Gå til innhold

Hva skjedde? Lille på 5 mnd på eget rom...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille søte her i hus på 5 mnd har sluttet å sove om nettene. SÅ i dag tok jeg det store steget å bestemte at hun skulle sove på eget rom i natt. 45 min etter at hun var lagt våkner hun å skriker. ikke uvant for meg, så jeg går inn og holder ei hand på magen og synger en sang. så hyler hun til og jeg tar henne opp. Holder henne inntil meg, da kommer det er stor rap. Hun vrir seg som om hun har mageknip. Hun hyler til igjen, og da legger jeg henne ned på senga og løper til kjøleskapet og henter sviskemosen. Pleier å gi det når hun har vondt i magen, hjelper som regel. Jeg løper tilbake igjen. Er borte maks 10 sek. Og når jeg kommer tilbake har hun sovnet!? Hva i alle dager!? Jeg skjønner ingenting, hun sovner alltid når jeg er der. Jeg har aldri latt henne sovne inn uten meg, fordi jeg har ikke hjerte til å la henne være alene...

Hvordan kan hun skrike som om hun har dødsvondt, og i det jeg løper (!) ut av soverommet så sovner hun? Trengte hun bare en klem/kos? hadde hun ikke vondt i magen allikevel? Hva skjedde?

Noen som har lyst å spekulere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange babyer våkner 30-45 min etter legging fordi de bytter søvnfase da, fra tung til lett søvn, og mange vil trenge litt hjelp for å komme seg videre i søvnen (spesielt hvis de bysses/ ammes i søvn). Så kanskje det var nok med en kos og en hånd på magen for å roe henne ned, slik at hun kom seg over "kneika" og fikk sove trygt videre i egen seng?

Skrevet

Gutten min våknet også ALLTID etter 30 min da han var rundt 4-5 mnd. Både på dag og kveld! Det var som regel nok med smokk og litt kos, så kom han seg videre i søvnen. Det er som hun over skriver at det er fordi de bytter søvnfase akkurat da. Ikke alltid at de er så våkne som de ser ut, selv om de åpner øynene osv kan de være halvvegs inn i drømmeriket allikevel. Det gikk over etter noen måneder med gutten vår.

Skrevet

Sier bare, disse små slutter da aldri og forundre oss:) Sitter her ed et smil om munnen jeg da når jeg leste innlegget ditt:)

Håper dere alle får en fin natt og at det blir en god opplevelse for små og store med egne rom:)

klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...