C.L.H85 Skrevet 15. oktober 2011 #1 Skrevet 15. oktober 2011 Er så mange som sier at jeg burde å gi tuppa mi en tørr brødskalk eller kavring, siden hun er 6,5 mnd og har et par tenner... Men har helt angst for det. Tenk om hun får noe i halsen! Ser for meg skrekk scenariorer hele tiden. Husker lillebroren min da han var 1.5 år og fikk noe i halsen, ble helt blå og pappa holdt ungen opp ned, imens han slo han på ryggen... Gikk jo bra, men det har gitt meg et støkk for å si det sånn... Men hun MÅ jo få noe annen føde en 6 mnd middagsglass etterhvert! Ikke kan jeg førstehjelp på sånne små heller...(må få ordna med det), Fy som jeg har lyst til å bare fortsette å gi henne most mat frem til skolealder! He he. Noen som kan berolige meg?
oslo37 Skrevet 15. oktober 2011 #2 Skrevet 15. oktober 2011 Vår gnafser på både brød og frukt når vi sitter sammen med ham. Når det går av en litt større bit kommer den raskt ut igjen, Stoler ikke på ham altså, så følger med. Ta små biter med brød og gi henne i munnen og se hvordan hun reagerer!
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 15. oktober 2011 #3 Skrevet 15. oktober 2011 Du er IKKE alene:p her er småen 6 mnd om et par dager og jeg har også lyst å gi henne kavring, meen de eneste jeg har funnet er sukker kavring...er det liksom disse, eller finnes det uten sukker? Brød tør jeg i hvert fall ikke å gi henne enda....hehe.. Ja, førstehjelp for disse små har jeg også tenkt at jeg må lære meg, får høre på hs neste gang!
kinaputten Skrevet 15. oktober 2011 #4 Skrevet 15. oktober 2011 start i det små, det går som oftest bra. Jeg startet tidlig med å gi han biter, lager all mat til han selv, så han har ikke fått det helt finmost fra starten. jeg bakte gnagekjeks til han, sånne tørre steinharde små "pølser", de gnagde han ivei på uten at det løsnet biter. Etterhvert kan du feks gi han kokte pastaskruer, godt kokte gulrotsbiter etc sånn at det er lett for han å mose med gommene sine. Han fikk også enden av en baguette og lignende, men jeg passet alltid på og han har ikke satt noe i halsen, enda og han fikk litt knekkebrød, farlige greier det går bra
C.L.H85 Skrevet 15. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 15. oktober 2011 Bestemor sier at det var sukkerkavringer som var tingen før, men nå er vi jo ganske strikse når det kommer til sukker:) Jeg tenkte på å "tørke" skalk fra kneip brød... Men tør liksom ikke. For et par år tilbake skulle jeg se etter tvilling jentene til en venninne av meg. Jentene var da 7-8 mnd og skulle ha en mariekjeks hver.... Jadda... Hun ene knakk da av en stor bit og roterte denne i munnen... Jeg fikk panikk og tok fra dem kjeksen og gravde ut det de hadde i munnen.. HYSTERISK,, He he;) Jentene så skuffet på meg, da jeg heiv kjeksene i søpla. Venninna mi bare himla med øynene når hun kom hjem fra møtet, har ved nærmere ettertanke faktisk ikke fått være noe barnevakt etter det?! Men vår barnløse venninne passer ofte, he he ;-D
Foccacia Skrevet 16. oktober 2011 #6 Skrevet 16. oktober 2011 Hehe, kjenner igjen dette Jeg har gitt lillegutt brødbiter uten skorpe siden han var 6 mnd gammel, er 8 1/2 nå. Men har ikke turt å gi skalker eller kavring ennå, men han får vanlige riskaker, de er gode å gnage på Ellers har jeg gitt fruktbiter som er harde i fruktnett. Dessuten, 8 mnd middagsglsssene (jeg som hadde planer om å lage mat, hehe) har fine myke og små biter. Lykke til videre
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 16. oktober 2011 #7 Skrevet 16. oktober 2011 Hei jeg heter Irene, og er også pysete når det gjelder dette med og gi mat som jeg er redd han setter i halsen:) Jobber med meg selv hver dag faktisk:) Vi hadde en opplevelse på sykehuset der han satt melk i halsen og den sitter så dypt i meg.....men forstår jo at jeg ikke kan mate han og gi brødbiter til han er konfirmant...hehe:) har en jobb og gjør her altså.......
enits40 Skrevet 16. oktober 2011 #8 Skrevet 16. oktober 2011 Jeg er med i klubben! Baby er 11 måneder, nesten ikke baby lenger, men mates fortsatt med brød uten skorper...Sukk... Har lest mye om at de skal kunne regulere selv om de får holde i maten, men her fører den slags til stapping og hosteanfall og en mamma med hjertet i halsen....Så... da blir skopene skåret bort da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå