Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er glad i kaffe, og drikker vanligvis 5-6 dl for dagen (når jeg ikke er gravid). Nå er jeg 5 uker på vei, og har kuttet ned til 1 kopp om dagen, men jeg synes det er så lite!

Noen som har meninger om dette? Drikker du kaffe når du er gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:-) Jeg sleit også med kaffelyst fram til for 3-4 dager siden... Nå klarer jeg ikke kaffe lenger. Er 7+0 uker i dag, og tenker slik at det er kroppen som selv viser at den ikke vil ha det nå:-)

Før dette drakk jeg ca 2 store krus hver dag (litt over halvt krus kaffe, og resten melk).

Har lest flere steder at 1-2 kopper for dagen går greit.

Skrevet

Hei

Helsedirektoratet sier 1-2 kopper kaffe- Husk at det er koffein i te og cola/pepsi. Jeg drikker normalt flere kopper daglig, men har nå redusert til ca 2 kopper; tar en kopp om morgenen og noen 1/3 kopper utover dagen. Når jeg drikker kaffe latte, tar jeg en enkel istedet for dobbel.

Skrevet

Jeg er også veldig glad i kaffe, har undersøkt hvormye kaffe vi som gravide kan drikke. Kom fram til max to kopper til dagen.

Men jeg har plutselig mistet helt lysten på kaffe, har ike drukket kaffe på tre dager, og jeg MÅ ha morgenkaffe til vanlig.

er 6+1,hører at det er mange som åplutselig har mistet lysten på kaffe rundt den tiden.

Skrevet

All nødvendig informasjon om dette finner du på Matportalen :-)

Lykke til med svangerskapet!

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå har jeg kommet på den gode idéen å blande vanlig og koffeinfri kaffe! Den koffeinfrie synes jeg ikke er så god alene, men med opptil 50/50 ble det ganske godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...