Gå til innhold

andre som er bekymret for listeria o.l.?

Anbefalte innlegg

Jeg spiste biff som var marinert i teryakisaus(soyagreier) og så etterhvert at biffen ikke var gjennomstekt, selv om jeg hadde bedt om godt stekt. Den har sikkert ligget ute i marinering en stund. I tillegg spiste jeg en fårepølse i dag uten å tenke meg om, og nå sitter jeg og skremmer meg selv med alt som kan skje:(

Hvor lett er det å bli smittet av listeria eller toxo? Merker man det?

bekymringer bekymringer.......

Fortsetter under...

Hei du.

Hvis biffen var lyserosa, er den likevel kokt/stekt. Går ut i fra at den ikke var bloddryppende siden du oppdaget det sent. Det går sikkert helt fint, men det går vel an å ta en test hos legen viss du er veldig bekymra.

Det er veldig sjelden med smitte i norsk spekemat. Anbefalingen om å ikke spise dette er vel etter føre var-prinsippet.

Har spist MYE spekemat opp igjennom og aldri fått tokso, men jeg dropper det nå, for å være helt sikker.

hei, jeg glemte meg jo helt og bestilte vilt tallerken for noen uker siden, og kom ikke på at jeg ikke burde ha spist det før det var for sent...jeg er ikke veldig bekymra for vet at det oftest går helt fint, men jeg spiser ikke ting som ikke er anbefalt for å være sikker. Så er nok bedre om du slutter å bekymre deg, du husker sikkert på det fra nå:o)

hadde det vært kjøttdeig som ikke var ordentlig stekt er det farligere. i ett biffstykke er det ikke bakterier inni kjøttet fordi ingen har jo vært inni der å rota som feks kjøttdeig. der kjøttet er kvernet rundt og most sammen. da kan bakteriene være over alt :) jeg spiser ialle fall lysrosa biff og aldri hatt noe problem med det. og en gang skader nok ikke :)

Takk for fine svar! Dere kan berolige altså! Sikkert mye hormoner i omløp, men jeg tenker jo av og til at "oi der var jeg kanskje uforsiktig" og så går tankerekken, og plutselig har jeg skadet mitt eget barn (i hode mitt iallefall...)

Ifra nå av så blir blir det nok nøye vurdering av hva som går i munnen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...