Gå til innhold

hva skal man tro...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 38+3,og var til jordmor på torsdag. Alt var helt fint, og hun sa at nå på slutten bør terskelen for å ringe føden være lavere, hvis en kjenner mindre liv, eller er usikker på om alt er som det skal.

Babyen i magen har vært veldig aktiv, og sparker så hardt at det buler,skikkelig i full vigør!

Men i hele dag har det vært så rolig, har så vidt kjent noen små bevegelser. Prøvd med kald saft med sukker, uten å få den store responsen.. Så jeg ringte KK Haukeland( som jeg ikke har hørt så mye bra om, men hadde tenkt å la tvilen komme dem til gode),og forklarte situasjonen. Fikk beskjed om at sånne tlf fikk de flere ganger om dagen, og at som regel var det ingenting galt..Fikk beskjed om å drikke et iskaldt glass med søt saft, sette meg ned og konsentrere meg fullt og helt om magen-og hvis jeg kjente antydning til bevegelse så var alt ok..

Snakk om forskjellige beskjeder å få! J.m sa at jeg skulle ringe hvis det ble markant forandring-men hva er vitsen med det når du får en sånn kontrabeskjed ? eller overreagerer jeg? Er noen timer siden dette nå, og nå sparker lille nurket som han pleier igjen- HELDIGVIS!! godt å føle seg trygg igjen! for den tlf samtalen skapte ikke akkurat noe trygghet nei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JM sa til meg at når det nærmer seg fødsel vil barnet "spare" på energien sin ved å være litt roligere enn ellers, da det er en stor påkjenning for de å bli født også. Ellers er det viktigste at man kjenner noe liv per dag, noen ganger kan det være mye, andre dager kan det bare være noen spark. Er jo liten plass der inne nå ;)

Meen, da terskelen for å ta kontakt er lavere nå på slutten, så burde du absolutt ha fått kommet ned for en sjekk dersom du hadde villet det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...