Gå til innhold

stikkontakt ute...

Anbefalte innlegg

vi har et hus med stikkontakt ute på verandan, jeg vet ikke hvorfor den er der, men lurer på om det er mange som har en slik?

idag regna det så det kom vann inni den og da gikk sikringa til gangen pga det kom vann i den....

samboer tørket den og satte plastpose over midlertidig, skal få den fjerna tror vi...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143684763-stikkontakt-ute/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

• 10 år senere...
Anonym bruker skrev (På 10/15/2011 den 22.35):

den har lokk, men var kommet vann inn selv om den var dekket..

Følger denne. Det samme skjedde her. La stikkontakt til tørk på badet. Hvor lenge bør det ligge? Hva skjer om jeg tester det ut nå og det er for tidlig? Altså i skøyteledning med lokk på støpsel. 

Anonymkode: 11f8e...5b3

Vi har mange stikkontakter ute på hytta, noen er med lokk og andre ikke. Aldri hatt ett problem med at sikkringen går, selv for de uten lokk. De uten lokk er på steder det vanligvis ikke kommer vann, men er det skikkelig uvær så kan de bli våre og aldri skjedd noe da heller. Det er utekontakter, jordet og er av nylige dato. 

Går sikkringen må du få en elektriker til å bytte den. Elektrisk går ut på dato, raskere ute der de får vær og vind. 

Det er helt normalt å ha stikkontakt ute, det er mer unormalt å ikke ha det. 

Anonymkode: 5bf11...dfb

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Følger denne. Det samme skjedde her. La stikkontakt til tørk på badet. Hvor lenge bør det ligge? Hva skjer om jeg tester det ut nå og det er for tidlig? Altså i skøyteledning med lokk på støpsel. 

Anonymkode: 11f8e...5b3

Av ren nysgjerrighet: hvorfor hente opp en ti år gammel tråd? 

Anonymkode: 3425f...89d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...