Gå til innhold

5 mnd 2 uker baby og søvn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har noen spm ang søvn. Gutten vår er nå blitt over 5 mnd , og har alltid hvert grei på natta. Vi hadde rutinen å legge kl 18-20 litt avhengig av når han sov sist på dagen , og da sov han gjerne 5-6 timer før første amming, deretter til rundt kl 5 før vi står opp i 07-09 tiden :-) Han legger godt på seg , er våken og fin og jeg har fullammet til nå.

Den siste uka har han derimot begynt å våkne ca annenhver time for mat :-O Jeg kan amme han mellom 3-6 (!!) ganger om natten. Har begynt å introdusere litt smaksprøver siden jeg lurer på om han ikke blir mett nok. Jeg har alltid hentet han i senga (sover i sprinkelseng inne hos oss) og lagt han i vår seng og ammet slik at jeg også kan lukke øynene litt........... Hehe.. Dette har jo egentlig godt veldig fint frem til nå. Blir veldig slitsomt med så mange amminger , og jeg har jo ikke tenkt å amme i evig tid heller, så han må jo lære seg å sove i litt lengre strekk enn to timer.. Jeg tror kanskje han ikke spiser seg helt mett pga han sovner mens han spiser, så kanskje jeg burde amme han sittende, så han får en litt forandring.

Huff , bare slenger ut spm , hva kan jeg gjøre for å få bort denne trenden? Det gikk jo såå fint frem til han fikk denne amme-annenhver-time trenden sin ;-)

Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tror ikke det kan være tenner på gang da??;) Uansett så kan det jo kanskje være fint å prøve en flaske med velling eller grøt på kvelden? Kan nok være at han er i en vokseperiode og dermed trenger mer mat. Andre som ammer her inne har ihvertfall tipset om å spise mer fett;) Få i deg feit fisk, nøtter, oljer osv, kanskje melka da blir litt mer mettende??

Men hvis du allikevel har tenkt å avvenne litt etterhvert med pupp, kan jo 1 grøtmåltid på kvelden være en fin begynnelse:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...