dere prøve Frode Thuen om dere har god råd: http://www.frodethuen.no/5.html
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #3 Skrevet 16. oktober 2011 Dere er ikke gift så tror jeg ikke familievernkontoret kan hjelpe dere. Når min mann var utro gikk vi til Anne Hilde Vassbø Hagen hun var veldig dyktig. De hadde også mulighet for timer på kveldstid. Det koster penger men er vel verdt det. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #4 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg har en venninne som er svært fornøyd med Milde psykologpraksis, Tor Olav Milde, han har nettside: www.virksom.no Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #5 Skrevet 16. oktober 2011 Om dere har felles barn så kan familievernkontoret hjelpe (familievernkontoret er IKKE kun for gifte, men for alle med felles barn). Ring dem og be om en time. Det er iallfall en begynnelse.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #6 Skrevet 16. oktober 2011 Vi har ikke felles barn. begge har barn fra tidligere forhold. Uff ikke lett å finne og jeg forstår at det er lang kø hos psykologer med refusjonsordning ut av det jeg har lest på nettet. HI
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #7 Skrevet 16. oktober 2011 Institutt for Psykologisk rådgivning vil vi anbefale. Gikk til ei som heter Ane Synes hun var veldig flink og vi fikk god hjelp med våre samlivsproblemene våre
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #8 Skrevet 16. oktober 2011 Så lenge dere har barn og problemet dreier seg om barna vil du få hjelp på familievernkontoret. Jeg vil jo absolutt si at å redde forholdet er i barnas interesse og dermed dreier seg om dem. Vi fikk hjelp der til å takle stress rundt rettssak for et par år siden, da stresset resulterte i krangling og ustabile forhold for barna. Det er ikke mine barn.Fikk time nesten på dagen..
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #9 Skrevet 16. oktober 2011 Det er vi som har problemer ikke ungene som vi ikke har felles. Dette er grunnet hans utroskap og mine løgner og bortforklaringer grunnet økonomiske ting jeg har gjort. Jeg vil redde forholdet våres, jeg elsker mannen min og jeg tror han og vil dette. Han sier ihvertfall det. Han har ikke vært hjemme den siste uken, og jeg må agere nå jeg vil ha hjelp nå så alle tips mottas med takk HI
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #10 Skrevet 16. oktober 2011 Vi bor i Fyllingsdalen og det var lang kø på Familievernkontoret, så vi gikk til Psykologen Marianne Kvale i Bergen sentrum. Hun var utrolig dyktig og sympatisk og hjalp oss ut av vår krise i ekteskapet. Jeg trodde det ikke var mulig å redde forholdet, men hun gav oss verktøy til å klare det. Anbefales på det sterkeste. Lykke til hi med å vinne kjærligheten og tilliten tilbake. Det er mulig :-)
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #11 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg anbefaler http://www.systemterapi.no
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #12 Skrevet 16. oktober 2011 13:42 her Ja, men deres problemer vil jo i stor grad påvirke barna dersom dette ender med brudd eller langvarige problemer. Antakelig er de allerede påvirket slik du fremstiller dette. Sier ikke at du garantert kommer inn på familievernkontoret, men hvis vi kom inn, så bør dere definitivt komme inn. Vi hadde problemer med en rettssak som sagt og det hadde ingenting med barna hans å gjøre direkte. Indirekte derimot....
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #13 Skrevet 16. oktober 2011 Takk for tips. skal ringe familievernkontoret i morgen, men har dem lang ventetid må jeg finne noen andre da jeg orker ikke mer snart... hi
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #14 Skrevet 16. oktober 2011 Hei hi Vi har også god erfaring med Systemterapi. Der var hun vi hadde utrolig flink til å sette ting i perspektiv vedrørende føleleser, tanker og slikt Det hjalp oss veldig mye. Tror vi gikk der en ca 10-12 ganger i sammen og at han gikk også til egen utenom i ca 5-6 måneder.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #15 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg vil anbefale Askele Familieterapeuter i Bergen på det varmeste. Vi snakket med en mann der og han tror jeg nesten alene fikk snudd ekteskapet vårt. Vi hadde tatt ut separasjon, men min mann ba meg innstendig om å prøve og jeg sa motvillig ja til en time og to. Vi gikk der endel ganger og det ble en ny start og i dag er vi lykkeligere en noensinne. Dette er ca 8 mnd siden nå. Koster penger da dette er privat med de best anvendte penger vi har brukt noensinne
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #16 Skrevet 16. oktober 2011 Takk for tips. Da har jeg noen å ringe til i morgen om jeg ikke skulle få time hos familievernkontoret HI
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #17 Skrevet 16. oktober 2011 Vil også anbefale Askele. Synes de var flinke.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #18 Skrevet 16. oktober 2011 Vil anbefale Anne Kristin Schønning hos Samtalepartnerne. De holder til i Bergen
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2011 #19 Skrevet 16. oktober 2011 12:26, TRENGER IKKE VÆRE GIFT FOR Å FÅ HJELP PÅ FAMILIEVERNKONTORET!!!! Alle kan få hjelp der, også enslige faktisk. Jobber selv ved familieverkontor og har behandlet både enslige og par uten barn... og det ved et kontor med stor pågang. Men noe venting må påregnes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå