Gå til innhold

Neo her med adhd bars som får equasym???

Anbefalte innlegg

Har en gutt som har gått på halv dose i en uke nå, og i går begynte han på full dose... Har fikk litt feber, og natt til i går og natt til i dag hadde han fryktelig mareritt. Han hylte og skrek, var helt gjennomvåt av svette. Han blir 8 år i november...

Norn som har eller kjenner noen som tar samme type medisiner? Hvordan gikk det i startfasen, og hvordan går det idag?

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har en gutt med adhd som begynte på equasym når han var 8 år.

Vi begynte først med 10 mg og så økte vi til 20,30 og til slutt 40 der han skulle være. Han har ikke hatt noen bivirkninger og brukt de i nesten 2 år nå.

Min tar 2 x 20 mg hver morgen kl 8.

Når og hvor mye tar din sønn?

Det med mareritt - han har ikke sett noe på tv som han syns var ekkelt?

Hei :)

Han begynte på 10 mg, tok det i en uke. Så begynte han på 20 i går. Han har nareritt, over 39 i feber. Vr hos legen ista for å utelukke det ene eller det andre. Og han har ikke høy crp, ikke noe med ører, lunger eller hals heller. Så legen mente det var bivirknonger. Han har og hatt mer tics enn vanlig.... Sitter i skuldrene hans nå......

Håper det gir seg snart.....

HI

Annonse

Jeg går på det selv. Begynte på 10 mg og trappet opp gradvis hver uke. Må ha 60 mg (meste man kan ha) og jeg må ta noe som heter Melatonin i tilegg . Helt ufarlige søvn tabletter som bare består av hormonet melatonin. Blir verken rusa eller noe av dem. Anbefales. Trodde faktisk det var slik at alle som gikk på ADHD medisiner fikk melatonin i tilegg. Det var det jeg fikk beskjed om.

Han har ikke proble er mes å sove, bortsett fra mareritt da... Blir "spennende" å se om han får mareritt igjen i kveld... Det kan og komme pga feber da....

Er vanskelig å skille sykdom og de medisinene.... Rart det ikke var utslag på crp da...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...