ninairen Skrevet 15. oktober 2011 #1 Skrevet 15. oktober 2011 Hei! Lille jenta mi på snart 6 uker har de siste dagene vist tegn til at hun har vondt i magen. Trekker sammen føttene opp mot seg og gråter, for så å slappe av igjen... Nesten ingenting som roer henne, kun når jeg ammer henne.. Bør jeg amme så mye? Hun kan jo ikke være sulten så masse? Lurer på om det bare gjør det vondt verre? At hun kan få i seg for masse mat, å bli mer vond pga det? håper på svar..
Divine85 Skrevet 15. oktober 2011 #2 Skrevet 15. oktober 2011 Eg har akkurat det same problemet.I tillegg så gulpar jenta mi veldig mykje,så det er tydeleg at ho får i seg nok mat.Legg også på seg meir enn kva som er vanleg for kvar gang me er på helsestasjon for å vege ho.Så problemet er kva eg skal gjere når ho skrik og har vondt.Det pleier som regel å ta seg opp på kvelden for så å vere på det verste på nattestid.Eg er veldig flink til å passe meg for det som vert nemt at ein ikkje skal ete,og eg et omtrent det same som eg alltid har gjort,så det er ikkje slik at det har vore noko særleg ny mat no dei siste dagane.
Ulykkesfuglen=lykke aug-11 Skrevet 15. oktober 2011 #3 Skrevet 15. oktober 2011 Kan evt være noe du har spist. Min hyl grein i begynnelsen, kolikk gråt, og spente hele kroppen pga mage vondt. Trodde det var vanlig kumelk han reagerte på da jeg selv reagerer på melk. Han har ikke slike kolitt tendenser lenger og jeg har heller ikke kuttet ut på noe matvarer, så vet egentlig ikke hva det skyldes. Kjøpte t.o.m 'nan ha' (hyper allergenic) for å se om det hjalp bedre hvis jeg fks hadde fått i meg store mengder melkeprodukter selv. Min maser om mat hver 1,5 time hvis han ikke sover. Føler selv det er mye, men begynner hele tiden å lure om han ikke får nok av meg eller ikke blir "mett" av melken min.
ninairen Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 15. oktober 2011 Takk for svar:) Hun har ikke reagert på noe av det jeg har spist til nå. Og jeg begynte å lure på om det var pga brus men hadde ikke drukket det på noen dager, og likevel grein ho masse :/ Har vert de siste kveldene bare,, Mi jente også legg på seg meir enn det som er vanlig..Så ho får ivertfall nok mat.. Verst om kvelden...
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 15. oktober 2011 #5 Skrevet 15. oktober 2011 Hvordan er avføringen hennes da, kan hun være litt hard i maven?? Går jo an og prøve litt malt. Ellers kan dere gjøre litt øvelser for maven når hun ligger på stellebordet. ta bena opp mot maven og ned igjen. Flere gjentagelser. Legge henne over på siden, det benet som ligger ned skal være strakt, så presser du lett det øverste benet opp mot maven. Og snur henne etterpå og gjentar på den andre siden. Og litt lett baby-mave massasje:)
zombie2be Skrevet 15. oktober 2011 #6 Skrevet 15. oktober 2011 slik var lillesnuppa her også en periode:( heeilt uavhengig av hva jeg hadde spist, men nå er det visst normalt med noe magevondt de 3 første mnd. Det jeg gjorde var å bruke febertermometeret for å lette litt på trykket(bare smøre den m litt sink og føre tuppen inn,ikke så langt,og dette er vel ikke noe som bør gjøres for ofte). Bare sørg nå for å ha bleia foran stompen;P i tilfelle.. Badet henne også i ei bøtte med godt lunka vann, der hun satt med knærne opp mott seg. skal si hun fylte bleia etterpå! Og sist, men ikke minst: 1-2ml sukkervann etter hver amming(knuser lufta i magen). Dette holdt på ei ukes tid og er nå heilt borte, akkurat som om magen er kommet videre igjen eller noe. Lykke til;)
May the force be with you Skrevet 16. oktober 2011 #7 Skrevet 16. oktober 2011 Slik var gutten vår den første tida også.. jeg ammet til jeg var så sår at jeg holdt på å gi opp:( lillegutt la på seg langt over normalt pr. Uke da (600 gr. På 6 dager, på det meste). Jeg fikk forsjellige råd av alle, HS anbefalte litt malt.. så jeg prøvde det, med delvis hell:) så fikk jeg anbefalt sukkervann, det funka en periode! så fikk jeg anbefalt å kutte ut melk, løk, kullsyre, koffein osv., men det hjalp ikke, følte bare at jeg ikke kunne spise noe:) så ga vi sviskemos/sviskejuice v/3 mnd. Alder, og det funka:) +ligge på magen og massasje:)
Gjest Madolyn Skrevet 16. oktober 2011 #8 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg trur at f eks tummy tub kan være med på å lindre smertene: http://www.tummytub.no/tummytub-da-293.aspx Ellers er det som de andre sier; sykle med beina, massere magen forsiktig MED klokka (ikke mot, dette blir motsatt vei av tarmenes bevegelser), litt sukkervann når det blir for ille, og mye kroppskontakt (ikke nødvendigvis brystet, f eks kan babyen ligge oppå faren på kveldene for å avlaste deg litt) for å smertelindre og avlede. Hvordan er avføringen til babyen? Er det for eks noe slim? Kan jo hende barnet har melkeproteinallergi og at du bør prøve med melkefri kost i 2 uker for å se om barnet opplever lindring? Masse informasjon om melkefritt kosthold på www.utenmelk.no
www.gladerebarn.blogg.no Skrevet 16. oktober 2011 #9 Skrevet 16. oktober 2011 For vår del var det maten jeg spiste som var avgjørende når baby hadde vondt i magen. Jeg har blogget om det her http://gladerebarn.blogg.no/1314610192_nr_baby_grter_uten_at.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå