Gå til innhold

Når synker normalt magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg våknet til morgen i dag med en mage som sank over natta. og har nesten 7 uker til termin. Har ikke engang begynt å snakke med jordmor om sånt. jeg vet jo ingenting:S Vi misstenker at slimproppen min gikk på torsdag som også kanskje er litt tidlig? :S føler jeg vet så lite i forhold til hva som er normalt og ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slimproppen kan gå mange uker før fødsel... Men jeg har fått beskjed av legen, jm og fysio at magen ikke bør synke mye før uke 36.. jeg ble nettopp fult sykmeldt pgs dette nå siden jeg bare er i uke 32....

Men den kan synke litt, bare ikke så mye at det gjør vondt å gå osv.. da kan det hende den er for lav...

Skrevet

vondt å gå? nja, ikke direkte. men har strålinger til låra som nå gjør grisevondt og kjenner konstant press på bekkenet mitt. Men hva om den er for lav? de får jo ikke akkurat heva den igjen:S hehe

Skrevet

Slik som det er i mitt tilfelle er magen såpass lav i uke 32 at hvis jeg ikke er mer i ro kan babyen og vekten av magen presse såpass mye på livmorhalsen at den vil kortes ned litt for tidlig... Det er ikke snakk om å gjøre så mye ut av det annet enn å roe ned litt mer, ikke jobbe mer (har jobbet til nå-redusert- i bhg)

Det at livmorhalsen kortes ned og slik er rett og slett modning og overhodet ikke farlig!!! Men det var visst litt tidlig i uke 32, fra uke 36 (som er mer vanlig) var det helt greit med modning og press på livmorhalsen!!

Det du kan gjøre er å få snakka med lege/Jm og be om en sjekk.... i forhold til om magen din er sunket så mye at du bare burde roe ned litt. men det er ganske normalt at magen synker og at du kjenner det presser litt... Det at det stråler ned i bena kan virke som at det presser mot bekkenet rett og slett (helt normat også) =) =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...