Gå til innhold

Cygnus: hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om navnet Cygnus (uttales sygnus)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er vel ikke et navn? Jeg håper du tuller ;-) Det er mitt svar....! :-)

Skrevet

Jo, det er et navn. Men vet ikke hva det betyr eller hvor jeg har hørt det. Tror kanskje det er fra Harry Potter. Jeg og dama synes det er råfint. Finere enn Magnus. Er det brukbart i Norge?

Skrevet

Huff nei... det var ikke fint :-/

Høres ut som et oppdiktet navn, noe jeg ikke liker i det hele tatt!

Tenk hvor ofte han må gjenta det, og stave navnet sitt... det er ikke moro!

Skrevet

Det er så utrolig mange grufulle navn folk kan få seg til å kalle barna sine. Spar gutten deres for dette! Høres ut som et dataspill.

Magnus er utrolig flott og stødig! Ellers fins det mange navn som ikke er så mye brukt, men som likevell er skikkelige navn!

Lykke til!

Skrevet

Tror ikke det er oppdiktet. Rowling pleier ikke å dikte opp navn. Hun pleier å gi karakterene ekte, men sjeldne, navn. Hva er det som er så grufullt med Cygnus?

Skrevet

Cygnus er veldig uvanlig, men på langt nær ikkje stygt!

Cygnus er latin for Svane, og er det Engelske navnet på stjernebildet 'svanen' -- Bilde: http://maps.seds.org/Pics/cygnus_fig.gif

Eg synes det er kjempefint, men minner veldig om Sygna, ein kristen vidaregåande skule i Sogn og Fjordane. Stiller meg skeptisk til å bruke det for min eigen del pga det sidan eg bur på vestlandet og har søskenbarn og venner som har gått der. ^^

Skrevet

Syns rett og slett det var et grufullt navn!

Høres ut som noen bare har satt i sammen noen bokstaver, og diktet det opp!

Skrevet

Vil tro det betyr svane, og kan sikkert ha vært i bruk blant antikkens romere, som f. eks Magnus jo var.

Dette er det lett å sjekke opp.

Har det vært i bruk før, kan du jo vurdere det, men personlig synes jeg det var VEL pompøst..

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Huff nei, ikke utsett barnet for en sånn belastning.

Skrevet

Jeg måtte lete, og det stemmer at det finnes i Harry Potter, i flere generasjoner av Black-familien. Siden den eneste i den familien som ikke har tette bånd til "de slemme" er Sirius, er det kanskje like lurt å la være å velge det navnet?

Skrevet

Nei, huff! Høres ut som noe fra matematikken, som cosinus og tangens (var det ikke det a`?)

Skrevet

Og noen vil dessverre kalle han for Styggnus...

Skrevet

Huff det var ikke et pent navn! Jeg må si meg enig med mange her, Cygnus var grufullt. Ikke utsett sønnen deres for det navnet er mitt råd.

Skrevet

Som "gammel" traver har jeg lagt merke til alle de rare navnene du kommer med. Jeg regner med du bare tuller, men det spiller vel ingen rolle uansett..

For moro skyld kan du jo få fortelle meg topp 10 navnelisten deres? :P

Håper ikke kånemor har vært gravid så lenge som du har holdt på her inne..

Cygnus får STRYK!

Skrevet

Hei, jeg liker de fleste navn, men dette hørtes mer ut som om navnet på en sykdom enn ett menneske navn:) sorry:(

Skrevet

Det er på nippet til at jeg tar dette som en spøk? Jeg tenkte med en gang på ei "syk mus". Beklager, men likte det ikke!

Skrevet

Høres ut som en kjønnsykdom. Ser det for meg: "Du har fått vaginus cyngus" eller "fungus cyngus"...

Hvordan uttaler dere det? På engelsk og andre språk med bokstaven C uttales den jo gjerne S foran Y: "syngus". Håper gutten er glad i å synge..

Skrevet

Som mange andre påpeker: det høres rett og slett ikke ut som et navn (uavhengig av om det er det eller ikke) i tillegg er det kronglete å uttale.

Skrevet

Enig med deg, navnet er grufullt! Men bare en liten rettelse: navnet er Cygnus ikke Cyngus.

Skrevet

haha, ja så det etter at jeg hadde skrevet, men mener fortsatt det samme om navnet ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Antagelig har dere forstått tegninga, siden alle sier det samme om navnet. Men nei jeg liker det ikke. Det er virkelig ikke fint. Styr unna. Det finnes så mange andre flotte navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...