Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drikker ikke melk eller drikker/spiser melkeprodukter. Dette fordi babyen reagerer på det ved å få vondt i magen sin. Kan jeg drikke soyamelk og bruke det i matlaging? Eller vil det føre til magevondt på babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ville jeg tro fungerer da det er antagelig er kummelk proteinet som babyen reagerer på. Men jeg synes rismelk er bedre. Bare et tips:)

Skrevet

Hm har ikke tenkt på at man kan drikke sånne typer melk, jenta mi reagerer også veldig når jeg drikker ren melk, men virker ikke som hun reagerer på andre melkeprodukter, f.eks ost eller når det er litt melk i en matrett f.eks.

Hvor får man kjøpt rismelk da og er det egentlig noe godt? Er det likt vanlig melk?

savner melk veeeeldig jeg, er så glad i det!

Skrevet

Melk byttes gjerne ut med: soyamelk, havremelk, kokosmelk eller rismelk. Prøv deg frem hva du liker best. Næringsinnholdet blir aldri like bra som i melk, så det er viktig å få proteiner fra andre steder. Soyamelk inneholder dog en del. Vær oppmerksom på at disse melkene (ikke kokosmelk)er ganske høyglykemiske. Dvs at blodsukkeret blir ganske høyt hvis du ikke kombinerer med annet mat. Den beste tørstedrikken er vann.

Skrevet

Soyamelk, havremelk og kokosmelk inneholder verken kumelkprotein eller laktose, så hvis det er noe av det babyen reagerer på så kan du fint drikke disse istedefor vanlig melk. Men smaker ikke som vanlig melk da.

Skrevet

Jeg kjøpte soyamelk på rimi. De har det på alle slike butikker som rimi, rema, kiwi, ica osv. Jeg skulle lage en saus til kylling der jeg måtte bruke melk, og prøvde derfor med soyamelk. Det ble ikke helt vellykket :-/ Vanlig melk lager sausen litt kremete, det gjorde ikke soyamelk. Men, jeg ble mett og lille tulla fikk ikke vondt i magen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...